Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów statycznych


maciucha512

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

Moje audi coś nie domaga. Zacząłem od logów statycznych. Nie wiem czy coś źle robię czy sterownik silnika mojej Niuni nie obsługują logów Basic Settings. Zrobiłem logi (mam nadzieję, że dobrze) w blokach mierzonych grup, które dały się logować.

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Mam kilka wątpliwości.

1 Wyczytałem, że wartości w polu 2 i 3 w grupie 003 powinny być podobne - u mnie nie są

2 W grupie 011 wartość w polu 3 na biegu jałowym jest większa niż w polu 2, natomiast po ściągnięciu wężyka podciśnienia na turbo wartości w polu 2 i 3 wyrównują się. Czy tak ma być?

3 Podczas logowani BS dla 003 i 004 nic się nie działo - logi identyczne z normalnymi - tak ma być?

Proszę o pomoc w okiełznaniu tematu. Są to moje pierwsze kroki z logowaniem audi, jeżeli jest coś czego nie zrobiłem proszę dać znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój sterownik nie obsluguje 011 Basic Settings.

Zrob

Statyczne - 000,001,003,004,007 i 013

Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004

Dynamiczne - 000,003,004,008,010 i 011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój sterownik nie obsluguje 011 Basic Settings.

Zrob

Statyczne - 000,001,003,004,007 i 013

Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004

Dynamiczne - 000,003,004,008,010 i 011

Statyczne 000,001,003,004,007 i 013 wkleiłem

Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004 wychodzi to samo co bez BS

Dynamiczne zrobię jutro, bo już po piwie jestem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004 wychodzi to samo co bez BS

To Ci się tylko tak wydaje... zrob razem z dynamicznymi.

Bedzie komplet... bedzie rozmowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem komplet logów:

1. Statyczne

Grupy 000 - 001 - 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy 004 - 007 - 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy 014 - 018 - 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

BS Statyczne

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

2. Dynamiczne

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Wydaje mi się, że albo kabel coś nie daje rady albo sterownik silnika nie obsługuje pewnych funkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt się nie bawił nastawnikiem i igłą RSW.?

Dobrze ci pali samochód na zimnym i ciepłym?

Turbo słabo wstaje , ustaw dawkę na 3,2-4,0 mg.

Przepływomierz albo przeczyść albo szukaj innego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w

ale zanim zaczniesz szukac przepływomierza... wywal katalizator i powtorz logi dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt się nie bawił nastawnikiem i igłą RSW.?

Dobrze ci pali samochód na zimnym i ciepłym?

Turbo słabo wstaje , ustaw dawkę na 3,2-4,0 mg.

Przepływomierz albo przeczyść albo szukaj innego .

Na zimnym pali z pół obrotu, ale jak się nagrzeje tak powiedzmy po 100 km, to trochę gorzej, ale pali. Co do nastawnika i RSW nie wiem co to jest, ale odkąd mam wóz nikt w nim nie grzebał. Dawkę da radę ustawić VCDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę na te logi i się tak zastanawiam: w grupie 001 jest podana dawka paliwa oraz napięcie nastawnika. Domyślam się, że dawka powinna być zależna od napięcia liniowo. U mnie na pełnym gazie napięcie nieznacznie wzrasta, natomiast dawka paliwa żyje własnym życiem. Domyślam się, że tu leży problem z nastawnikiem. Nie mogłem nigdzie znaleźć poprawnych logów dla tej grupy, to też pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka mg i napięcie V nie można nazwać liniowym, zapomniałeś jeszcze o obr, trzecim wektorze, to co wydaje ci się problemem jest jak najbardziej prawidłowo

skoryguj dawkę jałowa na 3,0mg, wywal kata i zrób ponownie 008 i 011 dynamiczne, kolektor wypalić też wskazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wóz zabiorę się jak tylko wrócę z urlopu. Teraz nie chcę się tym martwić

---------- Post dopisany 22-09-2013 at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2013 at 07:55 ----------

Po długiej przerwie zabrałem się za wóz, poprawiona dawka paliwa, wyszyszczona przepływka, wóz przegoniony parę razy po autostradach.

Logi statyczne

Log (0 - 008,007)

Log (1 - 003,004)

Log (2 - 000,001)

Dynamiczne

Log (0 - 010,011)

Log (1 - 007,008)

Log (2 - 003,004)

Log (3 - 000,001)

Nie wiem dlaczego w BS wychodzi to samo co dla statycznych.

Widzę, że turbo do czyszczenia, ale co do reszty proszę o diagnozę. Przepływka nowa czy z tej coś da się wyciągnąć?

P.S.

Po zmianie dawki paliwa wóz pali lepiej na ciepłym, mniej pali (około 1-1,5 litra na 100km), poprawa dynamiki, przy pełnym bucie zaciemnia się obraz we wstecznym lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys wyczyscil sprezarke to byloby malinowo. Jest lepiej.. ale regulacja cienienia doladowania ciagle strzela foacha.

Niepokoi mnie ten "pływajacy" kat wtrysku.

Dawno rozrząd byl zmieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywka ok, nic z nią nie rób

zaciemnia się obraz w dzień czy w nocy w światłach auta za tobą?

nie koniecznie turbo do czyszczenia, to mozę byc gruszka do wymiany, węzyki podciśnienia lub coś jeszcze w układzie sterowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniany 5 tyś temu, za dnia jak przycisnę to widać "bączka", ale świata nie zasłania definitywnie. Jak patrzę na logi z początku zabawy z a4 to widzę, że nie było takich "zawieszeń" turbo, później wstawało, a potem stałe ciśnie od około 2500 obr. Teraz lepiej się zbiera, ale czuć spadek mocy przy około 2500 obr.

Jeszcze takie pytanie - dzisiaj zrobiłem trasę 2 x 130 km, miejscami do 130 km/h reszta po 70-90 - spalanie wyszło mi 5,1 na sto - nie za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie dobre

---------- Post dopisany at 19:24 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ----------

Kat wtrysku jest ok,a co do falowania doladowania przejrzyj podcisnienia zawor zwrotny bialo czarny i podmien n75.Moze to byc przyczyna tych falowan mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...