Skocz do zawartości

viper82

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O viper82

Osiągnięcia viper82

0

Reputacja

  1. miałem ostatnio problem z moją audi, tego rodzaju gdy wbijam wsteczny samochód gaśnie i na wstecznym biegu nie uruchomie go ponownie. gdzieś się doczytałem i popytałem znajomych mechaników że to kostka stacyjki. zdjołem obudowe da sie to zrobić bez zciągania kierownicy po odkreceniu śrubek imbusowych i torx z dołu zdjołem górną obudowe i odkrecilem dwie śrubki na srubokręt krzyżak z przodu po przekreceniu kierownicy w prawo i w lewo dojscie jest cienkim srubokretem oczywiscie przy zdejmowaniu obudowy regulacja kierwonicy nalezy pomanewrowac. na koncu odciagam kierownice maksymalnie do siebie i odkrecam dwie male srubki cienkim plaskim srubokretem w stacyjce wyjmuje kostke i montuję nową. u mnie pomoglo. mialem kostkę jeszcze oryginalna bo srubki byly zaklejone plasteliną. szybko i sprawnie udalo sie naprawic awarie w mojej Audi
  2. viper82

    wymiana rozrządu 1.6 ADP

    koszt paska i rolki 150zł
  3. viper82

    wymiana rozrządu 1.6 ADP

    nie wiem dokładnie nie miałem z tym doczynienia
  4. viper82

    wymiana rozrządu 1.6 ADP

    witam postanowiłem wymienić rozrząd w audicy i robiłem to pierwszy raz rozebrałem przód by mieć lepsze dojście i robić to bezstresowo. demontaż wyglądał tak : zdemontowałem zderzak ( na forum jest opis jak to zrobić ) odłączyłem przewód od płynu chłodzącego i zlałem go do miski następnie odkręciłem górny przewód od chłodnicy i odkreciłem chłodniczke oleju odchylając na przewodach w bok, jeszcze linka do otwierania maski i okręciłem przód ( śruby ta torx ) po drodze odłączyć należy lampy kierunki i dwa przewody do sygnału dzwiękowego na dole prawej stronie audiczki. po wyjęciu przodu zdjołem pasek klinowy ochylając napinacz i odkręciłem go imbusem 6mm ( 3 śruby ) po zdjęciu osłony górnej paska kluczem nasadowym 20 na wale obróciłem tak by ustawić na znaki na kółku rozrządu znak OT do obudowy i na dole na wale kreseczka na kółku i strzałka na obudowie dolnej. odkręciłem kółko pasowe i dolną osłonę paska i miałem już wszystko na wierzchu. białym markerem zaznaczyłem swoje znaki i odkręciłem śrube napinacza rolki ( śruba torx ) wyjąłem stary pasek i odkręciłem starą rolkę napinacza ( nakrętka 6mm na klucz 10mm ) wmontowałem nową rolkę , pasek zaczynając od kółka zebatego wału korbowego powoli na nastepne kółka i naciągnołem napinacz w te same miejsce do starego znaku. policzyłem zęby na pasku czy sie zgadza liczba od znaku do znaku i zlożyłem osłonę dolną i kólko pasowe obróciłem wałem parę obrotów sprawdzając czy znaki się pokrywają. został mi montaż w odwrotnej kolejności wszystko sie udało, wymiana się powiodła i nastepne 50000km można śmigać.
  5. ja miałem problem tego samego rodzaju wycieraczki chodziły cieżko a w pewnym momencie jak było gorąco na dworzu i zaczoł padac deszcz staneły na amen.z wielkim trudem rozebrałem mechanizm tak lewa strona była zapieczona przeczysciłem go nasmarowałem działają elegancko. Nowe mechanizmy kosztują na a.....o po 180zł ale mozna stary zregenerować. wyjąć ten mechnizm tez nie jest łatwo pod szybą nie ma za duzo miejsca po zdjeciu plastików pod szybą musialem odkrecic komputer i lekko go odchylic nie odlaczająć go od samochodu i jakos mi to wyszło potem tez sie poglowiłem jak to wlozyc z powrotem. ale teraz wycieraczki działaja super
  6. miałem ten sam problem z głośnością w moim radio audi chorus, wyciągnołem je za pomocą wycietych paseczków ze starej karty do budki telefonicznej i wyszło bez zadnego problemu, znalazłem na a....o ofertę z naprawą ( czyli wymianą procesora na nowy i zczytanie danych ze starego na nowy i odrazu zczytanie kodu radia ) zapłaciłem za to 170zł z dwiema przesyłkami i gra ładnie i mam dwa lata gwarancji a podgrzewanie zapalniczką to naprawa na krótką metę
  7. miałem ten sam problem w moim wczesniejszym aucie VW Vento. Pompka mi sie popsuła, wirnik sie posypał w drobny mak, za 80zł kupiłem drugą pompkę (używaną) troche inna i podmieniłem kompresorek przewodzik gumowy pasował i przelutowałem kabelki. Działalo az do dnia sprzedaży.
  8. nigdy sie nie zastanawiałem nad tymi kratkami a zapach wisi beznadziejnie, jutro bede naprawiał myśle ze nie bede miał z tym problemu. dzieki za ten opis
  9. ja tez wymieniałem u siebie łożyska i zarazem tarcze i przekładałem kółko od abs'u ważne by załozyć je tak samo oczyscic szmatka delikatnie czujniki abs by potem nie bylo z tym problemu. a łozysko dokrecałem na maksa i potem jedna trzecia obrotu w tył, obracalo sie lekko i luzu nie bylo. przejechalem juz 3000 kilometrów od czasu do czasu szarpie kolem czy luz jakis powstaje narazie nie widać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...