Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podnoszenie przednich szyb, sterowanie lusterek - nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przestało nagle działać elektryczne podnoszenie / opuszczanie przednich szyb w drzwiach kierowcy i pasażera oraz elektryczne sterowanie lusterkami bocznymi. Bezpieczniki - sprawne.

Błędy z modułu komfortu są następujące:

00532 - Supply Voltage B+

37-10 - Faulty - Intermittent

01811 - Supply Voltage for Door Controller; Drivers Side (J386)

37-00 - Faulty

01812 - Supply Voltage for Door Controller; Pass. Side (J387)

37-00 - Faulty

Gdzie należy szukać usterki ?

Opublikowano

silniczki szyb jakby sie zdupcyły:eusathink:

Opublikowano

lusterkami tez sterują te silniczki:wink: a ze dwa naraz , luknij pod dywan co sie dzieje z modułem komfortu może tam wode masz:kwasny:

Opublikowano

sprawdź jeszcze raz bezpieczniki. W skrzynce mały bezpiecznik 15A - on zasila obydwa sterowniki.

Opublikowano

Bezpiecznik 15 A odpowiedzialny za sterowanie szybami jest dobry. Moduł komfortu nie jest zalany, wiązki przewodów pomiędzy drzwiami, a nadwoziem - nieuszkodzone. Wygląda jakby sterowniki w drzwiach nie miały napięcia zasilającego. Może po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik ?

---------- Post dopisany 17-07-2013 at 09:06 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2013 at 23:05 ----------

Ponadto zauważyłem, że zadziałał, tzn. przerwał obwód jeden z termicznych bezpieczników (taki zielony, 30 A o symbolu 443 937 105 A) umieszczony pod modułem centralnej elektryki. Jego metalowa obudowa jest bardzo gorąca. Czy ten bezpiecznik termiczny znajduje się w obwodzie sterowania silnikami od podnoszenia/opuszczania szyb ? Czy ktoś ma schemat elektryczny tego układu ?

Przypuszczam, że ten bezpiecznik może być w obwodzie sterowania silnikami od podnoszenia/opuszczania szyb. W obwodzie silnika mogło nastąpić zwarcie lub np. przycisk otwierający szyby się zablokował i cały czas daje rozkaz dla silnika do opuszczania szyby i stąd zadziałanie bezpiecznika termicznego w celu ochrony silnika przed uszkodzeniem.

Opublikowano

Może sam bezpiecznik dał ciała. Podmień na chwilę ze zwykłym. Ewentualnie odłączaj kostki od jednych drzwi i zobacz kiedy się nie grzeje, będziesz wiedział który silnik robi zwarcie.

Opublikowano

tak termiczny jest w obwodzie.. włącznik zablokowany sprawdź wagiem, w module komfortu w blokach pomiarowych jest w jakiejś grupie widać zmianę odczytu np auto open na auto lock jak się naciska przycisk ;)

Opublikowano
Może sam bezpiecznik dał ciała. Podmień na chwilę ze zwykłym. Ewentualnie odłączaj kostki od jednych drzwi i zobacz kiedy się nie grzeje, będziesz wiedział który silnik robi zwarcie.

Bezpiecznik termiczny ma styki rozwarte. Prąd o ograniczonej wartości płynie przez drucik grzejny bezpiecznika co utrzymuje styki główne bezpiecznika w stanie rozwarcia. Tak jest również po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Zdjąłem metalową obudowę bezpiecznika termicznego i na chwilę zwarłem jego styki robocze - nastąpiło natychmiastowe zwarcie i zniszczenie termiczne bezpiecznika termicznego oraz stopienie jego plastikowego gniazda (bezpiecznik wraz z gniazdem jest teraz do wymiany - mam nadzieję, że nie uszkodził się przez to zablokowany silnik szyby). Tak - odpięcie po kolei wiązki przewodów wychodzących z drzwi kierowcy i pasażera powinno wskazać po której stronie jest zwarcie w silniku. Możliwe, że nie odpuścił przycisk otwierania/zamykania szyby, bo stało się to po naciśnięciu po stronie kierowcy przycisków na otwieranie obu przednich szyb, szyby opuściły się całkowicie i już nie można było ich podnieść.

Opublikowano

Szyby nie otwierają się z włączników po wyjęciu kluczyka, obstawiam więc że nie jest to kwestia panela. Poza tym silniki są rozłączane po tym jak szyba dojedzie do góry, więc nie powinno występować permanentne przeciążenie.

Kolego widzę że ogarnięty jesteś elektrycznie. Zamiast pytać na forum pójdź do auta i sprawdzaj elementy po kolei sam dojdziesz co jest do wymiany.

Opublikowano

Problem z niedziałającym sterowaniem szybami i lusterkami - rozwiązany !

Otóż wczoraj w miejsce termicznego bezpiecznika zabezpieczającego obwody silników podnoszących szyby wpiąłem żarówkę 12V 5W, która od razu się zaświeciła. Oznaczało to zwarcie w obwodzie silnika podnoszącego szyby po stronie kierowcy lub pasażera lub w obu obwodach. Odpiąłem wiązkę przewodów przy nadwoziu z drzwi kierowcy - żarówka świeciła się nadal. Następnie odpiąłem wiązkę przewodów z drzwi pasażera - żarówka zgasła. Wniosek był taki, że zwarcie jest w wiązce przewodów umieszczonych w drzwiach pasażera. Zdemontowałem tapicerkę drzwi pasażera. Rzeczywiście wiązka przewodów wewnątrz drzwi pasażera wyglądała na wcześniejsze tam manipulacje (poprzedni właściciel - Niemiec). Umieszczona była luźno bez mocowania do drzwi, w ten sposób, że podczas pełnego otwarcia szyby w dół, opuszczana szyba przycięła wiązkę do dolnej metalowej rynienki. Nastąpiło uszkodzenie izolacji wiązki i zwarcie żyły przewodu zasilającego do masy i do innych uszkodzonych żył - zadziałał wtedy bezpiecznik termiczny. Naprawiłem uszkodzone żyły, zaizolowałem, umieściłem we właściwy sposób wiązkę wewnątrz drzwi tak aby nie kolidowała z ruchem szyby używając do tego plastikowych opasek ściągających. VAG-iem skasowałem wszystkie błędy. Sterowanie szybami i lusterkami działa prawidłowo.

Opublikowano

no i brawo :thumbup1:

Opublikowano

no i gitarra :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...