Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dławienie i brak mocy


KamilA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam bardzo męczący problem z moim autem, 1.9 TDI 110km AFN. Ostatnio jechalem i dodajac gazu on coraz bardziej słabnie, najlepiej delikatnie dodajac gazu, zgasilem auto na stacji i po odpaleniu wskakiwal na obroty i odrazu spadal, bylo tak za kazdym odpaleniem. Pozniej auto jechalo niby normalnie, tak ogolnie to jest bardzo slabe. Wie ktos moze co to jest za probllem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatkany katalizator

zasyfiony filtr paliwa, powietrza takich poważnych objawów by nie powodował ale też go wymień jak dawno nie wymieniany

to na początek, logi zrób i z czytaj błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze pierscień w pompie się przyciera ? Lub coś z nastawnikiem. Zrób logi i sprawdź błędy tak jak koledzy wyżej radzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator wyrzucilem 3 miesiace temu, filtr paliwa wymieniany miesiac temu, a bylem u kolegi na kompie i niby nie ma żadnych błędów. Od czasu do czasu jest tez dziwny objaw przy odpalaniu, odpalam auto i chodzi tak jakby na jeden gar, chcialem to nagrac ale nigdy nie moge utrafic, dzieje sie to bardzo rzadko. Mieszka ktos w pobliżu Zielonej Gory zeby zobaczyc co sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zamyka ci się klapą gaszącą. Może Gruszka rozerwana.

Sony Xperia Tapatalk 4

W AFN'ie nie ma klapy gaszącej. Zrób logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, ostatnio na kompie wyskoczyl mi blad n109. Pozniej blad sie nie pojawial, lecz ostatnio przy przyspieszaniu nagle odcielo calkiem chyba paliwo az rzucilo calym autem. Podlaczam pod kompa a tu 01268 Metering control n146 różnica regulacji. Pilnie prosze o pomoc. Nastawnik do wymiany? Może do czyszczenia? Czy szukac pompy?

---------- Post dopisany 04-10-2013 at 11:27 ---------- Poprzedni post napisany 02-10-2013 at 12:52 ----------

Zawór n109 wymieniony, dalej to samo. Może to byc wina chipa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, ostatnio na kompie wyskoczyl mi blad n109. Pozniej blad sie nie pojawial, lecz ostatnio przy przyspieszaniu nagle odcielo calkiem chyba paliwo az rzucilo calym autem. Podlaczam pod kompa a tu 01268 Metering control n146 różnica regulacji. Pilnie prosze o pomoc. Nastawnik do wymiany? Może do czyszczenia? Czy szukac pompy?

---------- Post dopisany 04-10-2013 at 11:27 ---------- Poprzedni post napisany 02-10-2013 at 12:52 ----------

Zawór n109 wymieniony, dalej to samo. Może to byc wina chipa?

Sprawdź dawkę paliwa regulowaną nastawnikiem - blok pomiarowy nr 001 pozycja 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest trochę inna sprawa.

Autkiem jeżdżę już rok czasu i do tej pory zero problemów było , ale w końcu coś musiało się zdarzyć .

Opis sytuacji .

Wyprzedzam i wkręcam silnik na 3900obr./min. i nagle jakby turbo przestało doładowywać i silnik stracił moc , i potem już w każdym zakresie obrotów auto bardzo anemicznie reagowało na pedał przyśpieszenia .

Poszedłem do domu, po 20 minutach odpalam auto , i wszystko chodzi jak ta lala.

Pojechałem się przejechać i bez problemów hula turbo. Na przejażdżce zakręciłem do 4200obr./min.( więcej nie próbowałem ) i nie złapało żadnego muła .

W czym przyczyna ?

aha, silnik TDi AFN 110KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz notlauf,przeladowanie w szukajkę a dowiesz się co gdzie i jak sprawdzić:) Ale bez logów i kodu błędu nikt Ci nic nie powie zgadywać mozna do końca swiata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a notlaufy łapie się przy jakieś większej prędkości np 140km/h i więcej

czy wystarczy sprawdzić w ten sposób że np. na trzecim biegu wkręcę go do 4,700obr/min, i jak nie zamula to jest ok ??

Bo tak na logikę to zależy od prędkości obrotowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma reguły przy jakich obr, przy jakiej predkości i na jakmi biegu wywali notlauf, ale najczęsciej sytuacja bedzie się powtarzac przy tych samych parametrach, chcesz rozwalić silnik krecac go powyrzej 4000obr? tak na logike to trzeba zrobic loga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz rozwalić silnik krecac go powyrzej 4000obr? tak na logike to trzeba zrobic loga

źle mnie zrozumniałeś.

Ostatnio pierwszy raz złapałem takiego notlaufa, i od tej pory cisza . Narazie się nie pcham w żadne naprawy , zobaczymy jak się będzie powtarzać to zacznę coś z tym robić .

Po prostu ostatnio jechałem autem i przy wyprzedzaniu dwa razy wkręciłem go gdzieś na 4,500obr/min i neic się nie działo ( a właśnie przy tym pierwszym notlaufie złapał takiego muła przy wyprzedzaniu 4000obr/min , a dawno nim wtedy tak nie jechałem)

I chodzi mi o to że tu raczej prędkość i bieg nie ma nic do tego ( niektórzy piszą że np. łapią notlaufy przy prędkości np. 120 itp.).

Większy wpływ mają obroty silnika a waraz z nimi pracująca turbina. Ale to takie moje zdanie jako laika

Przy normalnej jeździe z reguły nie przekraczam 3000obr.min., ale czasami trzeba pogonić traktora :wink:

Czyli twoim zdaniem takie 4,500 obroty przy wyprzedzaniu to śmierć dala AFNa ? :decayed::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twoim zdaniem takie 4,500 obroty przy wyprzedzaniu to śmierć dala AFNa ? :decayed::facepalm:

Jak nie znasz swojej pompy to smierc dla glownych sprezyn ;-) Lepiej 4 tys nie przekraczaj, szczegolnie na biegu jalowym. Ja swoj samochod raz zakrecilem do ponad 5tys przez przypadek i jakos zyje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz na jakiś czas nie zaszkodzi mu te 4200 wycisnąć. Auto osiąga wtedy największą moc, zresztą wszędzie trąbią żeby autem wyposażonym w turbinę ze zmienną geometrią jeździć w pełnym zakresie obrotów.

Masz przecież autostradę pod Wrocławiem, rozpędź auto do 190 na V biegu i przejedź tak kilkanaście kilometrów. Później parę razy daj po garach do 4100-4200 (ale nie więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autami jest tak że jedno jest katowane, codziennie zwija asfalt i na 5 biegu do odcięcia gna i jeździ i jeździ i nic się nie psuje, nic się nie chce popsuć pomimo chęci, a inne raz w roku przekroczy 4500obr lub wsiądzie jakiś szatan i mamy problem, także pomimo wysokich obr nie powinno nic się stać z silnikiem ale po co kusić i poco go kręcić tak wysoko skoro on już powyżej 3500obr przestaje przyzwoicie przyspieszać, zmieniając bieg na wyższy będzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam u siebie troszeczkę inny problem mianowicie jadąc autostradą 5 bieg auto idzie max 140km/h , 3000 obrotów i koniec więcej nie chce:shock3:. Po powrocie spróbowałem na każdym biegu podkręcić do 4000 i idzie bez problemu, i tu moje pytanie jakie moga być przyczyny że na 5 biegu tylko tyle jedzie?? Macie koledzy jakieś sugestie?, pod kompa jeszcze nie podpiąłem bo problem pojawił się dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...