Skocz do zawartości
IGNOROWANY

chyba olej w kanale wydechowy 2 cylindra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś zacząłem prace nad wymiana turbiny od motoru caha no i sie troche zdziwilem jak odkecilem kolektor wydechowych.

Glowica

20130822_193123.jpg

20130822_193321.jpg

Kolektor

20130822_193438.jpg

20130822_193859.jpg

Co robić? Zwalac czapke ? Może to uszczelniacze zaworowe, a może uszczelka. Kurcze nie mam jakiś mega ubytków oleju ale widać ze cos sie sączy. Czasami rano dziwnie zapala tj. zatrzesie silnikiem i puści białego kopcia. Może tu leży przyczyna.

Opublikowano

uszczelniacze mozna zrobic bez zrzucania czapki... tylko teraz kwestia - czy uszczelniacz załatwi temet na długo... moze byc wyjechana prowadnica zaworu ,po rozpieciu- jak zawór rusza sie na boki to uszczelniacz pomoże na - nie wiadomo ile

Opublikowano

Co byś proponował na początek? widać ze ten wyciek jest z lewej strony tak jakby jeden zawór puszczal. No chyba ze głowica ma pęknięcie bo ponoć one tak lubią :decayed:. Tak samo nie jestem pewien czy to jest olej, może płyn. Chociaż jak przetarlem palcem to była taka konsystencja oleju. Jest jakis test na to aby to jednoznacznie stwierdzić?

Opublikowano

Na zdjęciu zbliżenia kanału wydechowego , jeżeli dobrze widzę to trzonek jednego zaworu wydechowego jest suchy, a olej pojawia się gdzieś z lewej strony , może z drugiego :naughty:

Opublikowano

Tak dokładnie z drugiego, tylko nie jestem pewien czy to jest olej. Kurcze nie wiem co dalej robić. Boje się że nie obędzie się bez ściągania głowicy i oddania jej do sprawdzenia i regeneracji.

---------- Post dopisany at 20:51 ---------- Poprzedni post napisany at 09:10 ----------

Auto trochę odstało i wypłyneła ładna struga płynu. Jednak to nie olej. Zacząłem zwalac czapkę jutro pewnie skończę. No i trzeba będzie dać głowicę do sprawdzenia czy przypadkiem nie pękła. O efektach napiszę po naprawie.

Opublikowano

płyn chłodzacy mozna łatwo sprawdzic - na smak :) płyn bedzie w pierwszej setnej sekundzie słodki i nagle czujesz gorzkie...

Opublikowano

Czapka ściągnięta. W poniedziałek jedzie do sprawdzenie. Mam kilka pytań czy oprócz planowania i wymiany uszczelniaczy i prowadnic zaworów robić coś jeszcze, wymiana panewek wałków czy hydro-regulatorów, etc? I czy po planowaniu muszę kupić grubszą uszczelke pod głowice?

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:51 ----------

a i czy konieczne muszę kupić nowe śruby do przykrecenia głowicy?

Opublikowano

Sprawdź czapkę na szczelnoś, bo jak piszesz że to płyn chłodzący to prawdopodobnie jest pęknięta.

Uszczelkę zakładasz tak samo grubą jak była , zakład który będzie robił głowicę powinien obrobić zawory i gniazda, żeby grzybki nie wystawały.

Śruby głowicy i mocowania pompowtrysków są jednorazowego użytku:whistling:

Powinieneś wymienić też rozrząd, raz zdjętego paska nie powinno się ponownie zakładać .

Jak z pozostałymi rzeczami o których piszesz nie było problemów, to mogą zostać .

Na pewno przyda się cały komplet uszczelek + uszczelniacze wałków.

I parę rzeczy najważniejszych : wiedza , blokady, klucze dynamometryczne i VAG, coby prawidłowo poskładać i poustawiać to wszystko do kupy :decayed:

Opublikowano

Dzięki za info. Jak się okazało lokalny zakład potwierdził że jest pęknięta. Koszt naprawy 1400zł:shock3: Znalazłem gościa we wrocku za 500zł na wymianę z gwarancją 6mcy. Reszta gratów już zamówiona. Pod koniec tygodnia pewnie wszystko już ogarnę.

---------- Post dopisany 31-08-2013 at 14:59 ---------- Poprzedni post napisany 26-08-2013 at 14:30 ----------

Panowie autko poskladane. Przy okazji zaslepilem egr. Jedna blaszka na kolektor wydechowy druga przy zaworze egr. Rura z chlodnica spalin out. Czy przy takim zaslepieniu potrzebna jest chlodnica spalin? Bo mi sie wydaje ze nie. Oczywiscie w poniedzialek jade na wyłączenie egra i korekte softu.

---------- Post dopisany 03-09-2013 at 14:23 ---------- Poprzedni post napisany 31-08-2013 at 14:59 ----------

No i jestem po korekcie. Tak to wyszło.

wykres_page_1.jpg

Opublikowano

Kreski ładne :decayed:

Co by się tylko więcej nie psuł :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...