turzol Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Od początku jak tylko mam ten samochód w miejscu, które widać na zdjęciach widoczny jest olej. Każdorazowo kiedy ściągam obudowę silnika czyszczę te ślady oleju i w zasadzie po kilku dniach sytuacja się powtarza. Początkowo po lekturze forum zacząłem podejrzewać przeciekający zawór EGR, ale u mnie jest on suchy jak pieprz - z tych małych otworków nie leci olej . Jako, że nie ma innego miejsca, z którego mógł sie przedostawać olej to jedyne co mi przychodzi do głowy to korek wlewu oleju albo ta uszczelka pod nim. Ta uszczelka kręci się swobodnie i ma duży luz góra/dół - nie wydaje mi się że tak ma być? Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł lub podobną sytuacje?
mycha1236 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jeżeli mówisz o tej dużej widocznej "uszczelce " wokół korka to raczej ona nie jest odpowiedzialna za przeciek być może w korku chyba jest gumowa uszczelka moze ona puszcza lub korek ma jakiś uszczerbek lub sama obudowa przy korku.
Biszczan Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Oto uszczelka pod korek, której u mnie brakuje i też mam takie ślady oleju jak Ty Artur :
Artak Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 U mnie jest dokładnie tak samo i mój mechanik twiedzi, że to na pewno uszczelka korka oliwy
turzol Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Oto uszczelka pod korek, której u mnie brakuje i też mam takie ślady oleju jak Ty Artur :http://s21.postimg.org/4cu6kqeg3/20130730_085112.jpg Hmm nie kojarze żebym miał tą uszczelkę pod korkiem, czyli u mnie tez jej brakuje. Dzieki za wskazówkę. W ETCE są 2 typy uszczelek 06A-103-483-D do VIN 8E-3-055 000 038-115-315 od VIN 8E-3-055 001 wychodzi mi po Vinie, że potrzebuje tą drugą
Biszczan Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Rozmawiałem na ten temat z gościem w ASO i powiedział mi, że uszczelkę o numerze 038 115 315 stosuje się tylko wtedy gdy do pokrywy zaworów jest kołnierz przejściowy ( oznaczony nr 35. na rysunku w ETCE). Możliwe, że pod Twój korek wlewu oleju podchodzi ta sama uszczelka co u mnie (06A 103 483D).
robson216 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Witam miałem podobny problem z tym ze u mnie uszczelka pod korkiem była dobra i okazało się ze to kolanko gumowe przed zaworem sparciało na samym zgięciu. Gołym okiem nie widać pęknięcia trzeba zdjąć kolano i trochę powyginać żeby zobaczyć dziury. Warto sprawdzić. Takie kolanko na szrocie ok. 50zł
turzol Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Wymienilem jednak cały korek na nowy (w komplecie z uszczelką pod niego). Teraz jest sucho. Dzieki wszystkim za wskazówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się