Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Termostat czy co ?


Piotr.

Rekomendowane odpowiedzi

Od ok. miesieca czasu stwierdziłem, że temperatura cięczy chłodzącej nie przekracza chyba 60-70 stopni.Czasami jak jestem we Wrocławiu, i stoję często na światłach, dochodzi do 90 stopni. Jak wyjadę gdzieś na prostą spada do niecałych 70 st. Czy może to być wina termostatu czy inny powód ( może zapowietrzenie, choć nie wierzę w to). Gdzie ewentualnie go szukać. Dzięki z góry za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok. miesieca czasu stwierdziłem, że temperatura cięczy chłodzącej nie przekracza chyba 60-70 stopni.Czasami jak jestem we Wrocławiu, i stoję często na światłach, dochodzi do 90 stopni. Jak wyjadę gdzieś na prostą spada do niecałych 70 st. Czy może to być wina termostatu czy inny powód ( może zapowietrzenie, choć nie wierzę w to). Gdzie ewentualnie go szukać. Dzięki z góry za podpowiedź.

termostat albo czujnik temperatury ...

zapiecie Vag'a i logi z 007 rozwiaza ten problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualnie przerabiam ten problem.Też mi temperatura dochodzi do 90 i spda nagle w dół.Czasem się trzyma i jest ok ale jak sprawdziłem na klimatroniku temperature to dochodzi mi max do 81 stopni więc raczej termostat do wymiany. Jutro wymieniam i zobaczymy jak będzie po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualnie przerabiam ten problem.Też mi temperatura dochodzi do 90 i spda nagle w dół.Czasem się trzyma i jest ok ale jak sprawdziłem na klimatroniku temperature to dochodzi mi max do 81 stopni więc raczej termostat do wymiany. Jutro wymieniam i zobaczymy jak będzie po wymianie.

Myślę, że pomoże :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(może zapowietrzenie, choć nie wierzę w to).

jak zapowietrzone to zazwyczaj bulgotanie słychać :thumbdown:

sprawdziłbym vagiem, bo chociaż najbardziej prawdopodobny jest termostat, to jest też prawdopodobieństwo, że to czujnik temperatury :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłbym vagiem, bo chociaż najbardziej prawdopodobny jest termostat, to jest też prawdopodobieństwo, że to czujnik temperatury

Tu znajdziesz trochę informacji jak za pomocą VAG zweryfikować poprawność działania termostatu oraz czujnika (G2/G62)

(tekst jest dość długi tak więc podpowiem szukaj:

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.)

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html

i może to Ci się przyda - też miałem podejżenia co do czujnika (G2/G62)

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_ake_analiza_logow_ktory_czujnik_uszkodzony-t38572.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był termostat do wymiany i czujnik temperatury i teraz temperaturka jest :good:

Termostat kupiłem u tego allegrowicza: http://www.allegro.pl/item398099391_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

Jest 100% orginalny więc polecam.Ma też koncentrat G12+ więc kup sobie dwie butelki bo ja się zgapiłem i w serwisie załaciłem 42 zł za butelkę 1.5litra http://www.allegro.pl/item402846887_plyn_chlodniczy_g12_plus_1_5l_oryginalny.html

U mnie jeszcze doszedł czujnik temperatury niespodziewanie więc też musałem kupić w serwisie 86 zł z oringiem uszczelniającym.

Więc odrazu kup sobie te wszystkie rzeczy u tego allegrowicza to Cie taniej wyjdzie i będziesz miał problem z głowy na długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był termostat do wymiany i czujnik temperatury i teraz temperaturka jest :good:

Termostat kupiłem u tego allegrowicza: http://www.allegro.pl/item398099391_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

Jest 100% orginalny więc polecam.Ma też koncentrat G12+ więc kup sobie dwie butelki bo ja się zgapiłem i w serwisie załaciłem 42 zł za butelkę 1.5litra http://www.allegro.pl/item402846887_plyn_chlodniczy_g12_plus_1_5l_oryginalny.html

U mnie jeszcze doszedł czujnik temperatury niespodziewanie więc też musałem kupić w serwisie 86 zł z oringiem uszczelniającym.

Więc odrazu kup sobie te wszystkie rzeczy u tego allegrowicza to Cie taniej wyjdzie i będziesz miał problem z głowy na długi czas.

Ne chcę poddawać w wątpliwość uczciwości allegrowicza z aukcji dotyczącej termostatu, ani oryginalności sprzedawanych przez niego części, ale zadam naiwne pytanie - dlaczego ten termostat jest taki tani, skoro jest oryginalny?? W ASO kosztuje prawie 100PLN :mysli:

Na Twoim miejscu Piotrze kupiłbym ori w ASO, żeby mieć pewność - parędziesiąt złotych to nie dużo jak na część do ukochanego auta, a komfort psychiczny bezcenny :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko podałem jedną z możliwości.Nie kazałem nikomu kupować z allegro.Każdy może kupić tam gdzie chce bo to jego wybór.Głownie chodziło mi o to że jak kolega nie będzie miał zamiaru kupować w serwisie bo za drogo dla niego czy coś to zamiast kupować tańsze zamienniki które nie są wiele warte leiej juz kupić od tego sprzedawcy a jak widać po jego aukcjach i opiniach ma dużo częsci do samochodów grupy VAG i ludzie kupują i są zadowoleni.

Nie wiem czemu jest tańszy ale porównywałem je i są identyczne i po założeniu jest wsztsko ok.

Płyn tez w ASO kosztuje ponad 40 zł a u niego 20 zł i też jest identyczny nawet daty na butelkach są podobne więc nie jest stary czy coś takiego.A czemu kosztuje połowe taniej to raczej nie do mnie pytanie tylko do sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok. miesieca czasu stwierdziłem, że temperatura cięczy chłodzącej nie przekracza chyba 60-70 stopni.Czasami jak jestem we Wrocławiu, i stoję często na światłach, dochodzi do 90 stopni. Jak wyjadę gdzieś na prostą spada do niecałych 70 st. Czy może to być wina termostatu czy inny powód ( może zapowietrzenie, choć nie wierzę w to). Gdzie ewentualnie go szukać. Dzięki z góry za podpowiedź.

Takie same problemy miałem w swoim AFB. :confused4:

Co mogę doradzić - najpierw podepnij VAG'a i zrób logi jak poradził spanky.

Wymiana termostatu to jest 5-6h roboty, do tego rozebranie całego przodu, spuszczenie płynu chłodzącego, odpowietrzenie itd. :(

Ogólnie dużo zabawy - wymieniałem u siebie jakieś 1,5 miesiąca temu.

Najlepsza opcja to uszkodzony czujnik a nie termostat - zdecydowanie mniej roboty. :wink4:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Temperatura czasem dochodziła do 90 i nagle spadała do 60 i tak się trzymała przez jakiś czas po czym znowu do 90 i w dół :wallbash:.

Wyminiłem w ślepo termostat (34 zł WAHLER) i to załatwiło sprawę.

Całe szczęście w AFN termostat jest w sensownym miejscu i jego wymiana to kwestia ok. 45 minut! :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...