Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 2.0tdi BRE na 2.0tdi BKD poradzicie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie. Mam 2.0tdi 16v BRE już 2 raz pękła szpilka napinacza rozrządu wiec coś nie tak z tym silnikiem. Chciałem wymienić silnik na BKD bo ponoć lepszy i nie majta nim na boki na wolnych co mnie bardzo irytuje ;/ Poradzcie co i jak ktoś robił swapa na BKD? Auto kupiłem z BRE wymieniłem zbierak ale kupiłem z uszkodzoną szpilką napinacza i mi 2razy poszła i boje się jeździć, a przecież są tacy co chwalą 2.0tdi ehhh Ponoć BKD najlepszy, to prawda?

Opublikowano
Witam jak w temacie. Mam 2.0tdi 16v BRE już 2 raz pękła szpilka napinacza rozrządu wiec coś nie tak z tym silnikiem. Chciałem wymienić silnik na BKD bo ponoć lepszy i nie majta nim na boki na wolnych co mnie bardzo irytuje ;/ Poradzcie co i jak ktoś robił swapa na BKD? Auto kupiłem z BRE wymieniłem zbierak ale kupiłem z uszkodzoną szpilką napinacza i mi 2razy poszła i boje się jeździć, a przecież są tacy co chwalą 2.0tdi ehhh Ponoć BKD najlepszy, to prawda?
moze ktos nie uzywa klucza dynamometrycznego??

tu masz temat swapa http://a4-klub.pl/2-0-197/b7-blb-swap-uszkodzonego-silnika-blb-bkd-59658/

Opublikowano

Klucz był używany na moich oczach 20Nm + 45 stopni. Myślę ż to wada tego silnika. Chcę zmienić na BKD chyba że polecacie coś lepszego. Zastanawiałem się też nad 1.9 ale nie wiem czy się opłaca. Powiem tak pierwszym razem ucieło śrubę i zjadło zęba na pasku. Drugim razem przyszła głowica zregenerowana z śrubą dwustronna m10 na m8 to ja wygieło. Teraz wruciła głowica oreginalna też przegwintowana na ta śrubę ale chcem wymienić silnik na coś lepszego. Dlatego pytam was co z tym fantem;)

Opublikowano

1,9 odpada bo to 8V jednostka, a co za tym idzie, nowa wiązka silnika, nowy ECU itd.. Na moje oko gdzieś są za duże opory w silniku że zrywa tą śrubę. Nowy silnik to najlepsza opcja, ja u siebie wrzuciłem silnik z Mitsubishi, jest to silnik Audi/VW tylko Mitsubishi kupowało je do swoich aut. Słupek, głowica, wszystko jest to samo, a można kupić z nowszego auta z mniejszym przebiegiem.

Opublikowano

Jaki kod silnika pasuje mitsu? Chciał bym żeby był bez tych wałków. Panewki chyba słabe bo widać taki złoty kolor na 3 w głowicy, a i dół pewnie też nie ciekawy. Poprzedniemu właścicielowi padła pompa oliwy pewnie się przytarł. Masakra ciągnie mnie za kieszeń to 2.0tdi i tak się zastanawiam czy można jeździć tym autem 2lata bez awari silnika. Szkoda mi go sprzedawać wolał bym zrobić :(

Opublikowano
Jaki kod silnika pasuje mitsu? Chciał bym żeby był bez tych wałków. Panewki chyba słabe bo widać taki złoty kolor na 3 w głowicy, a i dół pewnie też nie ciekawy. Poprzedniemu właścicielowi padła pompa oliwy pewnie się przytarł. Masakra ciągnie mnie za kieszeń to 2.0tdi i tak się zastanawiam czy można jeździć tym autem 2lata bez awari silnika. Szkoda mi go sprzedawać wolał bym zrobić :(

jak kupiles trupa to tak to później wyglada do czego sam sie przyznajesz, wiec nie narzekaj.

Opublikowano
Jaki kod silnika pasuje mitsu? Chciał bym żeby był bez tych wałków. Panewki chyba słabe bo widać taki złoty kolor na 3 w głowicy, a i dół pewnie też nie ciekawy. Poprzedniemu właścicielowi padła pompa oliwy pewnie się przytarł. Masakra ciągnie mnie za kieszeń to 2.0tdi i tak się zastanawiam czy można jeździć tym autem 2lata bez awari silnika. Szkoda mi go sprzedawać wolał bym zrobić :(

BSY lub BWC, niestety oba mają wałki. Uwierz mi że nie warto go naprawiać...

Opublikowano

Nie narzekam. Ktoś jeździł i wyjeździł wszystko co to auto miało najlepszę. Czasami się tak trafi, nawet perełki mają problemy z tym motorem. Miałem 1.9tdi 90KM w b5 i było bezawaryjne. Bez nerwów chcę to auto zrobić i jeździć, komentarz "jak kupiles trupa to tak to później wyglada" może napisać każdy. Ja proszę o ponoc. Co na co i jak. Jest masa ludzi na forum którzy przekładali swoje wyjeżdzone silniki z licznikowym przebiegiem 160tyś :P Znam też takich co kupią 2.0tdi 16v i jeżdzą i olej wymieniają. Proszę o zrozumienie, mój błąd że nie wymieniłem motoru odrazu :)

---------- Post dopisany at 11:21 ---------- Poprzedni post napisany at 11:15 ----------

Chodziło mi raczej o sprzedaż auta :) Motor idzie do wymiany bo jest zajechany. Co do wałków to telepie takimi silnikami. Ja robiłem 2mas, skrzynia i sprzęgło są w dobrym stanie. Tylko ten silnik trzeba wymienić bo zajechany jest, 194tyś to on miał pewnie z 300tyś temu :D Ale wnętrze jest bardzo zadbane nawet włącznik świateł i gałka od radia jest jeszcze czarna :)

Opublikowano

Może i mieć 194tys bo nie przy takich przebiegach pompa padała. Kup nowy silnik, zrób korektę programu i będziesz jeździć z uśmiechem na twarzy.

Opublikowano

Zrób wymianę na drugi młodszy silnik i po problemie

Opublikowano

Zrobię wymiane silnika początkiem października. A oto moje panewki w głowicy:

WP_000242.jpg

WP_000243.jpg

WP_000244.jpg

Opublikowano

co tu pisac.Szukaj nowego silnika :decayed:

Opublikowano

zadna nowosc ze panewki wałków sie wycieraja...normalne one nie sa wieczne. u mnie jest to samo prawie z tym ze bardziej grubo bo mi pekł na pół tłok na 4tym kotle...

szpilki napinacza to jedna z wad 2ulitrówek albo sie lamia albo sie wyciagaja z głowicy powiem ci ze nawet głowica peka pod szpilką -grubosc materiału miedzy szpilka a przylgnia uszczelki pod głowica to jakies 5mm...troche cienko... wkrecana byla juz szpilka od 2.0TDI CR. częsc wkrecona w głowice to M10. teraz tez kwestia czy prosto szpilka został wkrecona w głowice czy nie jest przekoszona bo to tez bedzie powodowało naprezenia i jej pekniecia.

Opublikowano

Tak szpilka kupiona w serwisie do CR. W tej głowicy za dużo jest napchane. Nie potrafię tylko zrozumieć czemu pęka ta śruba, przecież tam nie powinno być takich przeciążeń? Myślałem że może te panewki stawiają opór, sam nie wiem. Mam już załatwione miejsce i transport, niedługo będę działał. Poprzedni właściciel miał awarie pompy oleju, może to ma jakiś związek umnie z tymi awariami szpilki napinacza hmm?

Opublikowano
Tak szpilka kupiona w serwisie do CR. W tej głowicy za dużo jest napchane. Nie potrafię tylko zrozumieć czemu pęka ta śruba, przecież tam nie powinno być takich przeciążeń? Myślałem że może te panewki stawiają opór, sam nie wiem. Mam już załatwione miejsce i transport, niedługo będę działał. Poprzedni właściciel miał awarie pompy oleju, może to ma jakiś związek umnie z tymi awariami szpilki napinacza hmm?
na pewno ma związek :whistling:
Opublikowano
Tak szpilka kupiona w serwisie do CR. W tej głowicy za dużo jest napchane. Nie potrafię tylko zrozumieć czemu pęka ta śruba, przecież tam nie powinno być takich przeciążeń? Myślałem że może te panewki stawiają opór, sam nie wiem. Mam już załatwione miejsce i transport, niedługo będę działał. Poprzedni właściciel miał awarie pompy oleju, może to ma jakiś związek umnie z tymi awariami szpilki napinacza hmm?

Tylko nie mów że remontujesz ten silnik :facepalm:

Opublikowano

Nie ten silnik robi wyjazd. Wstawiam bkd, nowy rozrząd, olej z filtrem, kontrola stanu panewek w głowicy (ewentualna wymiana) i jazda.

---------- Post dopisany 19-10-2013 at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany 16-10-2013 at 10:17 ----------

Organ zakupiony :) W poniedziałek początek operacji :D

WP_000249.jpg

Opublikowano

Zatarty ,niewymieniany olej na czas .To jakaś maszyna z firmy , 1.9 tdi w VW CADYM zacierają sie wałki w firmówkach .Zaniedbana maszyna nie będzie jeżdziła. Jedziesz firmówką na przegląd , pieczątki-wjazd na warsztat,wyjazd nie raz cofnięty licznik i do przodu . Mogię się mylić.

Opublikowano

Ciężko coś powiedzieć o histori tego auta. Wiem tylko tyle że zawiódł napęd pompy oleju, a zbierak w nim był zrobiony z normalnego imbusa. Ja wymieniłem zbierak na taki z serwisu. Gdzieś są za duże przeciążenia i zrywa szpilkę napinacza. Ten nowy silnik który mam jest z automatu.

Opublikowano
Ciężko coś powiedzieć o histori tego auta. Wiem tylko tyle że zawiódł napęd pompy oleju, a zwierak w nim był zrobiony z narmalnego imbusa. Ja wymieniłem zbierak na taki z serwisu. Gdzieś są za duże przeciążenia i zrywa szpilkę napinacza. Ten nowy silnik który mam jest z automatu.

W czwartek się dowiedziałem u kolegi z pracy pękł wał korbowy w BMW 320d [2002-rok] podobno wada fabryczna tych aut. Podobno często to się zdarza w tych silnikach. Odnośnie dużych obciążeń ,to powoduje chip tuning motoru.Jeżeli dodarz mocy 10-15% to nie ma problemu ale nie 50%.W F1 mają 8 silników na sezon,my mamy tylko jeden i trzeba o niego dbać. Jak się trafi zachetany to czy 1.9 czy 2.0 to nie ma reguły. Pozdrawiam Andrzej.:wink:

co to za słowa "do darz"?? :facepalm: Używaj słownika a pisze się "dodasz"

edyt by Wihajster

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...