soul87 62 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Witam, przymierzam sie do wymiany paska rozrządu, przegladając oferty hurtowni itp zauwazylem ze coraz gorzej dostępne są hydrauliczne napinacze pasków rozrządu, natomiast dostępne są nowe zestawy z napinaczem mechanicznym gdzie rolka napinajaca pelni tez role tlumika drgan, znalazlem tez biuletyny firmy CONTI oraz INA gdzie jest opisana zmiana systemu napinajacego dla silnikw 1.8t BFB , AMB, AVj i nawet 1.8tfsi z hydr na mechaniczny... teraz mam dylemat czy montowac nowy mechaniczny system czy szukac starego hydraulicznego napinacza??? nie ukrywam ze podoba mi sie zmiana na nowy mechaniczny, poewnieaz jest tanszy.... http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/docs/ti/13_035_pl.pdf http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/serviceinfo/downloads_9/ina_0098_pl_pl.pdf ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remikson 1 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Ja mam podobny problem z wyborem rozrządu.Orientujesz się czy w przypadku zmiany na nowy mechaniczny konieczna jest wymiana hydraulicznego tłumika drgań czy wystarczy wymienić samą rolkę prowadzącą . Chodzi mi o to czy ten hydrauliczny tłumik może pełnić role uchwytu ,czy muszę kupić nowy uchwyt pod rolkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VTG 0 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Można stosować zamiennie oba systemy w 1.8T. Nowa wersja jest tańsza nie trzeba wymieniać hydronapinacza, którego i tak prawie nikt nie wymieniał. Tdi do 2002 roku miały hydro a po po 2002 były na zmienionej rolce napinającej. Jeżdżą tak samo tylko koszt wymiany rozrządu inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 tylko rolke z hydronapinaczem ustawiamy na jakas tam szczeline w stosunku do rolki (8mm chyba) i jest napiete, a zwykla rolke mechaniczna bez hydro jak napiac? skad wiadomo czy jest ok czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Ta rolka jest na mimośrodzie przekręcajac ja naciągasz pasek naciągasz aż znaki narysowane na rolce pokryją się zreszta w pdf-ie pisze taki system stosowany jest chyba w wielu autach np. we fiatach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się