Skocz do zawartości
IGNOROWANY

grzanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wracałem sobie dzisiaj z "grzybów" i po drodze auto złapało bardzo wysokiej temp~120 stopni. Zatrzymałem sie żeby ostygło. Wiatrak na chłodnicy działał cały czas, mimo że byłą już zimna. Jak temp spadła do 90 włączyłem ogrzewanie (ale zimno leciało) i doczłapałem się do domu (8km), a temp nie wrastała. I teraz myślę co mogło zaszwankować i do kogo podjechać na diagnostykę.

Macie jakieś pomysły ?

Opublikowano

zawiesił sie termostat- nie otworzył sie - temp wzrosła, wraz z temperaturą rosnie ciśnienie w ukł.chlodzenia co spowodowało uchylenie zaworu zabezpieczającego w koraku zbiorniczka wyrównawczego płunu chłodzacego i wyrzuciło nadmiaru plynu na zewnatrz.(choc mogło sie tak nie zdarzyc)

w Audi pierwszym punktem zapowietrzenia sie układu chlodzenia jest nagrzewnica... efekt braku ogrzewania i bulgotanie w desce rozdzielczej...

takze pierwsze co bym zrobił -wymienił bym na poczatek termmostat i odpowietrzył uklad chłodzenia i obserwował pacjenta...

moze masz szczecie i jeszcze od skoku temp nie wypchnęło uszczelki głowicy i po wymianie termostatu może wszystko będzie ok... ale jeśli olejesz temat z braku czasu czy innego powodu i będziesz tak jeździł,sytuacja sie powtórzy ,to moze juz uszczelka awarii nie wytrzymać i narobisz sobie kolejnych kosztów moze nawet większych do tego więcej pytań na 4um. :)

Opublikowano

Auto pojechało do warsztatu 100 km. Jadać wolno 60-70km/h temperatura byla 90. Kiedy jechalem nieco szybciej temp rosła. Wystarczylo na chwile zgasic silnik zeby zpowrotem bylo 90. Całą drogę climatronik nastawiony na 28 i wiało chłodem.

Opublikowano

no wiało chłodem bo nagrzewnica była oprózniona z chłodziwa była zapowietrzona... chyba ze mogła ulec usterce pompa wody np wirnik tłoczacy przeslizguje sie na ośce pompy... wysokie obroty wirnik od oporu chłodziwa przeslizguje sie na osce co powoduje nie wydajnosc pompy wody nie przetlacza chlodziwa co powoduje wzrost temp.silnika.

Opublikowano

trafiony zatopiony montuj dobrej firmy pompe nie wkładaj tanizny...

Opublikowano

Chyba na to nie ma reguły, bo rozpadł się oryginał (chyba ze w zachodnich ASO zaczęli oszczędzać). A co jest założone to dokładnie nie wiem, bo poprosiłem zaprzyjaźnionego mechanika, żeby nie oszczędzał na częściach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...