Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie tylnej szyby (urwany konektor)


bober882

Rekomendowane odpowiedzi

Nie trzeba się sprzeczać, znajomość elektryki się kłania.

Jeśli masz taki duży spadek napięcia na konektorach!! to brak jest, albo porządnego ładowania i aku słaby albo co raczej pewne złe styki na konektorach, łączeniach kabli.

Ale skoro piszecie o pomiarze na ścieżce, kolega ma rację że to nic innego jak oporniki mające za zadanie oddać ciepło w zadanym zakresie temperatury.

W ten sposób bardzo łatwo sprawdzić gdzie dana ścieżka jest przerwana jeśli nie widać gołym okiem/nie potrafimy zlokalizować uszkodzenia.

Po prostu jedną końcówkę miernika dajemy do masy(konektora!!! lub inny punkt masy) a drugą przytykamy na ścieżkę, uszkodzona na całej długości(do przerwy) wykazuje pełne 12V, czynna w zależności od miejsca przyłożenia od 12 do kilku volt. gdy miniemy przerwę napięcie nam zaniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm....

Próbowałem jeszcze tak. Odłączyłem jeden konektor a do drugiego przyłożyłem czarną końcówkę miernika a drugą końcówkę do nitek ogrzewania i wtedy było na każdej nitce około 12V ale kiedy podłączone są oba konektory do szyby wtedy następuje spadek do 9V na każdej nitce. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mierz na ścieżkach tylko na konektorach, obydwa podłączone do do ogrzewania i wtedy powiedz jakie masz napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest twój problem....

P1070902.jpg

brak pełnego przejścia po klejeniu.

skutek???

miejsce może się grzać, zimą hm...mam nadzieję że nie będzie miało to wpływu na stan szyby.

drugie.... to dłuższe nagrzewanie się pasków i tym samym efekt nastąpi później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm....

Próbowałem jeszcze tak. Odłączyłem jeden konektor a do drugiego przyłożyłem czarną końcówkę miernika a drugą końcówkę do nitek ogrzewania i wtedy było na każdej nitce około 12V ale kiedy podłączone są oba konektory do szyby wtedy następuje spadek do 9V na każdej nitce. :kwasny:

Idealny woltomierz (bo mierzysz napięcie) nie przewodzi prądu ma nieskończenie duże napięcie. Jeżeli jedną z końcówek miernika podłaczysz do konektora powiedzmy 12V wtedy gdzie byś nie dotknął na ścieżce będzie te 12V bo ściezka ma taki potencjał jak masa do której jest podłaczona. Żeby był spadek napięcia na oporniku musi popłynąć prąd.

Pokaż dokładne miejce gdzie płykładasz końcówki miernika że masz te 9V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc te 9V jest tam bardzo realne. W tych miejscach ta wartość moim zdaniem jest prawidłowa. dziś już nie mam weny żeby to wytłumaczyć.

GreGoriO

Wydaje mi się że ma tam dobre przejście tylko własnie miejsce pomiaru determinuje taki a nie inny wynik. On tak naprawde mierzy spadek napięcia na jednej ścieżce i to jeszcze nie całej wiec ten wynik jest moim zdaniem poprawny i nie doszukiwałbym się tu problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROPONUJĘ dla kolegi taki test.....

przyłóż jedną końcówkę miernika do konektora plusowego a drugą do ścieżki...którejkolwiek. powiedz co będzie w trzech punktach..obok konektora, w połowie ścieżki i na końcu...jeszcze na ścieżce...

to samo zrób z drugiej strony...miernik do masy, a drugi koniec po ścieżce.

napisz co zauważysz...

również nie chce mi się tłumaczyć ..niech sam dojdzie widząc różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy dokonałem pomiaru tak jak mówił GreGori0. Poniżej wrzucam zdjęcie i wyjaśnienie.

szyba2.jpg

Punkt czerwony- przyłożyłem miernik do konektora

Punkt niebieski- napięcie 0,40V

Punkt żólty-napięcie 4V

Punkt czarny- napięcie 9V

szyba3.jpg

Punkt czerwony-przyłożyłem miernik do konektora

Punkt niebieski-napięcie 11,95V

Punkt żółty- napięcie 11,95V

Punkt czarny-napięcie 11.95V

---------- Post dopisany at 11:26 ---------- Poprzedni post napisany at 11:03 ----------

Czyli moim wnioskiem jest to iż konektor który był urwany a ja go przykleiłem nie przewodzi w pełni prądu :kwasny: i mój problem pozostał dalej :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko się zgadza. Pierwsze zdjęcie podłączałes miernik do konektora gdzie było +12V a w drugim przypadku do masy. Wszystko się zgadza. Gdybyś przesuwał końcówką miernika po ścieżce zobaczył byś ze wraz z ruchem napięcie by rosło lub malałło proporcjonalnie do przesunięcia. Był by to w pewnym sensie taki potencjometr. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pastaldo czyli Twoim zdaniem wszystko jest ok?? :wink:

Dokładnie tak.

Zobaczymy czy mrozy nie spowodują odklejenia się tego konektora ale na tę chwilę powinno grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz rację to mnie uszczęśliwiłeś :wink:

Tam gdzie łączyłem przerwane ścieżki to po przyłożeniu palca czuć ciepło.

Jeszcze chciałbym poznać opinię GreGori0 :wink:

A może dla pewności któryś z sympatycznych i pomocnych kolegów zobaczyłby jakie jest napięcie u niego na tylnej szybce??!! Byłbym bardzo wdzięczny :wink:

---------- Post dopisany at 17:45 ---------- Poprzedni post napisany at 11:42 ----------

GreGori0 a jakie jest Twoje zdanie???:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jak mówię..za niskie napięcie spowodowane niepełnym przewodzeniem klejonego miejsca. aż byłem u siebie sprawdzić jakie napięcie mam w punktach mierzonych w pierwszym pomiarze.

jako że do konektorów się nie dostałem z powodu osłony szyby, więc tylko punkty na ścieżce. ja mam 11,95V w końcowych punktach ścieżek.

mam nadzieję, że punkt klejenia nie rozgrzewa się aż tak mocno, że zimą kiedy będzie potrzebne rozmrożenie szyby a różnica temperatur będzie dość znaczna....

zobacz kiedy szyba będzie zaparowana, jak będzie się zachowywać miejsce klejenia, masz jeszcze trochę czasu na próby.

widać czasami u innych miejsca klejenia ścieżek, linia w tych miejscach jest pogrubiona. szczególnie w pierwszym etapie grzania.

jeśli w tym miejscu będzie wyraźnie szybsze nagrzewanie się proponowałbym poszukać innego rozwiązania tego miejsca...ale jakie, sam nie wiem. może kawałek folii aluminiowej pomiędzy styki(nie bardzo można łączyć miedź z aluminium) , może folia miedziana z kabla anteny, a dodatkowo klejem do szyb posmarować z zewnątrz, aby konektor zawsze był dociśnięty....

ale najpierw próby bo może martwię się na wyrost

---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:44 ----------

chociaż.....znalazłem post na innym forum... capri.pl: Ogrzewanie szyby - Jak przykleic metalową końcówke ogrzewania do szyby tylnej ???

A ja polecam lutownice :)Przykleiłem tak nie jedną blaszkę i wszystkie się piknie trzymają i żadna szyba nie pękła.

Tylko trzeba to zrobić tak.

1. Oczyścić scieżkę obok miejsca gdzie była uprzednio blaszka rozpuszczalnikiem lub acetonem (stare miejsce trzeba sobie odpuścić)

2. Oczyścić blaszkę z pozostałości kleju, cyny itd

3. rozgrzać blaszkę lutownicą (Transformatorowa min 100w inne sie nie nadają) i w miejscu styku z szybą wylać kropelkę cyny.

4.Podgrzać szybę w miejscu klejenia suszarką do włosów lub opalarką elektryczna (z opalarka ostrożnie zeby nie przesadzić)

5. Położyć blaszkę na grocie lutownicy i rozgrzać aż cyna sie stopi przyłożyć do szyby w miejscu klejenia i dociskając grotem grzać jeszcze jakieś 2-3 sek. po czym ciągle dociskając grotem blaszke wyłączyć lutownice i poczekać parę sek. aż cyna zwiąże.

Gratulacje! Dokonałeś właśnie rzeczy pozornie niemożliwej :)

Oczywiście w zimowych warunkach całą operację trzeba przeprowadzać w ciepłym garażu aby szyba nie pękła od naprężeń cieplnych.

Aldaron map.gifclub.gif/ 2009-12-27 18:56:49 /

albo niżej....

Idz do szklaza / artysty zajmujacego sie robieniem witrazy. Oni maja taka cudowna asme samoprzylepna ktora oklejaja ranty szkielek i do tego lutuja wszystkie spoiny. Niech ci da kawalatek (5x10 mm) i do tego bedziesz mogl wszystko lutowac niemal bez grzania szyby (ja swegoczau lutwalem metry bierzace szkla wlasnie z taka tasma lutownico o mocy 75 W :) )

bartek nowakowski map.gif / 2009-12-27 19:42:49 /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze brzmi czy obaj mieliście odpalony silnik przy pomiarze czy może tylko zapłon. Bo wtedy będziecie miec tez różny wynik bo po uruchomieniu macie nie powiedzmy 12.5V a 14.4V

:wink:

Mówisz GreGoriO że mierzyłes w miejscu gdzie jest kropka czerwona i czarna? To nie jest sam początek paska wiec tam może byc te niecałe 10V gdyz tak naprawde ty mierzysz o czym pewnie wiesz tylko spadek napięcia na badanym elemencie a krótsza ściezka będzie miała inny opór pozatym wtedy pomijamy te fragmenty ściezki od konektora do przyłożonego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem na włączonym silniku bo u mnie nie chce się włączyć szyba na stacyjce.

spadek napięcia jest prawidłowy, pytanie pozostaje czy miejsce klejenia przewodzi w pełni, tutaj już trzeba by było dokładnie pomierzyć napięcie przed i za klejeniem ale jeszcze nie na ścieżkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem na włączonym silniku bo u mnie nie chce się włączyć szyba na stacyjce.

spadek napięcia jest prawidłowy, pytanie pozostaje czy miejsce klejenia przewodzi w pełni, tutaj już trzeba by było dokładnie pomierzyć napięcie przed i za klejeniem ale jeszcze nie na ścieżkach...

Dokładnie, ale nie bardzo wierze że wyłapie się różnicę napięcia zaraz za klejeniem bo musiało by juz naprawde kiepsko przewodzic. Nie mniej jednak ja w kleje przewodzące nie wierzę. Mimo wszystko próbowałbym jednak lutować tak jak pisałem na poczatku watku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm...drodzy koledzy powiem Wam szczerze że powoli te ogrzewanie zaczyna mnie irytować i denerwować :kwasny:

Należy podkreślić fakt iż ścieżki na mojej szybie były znacznie zniszczone i musiałem dokonać wielu łączeń tychże ścieżek (tak około 8 łączeń plus urwany konektor)

Także faktem jest to iż miejsca łączeń nagrzewają się szybciej i tą różnicę czuć pomiędzy ścieżką fabryczną a ścieżką łączoną klejem elektroprzewodzącym.

Ja dokonywałem pomiarów na wyłączonym silniku. Jutro spróbuje na włączonym i zobaczę jakie będę miał pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...