Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Limiter obrotów, wątpliwości laika ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zbieram się do zakupu autka Audi A4 2.0 BRD (170km).

Jestem po jeździe próbnej i zauważyłem dziwną rzecz, której nigdy wcześniej nie doświadczyłem we wcześniej posiadanych samochodach a miałem kilka. Fakt faktem nigdy nie miałem samochodu z tym typem silnika, ale jeździłem wieloma turbodieslami.

Sprawa wygląda tak że podczas ostrzejszego przyspieszenia w granicach 5000 rpm czuć odłączenie napędu. Czy to jest standardowe zachowanie tego silnika, jakiś ogranicznik czy coś w tym stylu, czy powinnienem się martwić?

Dodatkowo ewidentnie czuć w autku "turbo-dziurę" w pierwszych momentach przyśpieszania, czy one tak już mają?

Przepraszam iż prawdopodobnie zadaję bardzo głupie pytania, ale jestem bardzo nakręcony na ten samochód i chcę być pewny czy oby napewno wszystko jest "jak należy" ;)

Dodam że podobno komputer nic nie pokazuje, jutro jadę to jeszcze zweryfikować.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

a kto jezdzi dieslem krecac go 5tys rpm :facepalm: Tak BRD maja takiego laga...

Opublikowano

A co Ty chcesz miec moc przy 5 tys w brd? Jest obciecie programowe i dalej nie zakrecisz.

Opublikowano

Nie chodzi o to że chce w ten sposób jeździć, ale po prostu zauważyłem że tak się dzieje gdy chce się go "przeciągnąć" do czerwonych obrotów i zastanawiałem się czy to normalne :)

Ok, dziękuję za odpowiedz w takim razie

Opublikowano

ja tez tak mam do czerwonego pola dochodzi i czuć limiter. nie pociągnę go dalej... auto seria... dobrze dobrze w palnik szmacie trzeba dać nie ma zmiłuj...

co do zbierania sie z dołu - to fakt ja tez tak miałem ale po włożeniu dławika spalin przy EGRze motor o wiele lepiej sie zbiera... cała zabawa tym autem zaczyna sie przy 3000rpm...

dowiedz sie od sprzedajacego czy był na akcji serwisowej spr i wymiana pompowtryskow... ale w sumie gosc moze nic nie wiedziec skoro piszesz ze nie ma połączenia ze sterownikiem... gdziec moze instalacja przerwana lub tanie zabezpieczenie auta OBD znajduje sie w innym ukrytym miejscu a w oryginalnym jest wstawiona zamyła przed złodziejem... ile fura ma nalotu...??

Opublikowano

ciekawe czy ori nalot czy juz cos zdjete... i co kupujesz lub juz kupiłes...??

Opublikowano

I jak się sprawa potoczyła?

Opublikowano

Wczoraj kupiłem, ale jeszcze nie odebrałem bo sprawy pewne muszę dopiąć (autko dofinansowane po części z banku).

Bylem natomiast wczoraj w serwisie na oględzinach.

Na komputerze wyszły 2 błędy związane ze spadkiem napięcia, gość odpalał od niego Merca ML.

Gość pompowtrysków nie wymieniał, dzwoniłem wczoraj od razu do ASO Audi i zaprosili mnie na akcje serwisową.

Zawieszenie jest bez zarzutów, dwumasa i sprzęgło było wymieniane w marcu (są rachunki).

Do regeneracji jest również turbina, jakiś czas temu miał właściciel przypadek że mu wszedł w tryb awaryjny podczas jazdy, zgasił, odpalił i nie było większych problemów. O tym powiedział mi zresztą wcześniej zanim dobiliśmy targu.

Także cóż, mam nadzieję że będzie dobrze, oby wymienili mi te wszystkie pompowtryski bezpłatnie tylko...

Edit: Nalot na pewno oryginalny, kupiłem od znajomego-znajomego, który to kupił auto bezpośrednio od znajomego helmuta.

Opublikowano

jeśli PDeki nie były od urodzenia auta wymieniane to myślę ze na pewno dostaniesz 4szt nowe nie zależnie od korekcji , bipów itd... nie płacisz za to nawet 1gr. zeby nie awaria PD w mojej audi jak jeszcze miał ja poprzedni włascieciel to moja tez by dostała 4szt noje... a tak d*pa dostała tylko 3szt bo juz ten zmieniony był na ten poprawny na który teraz zmieniają...

super noje komplecik przeniesienia napędu...

turbo w nich to pan pikuś. sam osobiście u siebie rozbierałem turbinę, kwestia zaznaczenia pozycji regulatora podciśnieniowego -zamocowania go do obudowy sprężarki no i nakrętki na sztandze... no i nie mozna jej źle złozyc wszystko pasuje w 1 pozycji... :)

a ile nalotu ma fura...??

super oby sie spisywała i nie chwal jej :) bo sie bedzie to źle obracało... ja swoja przestałem chwalic bo zawsze jakas pierdoła sie urodziła jak ją chwalilem.. :)

taka poradka jesli bedziesz nia jeździł głównie po miescie - nie mul jej nie patrz na chwilowe splanie ustaw sobie ilosc km na paliwie i jezdzij w zakresie obrotów 1800-2300 spalanie po miescie w przeliczeniu 7,8 - 8,2L ale to tez zalezy od jakosci paliwa i nogi... :)

na zbiorniku od korka do zapalenia się rezerwy 750km.

Opublikowano

dzięki za opinię, nie mogę się już doczekać aż ją odbiorę :P

co do nalotu to jak pisałem 200kk

Co do turbiny to ja sam nie będę ruszał, moje zdolności mechaniczne są bardzo "ograniczone" :)

Z tego co opowiadał to ją trzeba przeczyścić po prostu bo jakieś syfy w niej są i zdarza się że podczas dłuższej jazdy w trasie włącza się ten tryb awaryjny, poza tym jak była sprawdzana to jest z nią ok, trzyma ciśnienie itd.

Podobno koszt takiej usługi to około 800 PLN, prawda to?

Opublikowano

BRD dlatego tak krzyczą... a robi sie wszystko tak samo jak w starych turbo z VNT. jesli tyle chce ASO yo dobra cena z fakturą... auto ja k londuje u naprawde fachowca w garazu to bierze sie 400-500zł D i M turbiny rozmontowanie wyczyszczenie i złozenie czesci zasilajacej turbiny.po za tym w róznych regionach sa rózne ceny...wiec na warszawe to raczej dobra cena z tego co wiem warszawka ma wieksze dochody z racji wiekszych cen... tak słyszałem :)

turbina sie narazie nie stresuj najwazniesze abys nie maił stylu jazdy zwanym PSJ bo bedzie zar paliwa... mozna po miescie 8L tym osiagnąc pod warunkiem ze nie bedziesz go mulił... zreszta sam go wytestujesz... moja podpowiedź zakres obrotów 1800-2400 i bedzie fajne spalanie. silnik ciut słychac ale mozna normalnie rozmawiac... :)

Opublikowano

No własnie ta turbina mnie trochę martwi...

Co jeśli podczas wyprzedzania włączy mi się taki tryb awaryjny?

P.S. Dzisiaj jestem umówiony na odbiór autka, więc zdam relacje :dancing:

Opublikowano

I jak , i jak ?:naughty:

Opublikowano

No niestety dopiero wieczorem jestem umówiony po pracy :(

Ale już się nie mogę doczekać...

P.S. Czy ktoś w Warszawie wykonywał gdzieś taki zabieg czyszczenia turbiny i może polecić jakiś warsztat?

---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 12:49 ----------

Odebrany :)

Ogólnie powiem tak, w porównaniu do mojego 14 letniego Meśka W210 to jak niebo i ziemia, banana mam niesamowitego :dancing:

Wszystko ładnie chodzi, nie zauważyłem żadnych mankamentów a "cisnąłem" momentami do oporu. Muszę się tylko przestawić na manualną skrzynię bo dawno nie jeździłem i do tego silnika. Do tego limitera można się chyba przyzwyczaić.

Denerwuje tylko ten zamulony dół, ale powyżej 2500 jak załączy się turbinka jest bajka :)

Tak czy inaczej poszukam możliwości wyczyszczenia tej turbinki, nie lubie mieć poczucia że coś jest zepsute.

Dzwoniłem też do ASO Audi i zaprosili mnie za wymianę PD.

Dzięki wszystkim za opinie, mam nadzieję że zawsze będzie mi sprawiał tyle radochy co dzisiaj po kupnie ;)

Opublikowano

to mulenie z dołu to raczej norma. mozesz zrobic próbe przytykając troszke EGR... o wiele lepiej sie zbiera ale to już nie dobrze dla DPFa bo o wiele wiecej spalin dostaje ale jak ktos robi dłuzsze odcinki drogi bez korkowe to spoko...

przedmuchaj mendę porządnie, niech te łopatki od VNT w turbinie troche popracują... najlepiej żeby ktoś kumaty sam nawet spróbował sprawdzić jak pracuje sztanga fizycznie bo moze kwestia rozruszania fizycznie łopatek i nie bedzie konieczny demontaż turbo i czyszczenie...

wejdz na swoj region gdzie organizuja spoty moze kogos kumatego ci polecą na fuche...

Opublikowano

A jednak okazało się że jest parę rzeczy których na pierwszy rzut oka się nie udało zauważyć...

Walnięta pompa tandemowa na silniku, uszkodzony kolektor ssący, rozrząd pomimo że jeszcze teoretycznie 40tys powinnien być ok okazał był już bardzo do robienia, do tego standardowo filtry, klocki prawie nie istniejące w przodu, w sumie 4000 PLN :S

A turbina nadal nie tknięta, podobno nie widać z nią żadnych problemów póki co i działa prawidłowo.

Opublikowano

kolektor ssący tam jedynie moze ci paśc regulator podcisnieniowy,kolektro byc zabity nagarem, zapiec sie oska klapek(zadko spotykane) lub nawet moze sie urwac klapaka i wpasc do cylindra(czesty przypadek) - cos wiem na ten temat. mój kolektor jest juz pozbawiony klapek 3 oderwałem bo 4tej juz nie było...

a co z pompa sie dzieje - nie odpowiednie wytworzenie podcisnienia czy poroblem z pompowaniem paliwa....??

Opublikowano

Ogólnie wstawiłem go ponieważ 2 rzeczy mnie trapiły.

1. Dziwne świszczenie po dodawaniu gazu, najbardziej słyszalne na 1,2,3 biegu, zaraz po dodaniu i odpuszczeniu gazu miałem takie dziwne syczenie. Gość stwierdził że to filtr powietrza i powietrze "wsteczne". Tak więc wymienili ten filtr na taki "ze wzmocnieniem" niestety świst nadal jest, mam do niech podjechać żeby to sprawdzili jeszcze raz, niestety kiepsko mam z czasem aktualnie.

2. Drugi problem jaki miałem, to bardzo toporne odpalanie z rana. Strasznie długo kręcił i topornie. I tutaj najpierw było podejrzenie że pompka w baku jest walnięta ale jak rozebrali to zauważyli że benzyna jest czarna i miesza się z olejem. Doszli do tej pompy tandemowej i powiedzieli że to własnie tutaj się miesza. Niestety przed wstawieniem do warsztatu, dzień wcześniej zalałem pełny bak paliwa... W każdym razie, dzisiaj po wymianie, nadal odpala tak samo, ale powiedzieli że to normalne, muszę wyjeździć tą "brudną" wache, zalać czystą, wtedy podjechać do nich na wymianę filtra paliwa jeszcze i wtedy będą mogli do końca wyregulować wszystko bo teraz na tej benzynie silnik ma nieprawidłowe parametry.

Podsumowując po wydaniu 4000 PLN, nie widzę większej różnicy w jeździe, może jedynie klocki nie piszczą bo nowe i mam spokojna głowę apropo rozrządu :/

Opublikowano

co do dzwieku czy jest to syczenie czy taki odgłos :) hhhhhhhhhhhhhhh jesli tak to ja tez tak mam. wyrwanie klapek w kolektorze ssacym sporo to uciszyło...

czarne paliwo ale czy to napewno olej czy szadza bo to norma w BRD ja tez tak mam. jesli to sadza... załuz filt paliwa UFI lub Filtron one wyłapują to...

jesli zleja paliwo w słoik i paliwo jest czarne ale jak poswieca latarka i widac odcien zółtego to niech nie swirują...nie wyeliminują tego chocby sie zasrali...mozesz n awet silnik wymienic i tak paliwo bedzie ciemne w filtrze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...