syroB89 Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 Witam forumowiczów. Bardzo proszę was o radę bo nie wiem już co się dzieje z moim samochodem. Od ponad miesiąca mam problem, który odbiera mi możliwość normalnej jazdy samochodem. Mechanik nic nie radzi. Może wśród was znajdzie się ktoś kto ma więcej rozumu i doświadczenia. Posiadam Audi A4 B7 1.9 TDI w sedanie, rocznik 2006 z filtrem cząstek stałych. Problem rozpoczął się pod koniec lipca - samochód zaczął kopcić białym dymem na rozgrzanym silniku i to w ilościach powodujących zamglenie ulicy za mną. Jednocześnie zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Oczywiście wszyscy znajomi, a później mechanik orzekli, że do wymiany uszczelka pod głowicą. Na głowicy faktycznie dało się zauważyć mokre zacieki po bokach. Odstawiłem samochód i po tygodniu miałem wymienioną uszczelkę i przy okazji cały rozrząd do wymiany łącznie z wałkiem i jeszcze rozrusznik (za zaleceniem mechanika). Mechanik z rodziny, więc nie naciągał i tego jestem pewny. Po oddaniu samochodu, po pierwszych 200 km kopcił nie mniej niż wcześniej. Ale mechanik stwierdził, że to normalne i jakby po 400 km nie przeszło to mam wrócić. Ale przeszło - prawie! Bo samochód dalej miał momenty kiedy zakopcił ostro na biało i to w nieregularnych momentach - najczęściej na 2gim biegu zaczynał a na 4 kończył, zawsze na rozgrzanym silniku, zawsze po chwili przestawał. Zdarzało się to średnio raz na jedną jazdę samochodem – czy to do kościoła , czy w trasę. Ale że to nie było normalne zachowanie to miałem go odstawić do kontroli. No ale Audi nie dało mi szansy - w trasie zaczęły mi się świecić kontrolki od DPF, od poziomu oleju i od układu wydechowego a także zaczęła migać kontrolka świec żarowych (co wskazuje na problemy z silnikiem). No to już teraz miałem więcej powodów na powrót do mechanika. Ten z początku przypuszczał czujnik przy DPF, wstawił z innego samochodu, ale to nie pomogło. Wyjął DPF i okazało się, że zabity jest na amen i on nie wie co z tym zrobić. Nowy kosztuje majątek a z tym nie wie jak sobie poradzić i go odepchać. Z pomocą przyszedł szwagier, którego znajomy wypala benzyną i sprężonym powietrzem. Po dwóch dniach filtr był cacy wypalony, powietrze przechodziło pięknie i problemy miały zniknąć. Samochód odebrałem a ten znowu czasami kopci chmurą białego dymu pachnącego identycznie jak na samym początku. Kopcenie zaczyna się zawsze na rozgrzanym silniku, najczęściej zaraz po ruszeniu po chwilowym postoju (np. na światłach) i po chwili przechodzi. Nie ma tutaj reguły bo jak postawię rozgrzany samochód na chwilę lub kilka minut na poboczu i później ruszam to zazwyczaj nie ma obłoku. A czasami jest... Tym razem jednak nie ubywa nawet milimetr płynu chłodniczego na zbiorniczku. Z olejem też nie ma najmniejszych wahań - po 1000 km ani w jedną ani w drugą stronę nie zauważyłem zmiany. No i dzisiaj ponownie zapaliła się kontrolka od DPF... Jestem już załamany bo od 6 tygodni samochód więcej stoi jak jedzie i nie ma jednego rozwiązania. Bardzo was proszę o próbę pomocy.
lukjar7 Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 jak z droznościa przewodow idacych do cz, roznicy cisnien filtra ?
syroB89 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Mam podjechać gdzieś i podpiąć pod kable? Bo to o co pytasz trzeba chyba sprawdzić pod komputerem? Skłaniam się do całkowitego usunięcia dpf - zarówno fizycznie jak i komputerowo w jakiejś profesjonalnej firmie. Chciałbym jednak rozwiązać problem kopcenia - czy jest możliwe że zaczyna się ono gdy filtr DPF zaczyna się wypalać podczas jazdy? Jaki inny płyn, jeżeli nie chłodniczy może powodować tę chmurę dymu?
wrclaguna Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Poczytaj o kopceniu w silnikach diesla 1.9 ==> http://a4-klub.pl/1-9-196/1-9-tdi-115ps-dymi-bialo-281396/ ==> http://a4-klub.pl/1-9-196/a4-b7-1-9-tdi-dymi-bialo-278817/
izkalp Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 ja miałem podobne problemy z kopceniem na biało i zapychającym się filtrem w końcu kupiłem nowy dpf w inter carsie. mam już go z półtora roku i powiem szczerze, zapomniałem, że coś takiego istnieje stary sie wypalał raz na tydzień a ten od wymiany ani razu. Jak jesteś z warszawy to możesz kiedyś wpaść na ursynów to rzucę okiem na twoje a4 i powiem czy u mnie było tak samo.
syroB89 Opublikowano 23 Września 2013 Autor Opublikowano 23 Września 2013 Dzięki wielkie za propozycję. We wtorek DPF będzie usuwany, zobaczymy jak będzie z kopceniem i co diagnoza pokaże. Oby to rozwiązało problemy do końca.
Sherlock Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Dzięki wielkie za propozycję. We wtorek DPF będzie usuwany, zobaczymy jak będzie z kopceniem i co diagnoza pokaże. Oby to rozwiązało problemy do końca. lepiej podjedz na porządną diagnostykę. Nie jest tak łatwo pomóc jak Ci się wydaje. Chyba że masz parę tysi na zbyciu i będziesz wymieniał po kolei aż się trafi na usterkę. Powodów może być kilka i usunięcie każdego z nich nie kosztuje 100zł . I nikt nie będzie pchał cię na minę a później okaże się że to jednak nie to. Musisz podjechać do kogoś kto zna audi. Masz przykład po moim koledze, jezdził do mechaniorów wymieniali mu cuda uszczelki ,pierdzielki . Zostawił ponad 2 tysie, i bez zmian tak samo mu dymił. Zabrałem go do swojego mechaniora, po 10 min znalazł problem - turbo! wymiana 150zł i po problemie
syroB89 Opublikowano 23 Września 2013 Autor Opublikowano 23 Września 2013 Andrzeju więc poleć mi elektryka z Zamościa lub okolic. Tak się składa, że pochodzę z Zamościa i w rodzinnym mieście będę za tydzień. Samochód jest obecnie na usuwaniu DPFa u podobno dobrych elektryków z Lublina. Jeżeli nie rozwiążą problemów to chętnie w Zamościu podepnę się pod kable.
Sherlock Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Nie ma problemu. Jak coś wal śmiało na pw najlepiej z pare dni wcześniej bo my na wschodzie mocno zarobieni.
niestandardowy Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Syro i jakie wrazenia po usunieciu dpf-a?
syroB89 Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Na razie za mało kilometrów i odpaleń silnika, żeby coś powiedzieć. Jak przejadę 2 tysiące to na pewno zdam relację. Na razie nic nie kopci, odpukać w niemalowane...
slaby49 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Syro koniecznie zdaj relację czekam z niecierpliwością, również przymierzam się do operacji usunięcia DPF.
syroB89 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 Po usunięciu i kilkuset kilometrach: * 0 błędów i 0 problemów, odpukać w niemalowane; * nie zauważyłem poprawy osiągów - samochód zbiera się bardzo dobrze jak na 115 koni, Vmax ok 195 km/h więc jest nieźle; * samochód nic nie kopci po rozgrzaniu silnika, ale na zimnym jest lekki dym. Mechanik powiedział, że turbina jest zachlapana i że to minie; * za samochodem trochę śmierdzi spalinami, ale nie aż tak bardzo jak myślałem. Generalnie jestem zadowolony i mam nadzieję, że to się nie zmieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się