Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów 1,9 TDI AWX


Maestro_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie problem - autko ciągnie dopiero od 2200 obrotów i przy 2800obr/min już moc słabnie. od około 3000ob/min na sekunde załapie moc i znów zamuła. Przy niskich temperaturach wydaje się być lepiej ale też szału nie ma. Turba nie odłącza całkiem tylko czuć że nagle cięgnie o wiele słabiej. Dziś logi robione przy upałach 32 stopnie C :wink: Intercooler czyściutki, więc nie jest winowajcą. Sztanga turba wydaje się pracować dość lekko. Przed robieniem logów zczytałem błędy i to wyszkoczyło:

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Sunday, 04 August 2013, 12:29:51.

Control Module Part Number: 038 906 019 CG

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1366

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

VCID: 5ECF1D7BC92F

Additional Info: WAUZZZ8EZ1A038306 AUZ6Z0A0019504

4 Faults Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

17564 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1156 - 35-00 - Please Register/Activate

17569 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1161 - 35-00 - Please Register/Activate

17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit

P1588 - 35-10 - - - Intermittent

Po skasowaniu i przegonieniu auta pozostał tylko błąd poduszki silnika a tez o przeładowaniu zgasł.

Bardzo proszę o zerknięcie w logi.

Przepraszam za naciupciane małe fotki ale nie mogłem powiększyć, mam nadzieje że da sie z tego coś wyczytać... Dzięki i pozdrawiam :hi: Dynamiczne są normalnej wielkości.

Static Basic

zvzq.jpg

zvzq.jpg

0ts5.jpg

Statyczne

zlob.jpg

hke6.jpg

rx84.jpg

9ra.jpg

p18i.jpg

6wpq.jpg

yzpi.jpg

Dynamiczne

kdmt.jpg

v0ym.jpg

o78c.jpg

5qav.jpg

ri2l.jpg

jeiv.jpg

a1f7.jpg

50hq.jpg

---------- Post dopisany 05-08-2013 at 11:34 ---------- Poprzedni post napisany 04-08-2013 at 17:33 ----------

Panowie nie da się nic z tego wyczytać??:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr nie działa do sprawdzenia czy jest czysty i jest zamknięty, do sprawdzenia układ podciśnienia , pedał gazu nie miałeś na max (010,4) więc logi nie są miarodajne , katalizator masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony, kata mam. Oki postaram się poprawić logi

---------- Post dopisany at 13:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:18 ----------

do sprawdzenia układ podciśnienia ,
mowa tu o N75 i przewodach??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo nad wyraz ładnie chodzi,przepływka złom.wymien filtr powietrza podmien przeplywke i sprawdz rure filtr powietrza-turbo.Ale nie spotkalem sie tam z dziura jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza zmieniany dwa miesiące temu. dolot rozbierałem cały bo właśnie szukałem dziury i wszystko szczelne. f*ck nie mam skąd podmienić przepływki ;/ a koszt nowej nie mały :facepalm: i pewnie tylko Ori brać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza zmieniany dwa miesiące temu. dolot rozbierałem cały bo właśnie szukałem dziury i wszystko szczelne. f*ck nie mam skąd podmienić przepływki ;/ a koszt nowej nie mały :facepalm: i pewnie tylko Ori brać??

Przepływomierz w InterCars za niespełna 600zł :wink:. Do sprawdzenia napinacz hydrauliczny rozrządu - w dynamicznym 004 za bardzo skacze kąt synchronizacji. Logi zamieszczaj po przez stronkę : VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka podmieniona i to samo ;/ jak teraz jest chłodniej to ciągnie od 1800 obr. to już mnie satysfakcjonuje ale przy około 3000obr już są przerwy w doładowaniu. Tak jakby chciał jechać a nie jedzie...

Oki nastepnym razem skorzystam z tej stronki. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka kupiona nowa Pierburg + nowy N75 profilaktycznie tez Pierburg i rezultaty? Auto ciągnie już dobrze powyżej 3 tys. obr/min. Po zmianie biegu na wyższy często z 1700 obr/min już jest muł. Zauważyłem ze jeśli złapie muła przy powiedzmy 1700 obr/min wystarczy ze zdejmę nogę z gazu i dam gaz jeszcze raz i już się ładnie zbierze. Jestem prawie pewien że to coś z podciśnieniem. Mierzyłem przy pompie i zaraz za pompą pokazuje po odpaleniu auta po jakichś 4-5 sekundach około -0,9 - -1bar. Powinno od razu nabić tyle czy jest oki? Przy sztandze turbo pokazuje około -0,5.

Martwi mnie jeszcze to że jak auto postoi ponad godzinę pedał hamulca robi się twardy, po odpaleniu natychmiast mięknie, dziś kupie dodatkowy zaworek zwrotny i założę przy serwie na przewodzie zobaczymy czy coś pomoże.

Panowie jakieś pomysły?

---------- Post dopisany at 17:22 ---------- Poprzedni post napisany at 13:59 ----------

Dziś jeszcze raz podpięty Vacuometr i zaraz za Vacu podciśnienie w granicach -1 po podpięciu samego Vacuometra. A gdy już wepne zegar za pomocą trójnika w instalacje wskazuje niecałe -0,8. Natomiast dziwny przypadek jest przy samej turbinie. po wpięciu w instalację wskazówka skacze od -0,5 do -0,75. Przejrzałem wszystkie przewody, i są szczelne. Obok N18 jest taki mały zaworek z kostką elektryczną. Jak dmuchne w wężyk co idzie to gruszki turba to z tego zaworka ucieka powietrze. Musi tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek to n 2xx coś tam powinien być zamknięty. Otwiera się w momencie gaszenia i zamyka klapę gaszącą n18 to egr a n75 turbo.

Sony Xperia Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy log konkretnej grupy jest robiony osobno (rozumiem - takie zalecenie). Nie zdziwiłbym się jednak, że przepływka mierzy prawidłowo a jej niskie wskazania są spowodowane w logach akurat sporadycznym niedoładowaniem turbo co potwierdza błąd 17964 - niedoładowanie. Błąd otwartego obwodu czujnika G71 i G72 czyli 17564 i 17569 został spowodowany najprawdopodobniej wcześniejszym odłączeniem wtyczki od tych czujników (obydwa w jednej obudowie więc i jedna wtyczka) więc nie ma się co dziwić, że nie powrócił. Błąd 17964 też od razu nie powróci a jedynie wtedy kiedy rzeczywiste ciśnienie turbo będzie znowu grubo poniżej wartości zadanej podczas dalszej jazy samochodem. Jednym słowem - zupełnie o czym innym świadczą logi dynamiczne grupy 011 a co innego błąd niedoładowania. Bardziej jednak w tej sytuacji optowałbym za zlogowaniem dynamicznym dwóch grup jednocześnie i to kilkakrotnie a najlepiej jak czuć wyraźny spadek dynamiki silnika mimo jeszcze braku aktywnego trybu awaryjnego a mianowicie (jak to zawsze polecam) 003 z 011 i 008 z 010. Pozwoli to jednoznacznie ustalić czy faktycznie przepływka niedomaga czy akurat wtedy turbo miało niedoładowanie. Ponadto przy tego typu błędzie (jeśli porównać to z logiem dynamicznym 011) powiedziałbym, że spadki podciśnienia w układzie następują sporadycznie i nie są trwałe. Miałem podobny przypadek kiedy koledze z forum Passata identycznie zachowywał się Passat z silnikiem 100 KM AVB - raz szedł prawidłowo a raz miał muła i nie miał dynamiki od samego odpalenia silnika - winowajca - przypalony od temperatury (nie gumowy wężyk podciśnienia ten w oplocie) tylko ten plastikowy (kapilara łącząca króciec na wężu pomiędzy serwem hamulców a pompą tandemową z gumowym wężykiem idącym na N75 i N239 od klapy gaszącej, zaraz przy przegrodzie czołowej). W pewnych warunkach przypalone miejsce dotykało do innych elementów komory silnika i jego osprzętu co powodowało, że nieszczelność zanikała a w innych kapilara odstawała na tyle by przez nieszczelniość w niej zasysała sporą ilość powietrza o ciśnieniu atmosferycznym i niedoładowanie gotowe. W tej sytuacji proponuję sprawdzenie nie tylko samych wężyków gumowych układu podciśnienia ale i również tych plastikowych kapilar je łączących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...