Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Problem z ciśnieniem opon - niestandardowy rozmiar felg!!


neo61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znalazlem jeden post na temat ciśnienia, ale nie rozwiał moich wątpliwości, więc zapytam ponownie.

Prosiłbym o odpowiedz tych , którzy naprawde coś wiedzą w tym temacie !!

Zmienilem felgi ze standardowych 17' z oponami 235/45/17 na felgi 18' z oponami 225/40/18

Ciśnienie zalecane przez producenta na standardowe felgi to 2.2 przod i tył!! (na zimnej oponie oczyqiście czyli około 2.4 na ciepłej)

I teraz pytanie jakie cisnienie powinno być w nowych??

Jedni piszą ,że conajmniej 2.6 i piszą tak jakby byli pewni na 100%.

A producent opon - w tym przypadku Dunlop - pisze, że wg tabeli producenta!!

Opony na nowych felgach kupilem nowe Dunlop Sport 9000

Wulkanizator mówi, że takie cisnienie jak na tebeli.

Sam już nie wiem.

Wrzuciłem więc ciśnienie 2.5 jak większośc pisala(na cieplej oponie oczywiście wiec w realu koło 2.3)

Autko jakoś się tej drogi trzyma - wiadomo że jak opony nowe to trzeba troche dotrzec i na poczatku trzymanie nie jest idealne.

Ale po przejechaniu kolo 300 km zauważyłem , że cienki pasek kontrolny na oponach ściera się bardziej od wewnatzr opony!!

Co oznaczałoby ,że cisnienie jest za duże!!I opona jedzie bardziej po wewnetrznej częsci !!

Wiec jak sie do tego ma to ciśnienie ktorzy polecaja coniektorzy - 2.6 lub nawet 2.7??

Wtedy opona kompletnie zdzierala by się od wewnatrz!!??

Sam nie wiem więc wolę zapytać.Jak mam napompować te cholerne opony??

Po przejechaniu tych 400km paski kontrolne ktore mialy glębokość kolo 0.5mm teraz maja 0.15 wewnatrz i 0.35 na zewnatrz.W ciągu 400 km różnica ścierania 0.2 mm - wg mnie to dużo!!

Zbieżność oczywiscie jest ustawiona i wogole, amorki super.

Na koniec dodam ,że sprawdziłem nawet temp. opony termometrem optycznym:)

Wynosiła po nagrzaniu 38 stopni wewnatrz i jakby 37.5 - 38 na zewnatrz.

jakies sugestie??

Pytanie czy 0.1 bara może powodawac az takie roznice??

skoro mam 2.3 a producent zaleca 2.2???

Bo jesli może - to faktycznie powinno byc jak mówi audi - 2.2 bara na zimnych, czyli 2.4 na ciepłych.

Dzieki za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem felgi ze standardowych 17' z oponami 235/45/17 na felgi 18' z oponami 225/40/18

Wydaje mi się że na 18' powinny być założone 235/40/18, dla tych opon np: Michelin zaleca przy normalnym obciążeniu na przód 2,7 a na tył 2,4, przy atostr. lub pełnym obciążeniu przód i tył po 2,9: http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_TS_resultCar.jsp?tyreSelectorType=car&marquePreSelected=AUDI&marque=AUDI&gamme=A4&modele=A4&cylindree=2.4+V6+165&annee=10%2F2000-0%2F0&saison=S

a np ta tabela : http://www.tabelacisnien.pl/ przy norm. przód i tył po 2,6 a przy pełn. przód i tył po 3,1

a Dunlop podaje( ale też dla 235/40/18) tak: http://dunlop.tiremanager.eu/pl_pl/tires.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za odpowiedz

czyli wychodzi ze mam za malo.

Tyle ze znowu nie wiem ile.skad biora sie takie roznice?

Dunlop po 2.4 a michelin az 0.3 bara wiecej na przod?

Ja zawsze myslalem ze tak jak michelin podaje na przodzie powinno byc wiecej zeby nie bylo efektu podsterownosci.

Do czasu az zobaczylem tabele audi gdzie jest 2.2 na obu osiach.

Wiem ze te dane sa do minimalnie szerszej i wyzszej opony, ale juz niskoprofilowej wiec mysle ze mozna je stosowac w moich.

Podsumowujac, jaki wedlug ciebie bedzie zloty srodek biorac pod uwage te trzy tabele?

Po 2.4?, 2.7-2.4?, czy moze 2.6-2.5?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dasz 2,4 czy 2,6 czy 2,8 - wszystkie wartosci sa poprawe i ustawiasz POD SIEBIE

ja na pzero rosso 235/40/18, czyli raczej miekka opona, daje na rozgrzanych oponach (bo przeciez na takich sie glownie jezdzi a nie na zimnych) - przod 2,8 bara, tyl 2,5 bara, przy nizszym cisnieniu czuc "plywanie" na ostrych zakretach pokonywanych z "troche" wieksza predkoscia

zrob pare ostrzejszych zakretow z roznymi cisnieniami i znajdz dla siebie zloty srodek przyczepnosc/komfort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...