jak28 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Witam, problem dotyczy auta mojego znajomego. Jest to A6 C5 2.5 TDI 2000r. 150KM. W aucie wymienialiśmy kompletną hydraulikę. Wałki były już mocno zniszczone. Po wymianie silnik pracował cicho. Niestety pracował cicho...Zapaliło się ciśnienie oleju, hydraulika znowu pracuje głośno. Podejrzewam że układ smarowania został zanieczyszczony opiłkami z hydrauliki lub uszkodzone są zaworki zwrotne. Proszę o rady ) Jakby ktoś miał dostęp do schematów układu smarowania to też bym prosił.
kudalty66 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 sam odpowiedziałeś sobie co sie stało ,. miska olejowa w dół powinna byc od razu, smok i pompa oleju do sprawdzenia, jest ryzyko ze juz hudraulika nie jest na swoim miejscu więc dekle do góry,. zaworki zwotne sa pod podstawą filtr oleju, trzeba pompe wtryskową wyciagać, jak wujmiesz zaworki można kanały olejowe delikatnie wydmuchać,. zaworki około 100 PLN sztuka w serwisie , jest ich 2 szt,. przez korek wlewu oleju widac jak silnik pracuje jakie jest smarowanie dwóch krzywek wałka po stronie kierowcy, to daje cześciowy obraz co się dzieje z cisnieniem oleju,. odpal na chwilke i zobacz,.
jak28 Opublikowano 12 Września 2013 Autor Opublikowano 12 Września 2013 Dzisiaj byłem u znajomego zobaczyć o co chodzi. Pierwsze co sprawdziłem ciśnienie oleju-2bary na jałowch obrotach. Dalsze oględziny silnika dały mi odpowiedź. Pasek rozrzadu jest luźny, prawdopodobnie przeskoczył w weekend bierzemy sie za poprawki, przyczyna najprawdopodobniej będzie oszczędność kolegi i brak wymiany napinacza hydraulicznego.
Rekomendowane odpowiedzi