Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośny stukot/klekot pod maską + wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiś czas temu w mojej A4'ce pojawił się problem. Jakby nigdy nic, podczas jazdy z silnika zaczęły wydobywać się dziwne dźwięki. Coś jakby łomot i stukanie. Wcześniej wszystko było ok.

Zdarza się że silnikowi przechodzi (często towarzyszy to wibracjom np. na prograch) i pracuje normalnie choć cały czas słychać i czuć wibrowanie. Zazwyczaj problem pojawia się po odpaleniu, jednak występuje losowo. Podczas tego klekotu czuć wibracje na całej budzie, silnik kopci i ma mniej mocy.

Wrzucam nagrane filmiki żeby zobrazować problem:

Audi A4 B7 AVANT 2.0 TDI niedomagający popychacz - YouTube

Audi A4 B7 AVANT 2.0 TDI dudnienie silnika - YouTube

Wstępnie myślę że jest coś nie tak z hydrauliką zaworową, że trzeba wymienić szklanki ale obawiam się czy problem nie leży już po stronie sławnej pompy oleju i od tego trzeba zacząć :/

Z góry dzięki za pomoc

Pzdr

Opublikowano

To nie popychacze, to tak wali jk by kopyto mialo za chwile wyjść bokiem:kox::whistling:

Albo panewa korbowodowa, albo luz na sworzniu tłokowym:eusathink:

Opublikowano

pokrywa wałków w góre i hydrosztosy kłaniaja sie wymianie....

Opublikowano
To właśnie popychacz. Wałek z tragicznym stanie + pewnie wytarta któraś szklanka.

Jeżeli to wałek, to chyba głuchy tym jeździł , żeby doprowadzić do takiego stanu? :facepalm::naughty:

Opublikowano

panewki albo luz na sworzniu tłokowym tak jak ktoś pisał

Opublikowano
I panewa albo luz sobie od czasu do czasu znikają ? I luz powoduje spadek mocy i kopcenie ? Nie ma szans.

Na moje ucho to wali w układzie korbowo-tłokowym, ale jak masz obiekcje to zacznij oczywiście od zdjęcia pokrywy głowicy i oblukaj, powinien być tam porządny bajzel ,żeby tak napi@#$alało:naughty::decayed:

Przy luzie na panewie lub sworzniu masz na garku dużo mniejszą kompresję i tłucze właśnie na wyższych obrotach( Tłok napi@#$dala w głowice ), i oczywiście mocy brak, a dymu nie:whistling:

Opublikowano

Pokrywa byla zdjeta, jedna krzywka ostro objechana, a reszta tez w nie najlepszym stanie :(

Pytanie: co z opiłkami ? Wymienię na nowe a opiłki zrobia mi bajzel 2 raz ?

Opublikowano

Opiłki powinny zalegać na dnie miski , jak chcesz je wyłapać to możesz w korku spustowym zamocować mocny, neodymowy magnes, można też wrzucić płaski magnes do miski przez otwór od czujnika poziomu oleju i umocować go drugim magnesem od spodu miski.

Przy wymianach oleju oczyść je z opiłków :whistling:

Opublikowano

korek spustowy jest magnetyczny zdaje sie ..

Opublikowano

Kiedyś były standardem, u mnie w BPW magnesu nie stwierdziłem :naughty:

Opublikowano

wałek rozrządu i szklanki typowe objawy dla tego silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...