sowiq Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Koledzy, dzisiaj po odpaleniu silnika zaświeciła na mnie złowrogo lampka Check Engine i nie chciała zgasnąć nawet po ponownym uruchomieniu silnika. Przeskanowałem sterowniki i wyszło mi tak: 4629 - Przekaźnik zasilający ECM (J271) P068A 00 [032] - rozłącza za wcześnie Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 2799 - Z1; przestawianie wałka rozrządu P0010 00 [237] - usterka MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 8 Przebieg: 81152 km Data: 2013.09.05 Czas: 16:12:24 7781 - Sygnał czasu wyłączenia zapłonu P150A 00 [032] - niewiarygodny Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Skasowałem błędy i odpaliłem samochód. Check Engine zgasło, ale po wyłączeniu silnika wrócił błąd: 2799 - Z1; przestawianie wałka rozrządu P0010 00 [101] - usterka Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 81173 km Data: 2013.09.05 Czas: 21:36:51 Więc moje pytanie - co oznacza ten błąd, jak bardzo poważny jest i ile może kosztować wyeliminowanie przyczyny?
wrclaguna Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 ===> VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics
sowiq Opublikowano 6 Września 2013 Autor Opublikowano 6 Września 2013 Dzięki za linka. Ale szczerze mówiąc wprowadził on trochę zamieszania w mojej głowie. VCDS mówi o wałku rozrządu, a opis błędu spod Twojego linka o jakiejś lampce kontrolnej... Co to jest K229, bo nie mogę nigdzie znaleźć? Jakiś czujnik?
przemik Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Rozrzad zmieniany ? Warto by sprawdzic synchro wałka rozrzadu... czy aby jakis napinacz nie puscił...
sowiq Opublikowano 6 Września 2013 Autor Opublikowano 6 Września 2013 W moim silniku rozrząd jest na łańcuszku. Dowiedziałem się tutaj na forum, że tego się nie wymienia.
_Gabriel_ Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 W moim silniku rozrząd jest na łańcuszku. Dowiedziałem się tutaj na forum, że tego się nie wymienia. ... ale sie kontroluje!
sowiq Opublikowano 6 Września 2013 Autor Opublikowano 6 Września 2013 No tak. Umówiłem się już do mechanika. Zobaczymy co powie. _Gabriel_, mógłbyś rozwinąć o tej kontroli? Jak, co ile km i co dokładnie? Nawiązuję do tego tematu, gdzie przeczytałem, że "Nie jest przewidziana przez producenta obsluga serwisowa lancucha ...". Z góry dzięki.
wrclaguna Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Sprawdz obudowe ECU w podszybiu co tam sie dzieje (wilgoć ) przeczysc styki na przekazniku J271 Co do K229 to nic nie ma
przemik Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 No tak chodzi o bene... moje niedopatrzenie. Bład pochodzi od systemu przestawiania wałków rozrządu - Audi Valvelift. Nie posiadam wiedzy czy mozna VCDSem wykonac jakiś test wykonaczy tego systemu.
sowiq Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Panowie, zaprowadziłem już auto do mechanika. Po krótkiej rozmowie powiedział, że co prawda producent nie przewidział serwisowania łańcucha, ale po jakimś czasie rozciąga się on i niezbędna jest regulacja (bądź nawet wymiana). Dam znać jak już odbiorę auto i dowiem się czegoś więcej. Póki co dziękuję wszystkim za porady. ---------- Post dopisany 10-09-2013 at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany 06-09-2013 at 19:56 ---------- Auto odebrane. Uszkodzony był czujnik (chyba położenia wałka rozrządu) - ułamana była zupełnie plastikowa wtyczka. Widocznie ktoś coś wcześniej grzebał i ją naruszył (posiadam auto od 2 miesięcy). Uszkodzenie było takie, że nie było opcji żeby to przylutować czy przykleić. Koszt wymiany na ori z robocizną w Warszawie - 450 zł. Jeszcze raz dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
Kamyk Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 nieźle skasowali ..... robiłeś w Vivie ??
sowiq Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Nie, nie w ASO. Mam nieduży serwis na Ursynowie - K&K Service (jak ktoś będzie chciał, to znajdzie w internecie). Mój znajomy serwisuje tam auto od zawsze i to on mi ich polecił. Ja też jeździłem tam z poprzednim autem. Ceny mają dosyć wysokie, ale chyba robią dobrą robotę. Teraz znalazłem w ELSIE co to dokładnie za czujnik. "Zawór 1 przestawienia wałka rozrządu -N205-". Niestety nie znalazłem oznaczenia żeby porównać ceny i zobaczyć jak bardzo mnie skroili
przemik Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Bład pochodzi od systemu przestawiania wałków rozrządu - Audi Valvelift. Teraz znalazłem w ELSIE co to dokładnie za czujnik. "Zawór 1 przestawienia wałka rozrządu -N205-". Udało mi się trafić... troche zamieszania wprowadzilo tu to "K229"
sowiq Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Udało mi się trafić... troche zamieszania wprowadzilo tu to "K229" Wtedy Twoja odpowiedź niewiele mi mówiła, ale fakt - miałeś rację
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się