pregos Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Wracałem sobie dzisiaj z "grzybów" i po drodze auto złapało bardzo wysokiej temp~120 stopni. Zatrzymałem sie żeby ostygło. Wiatrak na chłodnicy działał cały czas, mimo że byłą już zimna. Jak temp spadła do 90 włączyłem ogrzewanie (ale zimno leciało) i doczłapałem się do domu (8km), a temp nie wrastała. I teraz myślę co mogło zaszwankować i do kogo podjechać na diagnostykę. Macie jakieś pomysły ?
Lufus1987 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 kolego jak mi sie kiedyś w innym auci tak działo to była to uszczelka pod głowicą
SotoM Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 zawiesił sie termostat- nie otworzył sie - temp wzrosła, wraz z temperaturą rosnie ciśnienie w ukł.chlodzenia co spowodowało uchylenie zaworu zabezpieczającego w koraku zbiorniczka wyrównawczego płunu chłodzacego i wyrzuciło nadmiaru plynu na zewnatrz.(choc mogło sie tak nie zdarzyc) w Audi pierwszym punktem zapowietrzenia sie układu chlodzenia jest nagrzewnica... efekt braku ogrzewania i bulgotanie w desce rozdzielczej... takze pierwsze co bym zrobił -wymienił bym na poczatek termmostat i odpowietrzył uklad chłodzenia i obserwował pacjenta... moze masz szczecie i jeszcze od skoku temp nie wypchnęło uszczelki głowicy i po wymianie termostatu może wszystko będzie ok... ale jeśli olejesz temat z braku czasu czy innego powodu i będziesz tak jeździł,sytuacja sie powtórzy ,to moze juz uszczelka awarii nie wytrzymać i narobisz sobie kolejnych kosztów moze nawet większych do tego więcej pytań na 4um.
pregos Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 Auto pojechało do warsztatu 100 km. Jadać wolno 60-70km/h temperatura byla 90. Kiedy jechalem nieco szybciej temp rosła. Wystarczylo na chwile zgasic silnik zeby zpowrotem bylo 90. Całą drogę climatronik nastawiony na 28 i wiało chłodem.
SotoM Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 no wiało chłodem bo nagrzewnica była oprózniona z chłodziwa była zapowietrzona... chyba ze mogła ulec usterce pompa wody np wirnik tłoczacy przeslizguje sie na ośce pompy... wysokie obroty wirnik od oporu chłodziwa przeslizguje sie na osce co powoduje nie wydajnosc pompy wody nie przetlacza chlodziwa co powoduje wzrost temp.silnika.
pregos Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 No i wyszło, że pompa się rozpadła. Właśnie się wymienia razem z rozrządem.
SotoM Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 trafiony zatopiony montuj dobrej firmy pompe nie wkładaj tanizny...
pregos Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 Chyba na to nie ma reguły, bo rozpadł się oryginał (chyba ze w zachodnich ASO zaczęli oszczędzać). A co jest założone to dokładnie nie wiem, bo poprosiłem zaprzyjaźnionego mechanika, żeby nie oszczędzał na częściach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się