mily Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 witam mam pytanko:)czy dam rade w garazowych warunkach wymienic termostat w a4 b5 afn?? gdzie on sie znajduje?? pzodro Da się kolego tylko moim zdaniem nie ma sensu jeżeli masz zaprzyjaźnionego mechanika, nawet laika ważne żeby miał jakiś kanał i trochę narzędzi, wtedy to zajmuje maks 30 minut z wymianą płynu, ale bez kanału i odpowiednich narzędzi jest ciężko samemu (ja się uparłem i zajęło mi to 2 godziny), uważam że lepiej komuś dać na piwko kto ma warsztat i użyczy na te 30 minut. Znajduje się on po prawej stronie silnika (stojąc z przodu autka przodem do silnika), gdzieś tak w połowie silnika, pod filtrem paliwa (filtr paliwa ja zdejmowałem z uchwytu tyko bo nie ma dojścia za bardzo).
melon1 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 witam mam pytanko:)czy dam rade w garazowych warunkach wymienic termostat w a4 b5 afn?? gdzie on sie znajduje?? pzodro Da się kolego tylko moim zdaniem nie ma sensu jeżeli masz zaprzyjaźnionego mechanika, nawet laika ważne żeby miał jakiś kanał i trochę narzędzi, wtedy to zajmuje maks 30 minut z wymianą płynu, ale bez kanału i odpowiednich narzędzi jest ciężko samemu (ja się uparłem i zajęło mi to 2 godziny), uważam że lepiej komuś dać na piwko kto ma warsztat i użyczy na te 30 minut. Znajduje się on po prawej stronie silnika (stojąc z przodu autka przodem do silnika), gdzieś tak w połowie silnika, pod filtrem paliwa (filtr paliwa ja zdejmowałem z uchwytu tyko bo nie ma dojścia za bardzo). dzieki kolego:) tak myslalem chyba do mechanika pojade bo jeszcze zepsuje cos
MisiekDD Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Jeżeli w trakcie nagrzewania temperatura spada ci do ujemnej a ponownie raptownie rośnie to problem wg mnie leży po stronie czujnika i jest to niebezpieczne dla silnika. Dokładnie Wymieniałeś to w ASO czy jakimś innym , bo jak u Heńka w stodole to na pewno założył nie ORI czujnik czego efekty teraz są widoczne Czujnik wymieniałem sam , a termostat w warsztacie, wszystkie części kupowałem osobiście w ASO Lublin. I mam pytanie bo mam paragon na czujnik i jak kupię nowy to później oddadzą mi pieniądze za ten który prawdopodobnie jest walnięty ??
mapelastik Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Podepnę się pod wątek,u mnie ciężko się nagrzewa już kiedyś poruszyłem tan temat z tymi wskazaniami między 49 a 51,i u mnie jest tak 49 i blat równo 60, 70 stopni łeb w łeb idzie i na klimatroniku i na blacie a 51 dość szybko łapie 90 stopni i trzy ma jak cholera to co jest w końcu grane,jak może być różna temp cieczy chłodzącej i silnika?a tak wynika z odczytów 49 temp silnika,51 temp cieczy,co mam walnięte bo głupawki dostaję
ROBERT Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 I mam pytanie bo mam paragon na czujnik i jak kupię nowy to później oddadzą mi pieniądze za ten który prawdopodobnie jest walnięty ?? Nie oddadzą , musisz mieć paragon/fakturę z jakiegoś zakładu mech. samochodowej , że tam został wymieniony + reklamację tegoż zakładu na ten czujnik , wtedy jeszcze na dodatek w ASO sprawdzają jak sprawa wygląda i znając życie powiedzą że temp. jest ok. bo trzyma na zegarach 90oC i każą zapłacić za tą diagnozę Tobie
jozek726 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 I mam pytanie bo mam paragon na czujnik i jak kupię nowy to później oddadzą mi pieniądze za ten który prawdopodobnie jest walnięty ?? Nie oddadzą , musisz mieć paragon/fakturę z jakiegoś zakładu mech. samochodowej , że tam został wymieniony + reklamację tegoż zakładu na ten czujnik , wtedy jeszcze na dodatek w ASO sprawdzają jak sprawa wygląda i znając życie powiedzą że temp. jest ok. bo trzyma na zegarach 90oC i każą zapłacić za tą diagnozę Tobie szczerze mówiąc to szkoda zachodu
ROBERT Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 szczerze mówiąc to szkoda zachodu Nie , no można spróbować , ale to tak jakbyś "szedł z motyką na słońce"
MisiekDD Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 szczerze mówiąc to szkoda zachodu Nie , no można spróbować , ale to tak jakbyś "szedł z motyką na słońce" Aha no fajnie . Nic trzeba będzie chyba kupić drugi. Dziś dostałem nowego laptopa bo mój stary nie nadawał się już do naprawy i podłączyłem autko pod Vaga. Pojawił się jakiś błąd ale niestety nie idzie go go odczytać bo sprawdzałem go Polskim Vagiem, jakieś chińskie znaczki wyskakują :> a VAGCOM nie mogę uruchomić na Windows 7 a taki mam i to jeszcze 64 bitowy. Czytałem o tym już trochę na forum i jeszcze się trochę pobawię i może jakoś uda się go uruchomić. Jak rozwiąże problem to napiszę co mnie tak wkurzało przez prawie 2 miesiące.
MisiekDD Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Teraz nie pamiętam ale jutro sprawdzę i jak będzie. A raczej będzie to napisze. I dziękuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi
Grzesiekkbc Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Koledzy a powiedzcie mi , wymieniłem termostat na ori, silnik zawsze rano pracuje na jałowym z 10min za min wyjadę do pracy i to po przejechaniu 10km łapie mi dopiero 90C np tak jak dzisiaj przy temp +5 z rana. W pracy biorę busa T5 palę go z 5 min i wyjeżdżam dalej i on po przejechaniu 4km łapie mi 90C. U mnie na vagu czujniki pokrywają się i podają praktycznie tą samą temp + - 3C różnicy mają między sobą. Czym to jest spowodowane ze mój się wolniej nagrzewa od T5?
midqard Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 ale czy oryginalne części zepsuły by się tak szybko?? ja mialem u siebie podobna sytuacje. moj stary czujnik wariował a po zakupie nowego z aso na odczytach z 2 pozycji (silnik i instrumenty) wskazywał inne wartosci... reklamacja
MisiekDD Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich. Zakupiłem w sobotę nowy czujnik i go wymieniłem. Poprawa jest, temperatura nieskacze jak kiedyś z 79 na -10. Sprawdziłem autko na trasie Lublin- Warszawa i ciągle trzyma 83 stopnie. Szkoda że nie mam szczęścia bo widocznie termostat też mam wybrakowany. No ale takie życie. W każdym razie nie można ufać w 100% na oryginalnych częściach.
marcin248 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 oj kolego nie można na sobie się przekonałem ori czujnik ori termostat i 84st , 90 na szafie zdaniem aso jest dobrze moj wahler lepiej trzymał temp bo 86 ale podobno też obudowa termostatu ma znaczenie bo może ona ma luz i nawet dobry oring nie pomoże :gwizdanie:
MisiekDD Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Za 2 tys km mam serwis więc może zakupię nową obudowę i termostat. I wtedy się zobaczy co i jak. A jak na razie tak będę śmigał
midqard Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 oj kolego nie można na sobie się przekonałem ori czujnik ori termostat i 84st , 90 na szafie zdaniem aso jest dobrze moj wahler lepiej trzymał temp bo 86 ale podobno też obudowa termostatu ma znaczenie bo może ona ma luz i nawet dobry oring nie pomoże :gwizdanie: Zawsze mozna zrobic maly test: miska, termometr i czajnik; ...i sprawdzisz przy jakiej temp. termostat puszcza :gwizdanie:
ROBERT Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Ale trzeba mieć dobrej jakości termometr ( mierzący co najmniej do 100oC ) ... a i tak bardzo ciężko zauważyć minimalne otwarcie się termostatu ( wiadomo im temp. będzie wyższa tym otwarcie będzie się powiększać , ale ciężko stwierdzić przy jakiej temp. zaczął się otwierać) ... "fachowo" termostat sprawdza się to pod ciśnieniem za pomocą specjalistycznego sprzętu
jozek726 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 termostat wymieniony i odrazu widać poprawe
EnDrIu` Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Powtórzę tą czynność bo może coś zj***li Jeżeli w trakcie nagrzewania temperatura spada ci do ujemnej a ponownie raptownie rośnie to problem wg mnie leży po stronie czujnika i jest to niebezpieczne dla silnika. Czemu jest niebiezpieczna? Chyba auto najwyzej powinno wiecej palic, bo ma inna dawke, zgadza sie?
ficjor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam forumowiczów. Temperatura po odpaleniu (odczyt z klimatronika) wzrasta do max. 45 stopni, następnie zaczyna spadać do 30 stopni i już nie drgnie nawet o 1st. Na blacie wskazówka temp również ani nie drgnie. Średnio raz na kilka odpaleń silnik zagrzeje się do 70-80stopni po przejechaniu kilku kilometrów, lecz temp znów zaczyna spadać powoli do 30*C. Nagrzewnica łapie szybko 90*C i ogrzewanie działa bardzo dobrze. W czym może tkwić problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się