Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AJM] Awaria układu chłodzenia. Uszczelka, głowica czy...?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegoś czasu mam problem z układem chłodzenia, zaczęło się od czujnika temperatury, a mianowicie odpalam samochód zimny rano i od razu na zegarach 120 stopni i ostrzeżenie o wysokiej temp lub niskim poziomie płynu. Oczywiście silnik lodowaty, sprawdziłem poziom płynu chłodzącego (w normie) czyli czujnik temp nawalił, zdarzyło mi się to wiele razy więc zacząłem ignorować te ostrzeżenia. Pewnego dnia ruszam w podróż 1600km... oczywiście sprawdziłem płyny itd i wszystko ok, podczas podróży zignorowałem komunikaty o temperaturze dlatego że wiedziałem że czujnik pokazuje błędne inf. Ale dojechałem do domu po tylu km i otwieram maskę a tam.... zbiornik w którym powinien być płyn chłodzący jest pusty :facepalm: . Teraz mogę się domyślać co się stało, ale pewności nie mam.

O to co zrobiłem przy samochodzie i co sie dzieję:

- zalałem płynem i odpowietrzyłem - płynu nie ubywa, ale brak ogrzewania

- wymieniłem termostat - dlatego że dolny wąż wychodzący z chłodnicy i który prowadzi do silnika jest ciągle zimny (ten wąż który prowadzi do termostatu)

i bez zmian, po wielu km jazdy przewód ciągle jest zimny a górny gorący i twardy.

- wymontowałem termostat - i szok po przejechaniu 60km dolny przewód nadal chłodny

ogrzewania nadal nie ma, odnoszę wrażenie jakby płyn stał w miejscu, bo nawet wąż przy nagrzewnicy jest gorący a drugi zimny...

Co o tym myślicie?

pozdrawiam

Opublikowano

Włóż palucha do otworu po termostacie i sięgnij wirnika pompy wody o ile jeszcze tam jest i zobacz czy dasz rade go obrucic

Opublikowano

Dzięki bediks to była pompa wody, o dziwo mechanik stwierdził że to jeszcze oryginalna, piszę o dziwo bo przebieg 250tys. Na szczęście nic więcej nie ucierpiało i po wymianie pompy, samochodzik jeździ jak należy:) pozdrawiam

Opublikowano

To miałeś farta :wink:

Opublikowano

No miał

Ja właśnie jestem w trakcie wymiany uszczelki bo podczas wymiany jej 2 lata temu h*jowo dokrecona glowica i puściła uszczelka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...