Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana rozrządu 1.6 ADP


viper82

Rekomendowane odpowiedzi

witam postanowiłem wymienić rozrząd w audicy i robiłem to pierwszy raz :)

rozebrałem przód by mieć lepsze dojście i robić to bezstresowo.

demontaż wyglądał tak :

zdemontowałem zderzak ( na forum jest opis jak to zrobić )

odłączyłem przewód od płynu chłodzącego i zlałem go do miski następnie odkręciłem górny przewód od chłodnicy i odkreciłem chłodniczke oleju odchylając na przewodach w bok, jeszcze linka do otwierania maski i okręciłem przód ( śruby ta torx ) po drodze odłączyć należy lampy kierunki i dwa przewody do sygnału dzwiękowego na dole prawej stronie audiczki.

po wyjęciu przodu zdjołem pasek klinowy ochylając napinacz i odkręciłem go imbusem 6mm ( 3 śruby ) po zdjęciu osłony górnej paska kluczem nasadowym 20 na wale obróciłem tak by ustawić na znaki na kółku rozrządu znak OT do obudowy i na dole na wale kreseczka na kółku i strzałka na obudowie dolnej.

odkręciłem kółko pasowe i dolną osłonę paska i miałem już wszystko na wierzchu.

białym markerem zaznaczyłem swoje znaki i odkręciłem śrube napinacza rolki ( śruba torx ) wyjąłem stary pasek i odkręciłem starą rolkę napinacza ( nakrętka 6mm na klucz 10mm ) wmontowałem nową rolkę , pasek zaczynając od kółka zebatego wału korbowego powoli na nastepne kółka i naciągnołem napinacz w te same miejsce do starego znaku. policzyłem zęby na pasku czy sie zgadza liczba od znaku do znaku i zlożyłem osłonę dolną i kólko pasowe obróciłem wałem parę obrotów sprawdzając czy znaki się pokrywają. został mi montaż w odwrotnej kolejności wszystko sie udało, wymiana się powiodła i nastepne 50000km można śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Panowie poratujcie mam problem.

Z kumplem zabralismy sie za wymiane rozrzadu w silniku 1.6 ADP.

Po zdjeciu przodu ukazał nam sie rozrzad. Jak sie okazało patrzac po starych znakach był on ustawiany na "kropeczke" na kole zebatym wałka a nie na napis OT, no ale coz zdjelismy zaznaczylismy sobie wał korbowy i heja, załozylismy nowa pompe wody nowa rolke nowy pasek, ustawilismy wszystko po staremu i zonk, auto pali chodzi, rowno, jednkaze wystepuje cykanie, tak jakby zle ustawiony rozrzad, moze spalanie stukowe czy cos, na poczatku myslałem ze to popychacz ale po 20min nic nie ucichło, hmm rozebralimy ponownie przod aby sprawdzic ustawienie, wszystko zgrywało sie ze starymi znakami, ale postanowiłem ze ustawie rozrzad jak bog przykazał czyli

Na zebatce koła wałka ostawiłem na OT, zas na dołe na wale korbowym ustawiłem tak jak pokazuje strzałka no i cyk proba kluczem nic nie blokuje, prowizorycznie załozylismy pas przedni i lipa kreci silnik ale nie odpala nawet nie łapie... na rozryszniku kreci normalnie bez stukow itd lecz nie odpala... w czym moze byc problem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co kolega miał na myśli co do procedur?:decayed:

Chodzi o ustawienie wysokości tłoczka na wymiar 25 - 29 mm. Sam to przerabiałem , za czwartym razem mi się udało. Problemem było posługiwanie się kluczem płaskim , który się zsuwał z napinacza. Takie są skutki nieposiadania odpowiedniego narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak wszystko dobrze poskładacie to powinien zestaw wytrzymać tak jak ten mojego dzisiejszego klienta (jeszcze zębów na pasku zostało troche :decayed::

2z5ktw8.jpg:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne 50tys ?? Trochę słabo. Paski trzymają ok 100-120tys w ekstremalnych warunkach od nowości wytrzymał mi do150tys km ale nie polecam takich przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek ma 150k z palcem w ...ku :wink: To jest auto taksówkarza :decayed: Paski po 90k wyglądają przy tym pięknie mam zdjęcie również rolki która kręci się praktycznie bez smaru i jest cała przerdzewiała :decayed: Jak by rozrząd chodził pod wodą eheh :wink: Chyba że to był test do filmu pt: "Polowanie na czerwony październik":wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinając się pod temat silnika 1.6 ADP, czy są jakieś znaki, które wskazują prawidłowe ustawienie koła wałka pośredniego??? tego co napędza rozdzielacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...