Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Starte opony i wyniki z geometrii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wiosnę założyłem nówki opony i w krótkim czasie mocno się starły z zewnętrznej strony. Zbieżność była roboiona po wymianie wachacza ale tylko przód. Zrobiłem całą geometrię na nowym sprzęcie w stacji diagnostycznej ale te liczby nic mi nie mówią bo nie znam tematu. Teraz czas na zimówki i strach żeby też nie poszły po sezonie. W załączniku skan z geometrii do oceny.

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Opublikowano

nie wiem czy to masz przed wymiana wachaczy czy teraz po starciu opon?

Ale i tak te ustawienia co masz podane przed i po ustawieniu , nie powinny a nawet nie mogły zniszczyć ci opon.

poza tym na geometrii ustawili tylko zbieżność i prze-regulowali kierownicę na prosto i to wszystko. (nic innego się nie reguluję)

Wydaje mi sie że zbieżność w naszych B5 jak dobrze pamiętam była na minusie a w najgorszym razie na 0,00ale trzeba to jeszcze zweryfikować ( a u ciebie przed i po korekcie jest na +) kto ma gdzieś dane pod ręka niech sprawdzi!

Opublikowano

Zmierzyłem teraz bieżnik i z zewnątrz zostało 1.5 mm bieżnika a z wewnątrz 3.5 do 4 mm. Środek opony wygląda całkiem dobrze co sugerowałoby złe ciśnienie w oponie. Pompuję w/g wlepki i stoi tam jak byk 2.0 przód i tył. O co chodzi ?

Opublikowano

ja by to była wina za niskiego ciśnienia ciśnienia to na zewnątrz i od wewnątrz było by to samo np 1mm a w środku 5 a jak zadużego to odwrotnie opona była by łysa na środku.

Jakie masz jeszcze dokładnie kaliber opony?

Jak się ściera po zewnątrz to tak jak by od wchodzenia za szybko w zakręty z uślizgiem:grin:

sprawdź sobie jeszcze stan amortyzatorów !!!

Opublikowano

Kąty nie zostały przestawione, więc miało prawo ciąć opony.

Opublikowano

Nie dawno miałem przegląd i amory były w normie. Opony 195/65/15 i zawsze na takich śmigam. Obecnie mam Dunlop, a wcześniej na Kleberach letnich zrobiłem ok. 60 tysi przez 3 sezony. Na zimowych Pirelli i UG 7 podobnie. Falkeny letnie to była totalna porażka. Teraz Dunlop też kicha. Styl jazdy taki sam i trasy od 7 lat takie same. Wychodzi na to że różnica w oponach ?

---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 14:53 ----------

Kąty nie zostały przestawione, więc miało prawo ciąć opony.

Ale kąty nie były ruszane chyba ob zakupu auta a na innych oponach było ok.

Opublikowano
Kąty nie zostały przestawione, więc miało prawo ciąć opony.

Jakie kąty ?

W B5-ośce regulujesz tylko zbieżność , a jak coś innego nie gra to wymieniasz uszkodzony/zużyty element.

Ewentualnie jak masz gwint to możesz coś podregulować , ale tylko pochylenie koła zmieniając wysokość zawieszenia, no chyba że zrobisz fasolki:facepalm:

Opublikowano

Wczoraj przyszły nówki Continentale i normalnie stres że polecą jak Dunlopy. Jeżdzę 90 % po autostradzie 130 km/h więc styl jazdy odpada. Podjadę jeszce raz sprawdzić amortyzatory.

Opublikowano
Wczoraj przyszły nówki Continentale i normalnie stres że polecą jak Dunlopy. Jeżdzę 90 % po autostradzie 130 km/h więc styl jazdy odpada. Podjadę jeszce raz sprawdzić amortyzatory.
jedz sprawdz zbieznosc do kogos kumatego, tak jak kolega napisał wyzej w B5 nie regulujesz kąta koła
Opublikowano

Dunlop Sport Bluresponse wytrzymały 20 tysi i są do wywalenia. Geometria robiona była na nowym sprzęcie po przejechaniu 10 tyś a wcześniej też nie było złych ustawień. Słowem sportowe sezonówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...