Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ślady oleju na pokrywie wałków. Nie z EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od początku jak tylko mam ten samochód w miejscu, które widać na zdjęciach widoczny jest olej. Każdorazowo kiedy ściągam obudowę silnika czyszczę te ślady oleju i w zasadzie po kilku dniach sytuacja się powtarza.

Początkowo po lekturze forum zacząłem podejrzewać przeciekający zawór EGR, ale u mnie jest on suchy jak pieprz - z tych małych otworków nie leci olej .

Jako, że nie ma innego miejsca, z którego mógł sie przedostawać olej to jedyne co mi przychodzi do głowy to korek wlewu oleju albo ta uszczelka pod nim. Ta uszczelka kręci się swobodnie i ma duży luz góra/dół - nie wydaje mi się że tak ma być?

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł lub podobną sytuacje?

IRHeCCK.jpg

7eDg24f.jpg

Opublikowano

Jeżeli mówisz o tej dużej widocznej "uszczelce " wokół korka to raczej ona nie jest odpowiedzialna za przeciek być może w korku chyba jest gumowa uszczelka moze ona puszcza lub korek ma jakiś uszczerbek lub sama obudowa przy korku.

Opublikowano

Oto uszczelka pod korek, której u mnie brakuje i też mam takie ślady oleju jak Ty Artur :wink::

20130730_085112.jpg

Opublikowano

U mnie jest dokładnie tak samo i mój mechanik twiedzi, że to na pewno uszczelka korka oliwy

Opublikowano
Oto uszczelka pod korek, której u mnie brakuje i też mam takie ślady oleju jak Ty Artur :wink::

http://s21.postimg.org/4cu6kqeg3/20130730_085112.jpg

Hmm nie kojarze żebym miał tą uszczelkę pod korkiem, czyli u mnie tez jej brakuje. Dzieki za wskazówkę.

W ETCE są 2 typy uszczelek

06A-103-483-D do VIN 8E-3-055 000

038-115-315 od VIN 8E-3-055 001

wychodzi mi po Vinie, że potrzebuje tą drugą

Opublikowano

Rozmawiałem na ten temat z gościem w ASO i powiedział mi, że uszczelkę o numerze 038 115 315 stosuje się tylko wtedy gdy do pokrywy zaworów jest kołnierz przejściowy ( oznaczony nr 35. na rysunku w ETCE). Możliwe, że pod Twój korek wlewu oleju podchodzi ta sama uszczelka co u mnie (06A 103 483D).

Opublikowano

Witam miałem podobny problem z tym ze u mnie uszczelka pod korkiem była dobra i okazało się ze to kolanko gumowe przed zaworem sparciało na samym zgięciu. Gołym okiem nie widać pęknięcia trzeba zdjąć kolano i trochę powyginać żeby zobaczyć dziury. Warto sprawdzić. Takie kolanko na szrocie ok. 50zł

Opublikowano

Wymienilem jednak cały korek na nowy (w komplecie z uszczelką pod niego). Teraz jest sucho. Dzieki wszystkim za wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...