[ALL B5] Wymiana grafitowego wirnika w module centralnego zamka

    50 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Ostatnio i mnie nawalila pompka centralnego i musialem wymienic grafitowy wiatraczek, ktory byl rozsypany w drobny pyl. Ponizej kilka krokow jak to zrobic aby nie stracic fortuny na nowa pompke.

    Narzędzia potrzebne: kombinerki, zestaw śrubokrętow, wilgotna ściereczka

    Czas: 30-60 minut

    1. Wyciagamy modul centralnego zamka, ktory znajduje sie w prawym, tylnym nadkolu

    2. Delikatnie podwazamy biała plastikowa pokrywe przy pomocy płaskiego śrubokrętu w miejscach

    oznaczone strzałkami. Nie podwazamy w miejscach, oznaczonych czerwonym krzyzykiem, bo mozemy urwac klipsy. Otwieramy pompke.

    64921577.jpg

    56948486.jpg

    3. Naciskamy w miejscu oznaczonym strzalka i wyciagamy plytke na zewnatrz. Ostroznie zeby nie urwac.

    25770076.jpg

    26853775.jpg

    4. Odkrecamy trzy sruby, aby dostac sie do wnetrza silnika, gdzie bedzie nasz nieszczesny i pokruszony wiatrak. Uwaga bedzie pelno czarnego pylu, wiec radze miec pod reka wilgotna scierke.

    61255767.jpg

    98536493.jpg

    5. Kombinerkami sciagamy nasadke w ksztalcie krzyzyka

    66146109.jpg

    88297474.jpg

    6. Zakladamy nowy wiatraczek i krzyzak (wiatrak mozemy wycignac z padnietej pompki, gdzie nawalila elektronika albo dostac nowy wiatrak na ebay.co.uk). Do zmiany wiatraka nie trzeba wyciagac silnika.

    47507261.jpg

    .... i skladamy reszte

    29818710.jpg

    91993620.jpg

    Zakladamy pokrywe i montujemy w samochodzie. Gotowe.

    Koszt okolo 100-150 PLN albo mniej zalezy gdzie dostaniemy wiatrak. ASO oferuje zmanie calego modulu z przeprogramowaniem kluczykow za okolo bagatela 2000 PLN.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ASO oferuje zmanie calego modulu z przeprogramowaniem kluczykow za okolo bagatela 2000 PLN.

    bandytyzm... :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak ktoś kiedyś napisał;serwis- ASO czyli (serwis- Audi Sobie Odpuść) :oklaski:

    Pozdrawiam :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A czy kazda pompka ma taki sam wirniczek? chodzi mi o audi bo sa dwa rodzaje pompek z jednym i dwoma wezykami i czy ta z jednym wezykiem spasuje(wirnik)do tej z dwoma??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ...no to mi zabiles cwieka, przyznam szczerze, ze nie do konca wiem. Cos mi jednak mowi (chyba gdzies wyczytalem), ze ksztalt wirnika byl tam inny.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oki juz zrobilem kupilem silniczek na allegro i przełozylem caly,gosc od którego kupowalem powiedzial zebym absolutnie nie przekladale samego wirnika,ze wzgledu na to ze na powierzchni ciernej moze byc nierównosc,rysa przez która tam ten wirnik padl i to samo sie stanie z nowym :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    racja, ja tez wymienialem wszystkie grafitowe czesci na nowe

    gdzie zakupiłeś??

    jak głośno pracuje zdrowa pompka, a jak taka która za chwilę padnie??

    6. Zakladamy nowy wiatraczek i krzyzak (wiatrak mozemy wycignac z padnietej pompki, gdzie nawalila elektronika albo dostac nowy wiatrak na ebay.co.uk). Do zmiany wiatraka nie trzeba wyciagac silnika.

    mógłbym prosić jakiś link??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A czy kazda pompka ma taki sam wirniczek? chodzi mi o audi bo sa dwa rodzaje pompek z jednym i dwoma wezykami i czy ta z jednym wezykiem spasuje(wirnik)do tej z dwoma??

    nie kolego!!!

    wirnik od pompki z jednym wężykiem jest grubszy od tej z dwoma wężykami!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Prosciej jest wymienic cały kompresorek ze starej pompki:A4, A6, A100, A80/90. Może byc z jednym wyjsciem, pełno takich na allegro. Ja zastosowałem z golfa III - 80 zł ( też pasuje ) i wszystko pięknie działa.

    http://www.allegro.pl/item755890639_pompka_centralnego_zamka_golf_iii.html

    Trzeba tylko przeciąc za kablami plastikową rurke.

    img4790ly1.jpg

    Silnik najlepiej wyjąc z zewnatrz .Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną.

    Musiałem przełozyc te gumowe bolczyki z uszkodzonego silnika bo są inaczej zbudowane i nie pasowało w obudowie.

    Kable wylutowac z płytki. Po wymianie silnika wiadomo wlutowac na nowo.

    img4792fl1.jpg

    Wkładamy silnik z kupionej pompki zakładając węzyk na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.

    img4796kn1.jpg

    Zajeło mi to z 10 minut. :tongue4: No i gra muzyka.

    Sposób podpatrzony na innym forum i opisany przez Łukasz_pl

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    racja, ja tez wymienialem wszystkie grafitowe czesci na nowe

    i gdzie zakupiłeś te nowe częśći??

    A czy kazda pompka ma taki sam wirniczek? chodzi mi o audi bo sa dwa rodzaje pompek z jednym i dwoma wezykami i czy ta z jednym wezykiem spasuje(wirnik)do tej z dwoma??

    nie kolego!!!

    wirnik od pompki z jednym wężykiem jest grubszy od tej z dwoma wężykami!!

    przełożyłem sam wirnik z pompki z audi 80 B4 (1 wężyk) i wszystko spasiło Plug&Play więc to co piszesz rozmija się trochę z prawdą

    przy uszkodzeniu wirnika dobrym sposobem jest zakup starej pompki (ale w dobrym stanie) i przełożenie samego wirnika. Silniki w a4 i 80 delikatnie różnią się wyglądem, nie wiem jak tam parametry techniczne.

    Prosciej jest wymienic cały silniczek ze starej pompki:A4, A6, A100, A80/90. Może byc z jednym wyjsciem, pełno takich na allegro. Ja zastosowałem z golfa III - 80 zł ( też pasuje ) i wszystko pięknie działa.

    http://www.allegro.pl/item755890639_pompka_centralnego_zamka_golf_iii.html

    Trzeba tylko przeciąc za kablami plastikową rurke.

    img4790ly1.jpg

    Silnik najlepiej wyjąc z zewnatrz .Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną.

    Musiałem przełozyc te gumowe bolczyki z uszkodzonego silnika bo są inaczej zbudowane i nie pasowało w obudowie.

    Kable wylutowac z płytki. Po wymianie silnika wiadomo wlutowac na nowo.

    img4792fl1.jpg

    Wkładamy silnik z kupionej pompki zakładając węzyk na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.

    img4796kn1.jpg

    Zajeło mi to z 10 minut. :tongue4: No i gra muzyka.

    Sposób podpatrzony na innym forum i opisany przez Łukasz_pl

    powiem ci tak - dziwny ten twój sposób demontażu tej pompki,

    silnik z wirnikiem możesz rozkręcić sobie po całkowitym wyjęciu z obudowy, te gumowe amortyzatoro-chwytaki możesz wcisnąć z zewnątrz do środka srubokrętem, plastikowa rurka, którą przeciąłeś spokojnie wychodzi z tej płytki i cały silnik z wirnikiem jest na wierzchu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    powiem ci tak - dziwny ten twój sposób demontażu tej pompki,

    silnik z wirnikiem możesz rozkręcić sobie po całkowitym wyjęciu z obudowy, te gumowe amortyzatoro-chwytaki możesz wcisnąć z zewnątrz do środka srubokrętem, plastikowa rurka, którą przeciąłeś spokojnie wychodzi z tej płytki i cały silnik z wirnikiem jest na wierzchu.

    Wiem, że wychodzi ale pompki z jednym wyjsciem są inaczej zbudowane i nie da się tego połączyc bez cięcia. Chciałem tylko pokazac gdzie odciąc rurke.

    Zdjęcie zakupionej pompki

    318928215ej7.jpg

    Po rozebraniu jej się okazało że wirnik jest 2 x grubszy (pewnie dzięki temu nie pękają tak łatwo, tylko czemu w a4 jest taki cienki ) i niestety nie pasuje do starej.

    Po zmierzeniu rozmiarów mocowań padła decyzja że będzie przeszczep silnika.

    Potrzebne narzędzia:

    - śrubokręty (krzyżak, płaskie duże i małe)

    - kombinerki

    - nóż, malutki brzeszczot lub inne małe narzędzie tnące

    - lutownica

    Najpierw rozkręcamy starą obudowę, zaczepy wystarczy podważyć i dostaniemy się do środka:

    img4786jo2.jpg

    Wyciągamy płytkę (trzyma się na taśmie i 2 przewodach których nie urywamy). Następnie odkręcamy 3 śrubki aby dostać się do wirnika.

    img4787ep0.jpg

    Rozbieramy cały wirnik góra + środek + łopatki + podstawa. Na końcu będzie metalowa osłona z której odkręcamy 2 śrubki oraz 4 gumowe bolce. Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną. Przecinamy zaraz za kablami plastikową rurkę ja użyłem malutkiego wiertła żeby na szybko się uwolnić a potem poprawiłem brzeszczotem aby było równo.

    img4789wq5.jpg

    img4790ly1.jpg

    Wyciągamy cały stary silnik

    img4792fl1.jpg

    W zakupionej pompce robimy dokładnie to samo, bez cięcia plastików gdyż w niej zamiast plastikowej rurki jest gumowy trójnik który łączy silnik oraz wyjścia. Ten gumowy trójnik nie wyrzucamy ponieważ nam się przyda.

    Po rozkręceniu silnika ZAKUPIONEJ pompki (procedura jest taka sama jak opisałem wyżej) wyciągamy go oraz odlutowujemy 2 czarne kable które idą do małego uzwojenia przy wyjściu. Do pompki powinien być przylutowany tylko czerwony i niebieski przewód

    img4795fb7.jpg

    Gumowy trójnik o którym wcześniej mówiłem tniemy aby uzyskać rurkę

    85584157oz4.jpg

    W pomce z golfa III mamy dwie rurki - więc zabawa z trójnikem odpada.

    Wkładamy silnik do starej pompki zakładając w tym samym czasie zrobioną przed chwilą rurkę na wyjście z silnik oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.

    img4796kn1.jpg

    Kable lutujemy do płytki w miejscu starych lub je po prostu łączymy czerwony to +

    img4797ui1.jpg

    Skręcamy obudowę wkładamy do auta i to by było na tyle Pompka pięknie działa bez żadnych efektów ubocznych poza zaoszczędzonymi pieniędzmi. Dzięki temu że wirnik jest o wiele grubszy niż ori z A4 pompka powinna działać wieczność

    To jest instrukcja z innego forum.

    Osobiście zrobiłem to inaczej (prosciej).

    Użyłem takiej pompki:

    GOLF III POLO POMPKA CENTRALNEGO ZAMKA VDO 1H0 962 257

    179010cef1b0.jpg

    Ja wyjmowałem kompresorek wciskając gumki od zewnętrznej strony (nic nie rozkręcałem - o ile pamiętam: podmieniłem kompresorki) i zamieniłem te gumowe chwytaki bo nie pasowały.

    Ponadto nie bawiłem sie z trójnikiem bo w pomce z golfa III były dwa wężyki gumowe( jeden wykorzystałem : przyciołem nożyczkami bo był za długi) i połączylem.

    Zajeło mi to 10 -15 minut i jest super.

    Wymiana samego wirnika nie wchodzi w gre bo jest delikatnie inny.Zresztą wymiana całego kompresorka jest prostsza.

    Ogólnie wymieniamy cały kompresorek wciskając gumowe chwytaki. Lutujemy 2 kabelki. Łączymy zamieniony kompresorek wężykiem z odciętą rurką.

    Było tak:

    img4787ep0.jpg

    po zamianie tak:

    img4797ui1.jpg

    Proste jak budowa cepa. :naughty:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    " Wiem, że wychodzi ale pompki z jednym wyjsciem są inaczej zbudowane i nie da się tego połączyc bez cięcia. Chciałem tylko pokazac gdzie odciąc rurke."

    Nie no, spoko. Nie chciałem dowodzić Twojej niewiedzy, tylko chodziło mi o to, że łatwiej "operować" na tych grafitowych elementach (te 3 długie śruby+ wirnik i łopatki), kiedy silnik jest na wierzchu, ale to już sprawa każdego rezacza. Zaplanowałeś ciecie i jak widać działa, to git.

    Pisząc, że wymieniłem sam wirnik chodziło mi o to, że podmieniłem całą tą grafitową sekcję tłoczącą od 80-ki. I nie zauważyłem żeby coś tam było 2x grubsze. Widać w golfach III było deczko inaczej. Ale jak działa to spoko, u mnie też działa i wszyscy są szczęśliwi.

    Szkoda tylko, że nie da rady dokupić nowych tych grafitowych elementów, bo to by rozwiązywało problem na dłuuugi czas. Niedawno z nadzieją wybrałem się do takiego sporego zakładu, który zajmuje się produkcją różnych części z grafitu i pokazałem tam szefowi te elementy. Tak na odczepne powiedział, że co najmniej 150 sztuk trzeba było by zamówić, a potem jak drążyłem temat, dodał, że za dużo pitolenia by z tym było i ogólnie taki niechętny był. Odpuściłem

    Aha, no i fotostory mucha nie siada :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    padła mi może i pompka cos tam buczalo i juz nie buczy, i nie wiem co sie stało, ale najgorsze jest to że nie moge otworzyc bagaznika bo mam rozwalony zamek a siedzenia sie nie skladają pomnocy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie - u mnie również przeszczep sie udał :notworthy:. Dawcą był Golf 3 i pompka ze szrociku - koszt 40PLN, wszystko smiga idealnie.

    Szacun za poradę/fotostory :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    miałem ten sam problem w moim wczesniejszym aucie VW Vento. Pompka mi sie popsuła, wirnik sie posypał w drobny mak, za 80zł kupiłem drugą pompkę (używaną) troche inna i podmieniłem kompresorek przewodzik gumowy pasował i przelutowałem kabelki. Działalo az do dnia sprzedaży.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie też się kompresorek rozsypał w drobny mak,kupiłem całą pompkę od b4,podmieniłem grafitowy kompresorek(pasuje idealnie) i śmiga.koszt 60pln na szrocie,czas 10min.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jakby coś to mam do oddania za małe pięniądze całą pompkę ze sprawnym wirnikiem i silniczkiem, do przekładki, za 80+KW oddam :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i ja dołączyłem do grona osób, którym padł centralny....

    Muszę udać sie na szrot...

    Powiedzcie mi z jakich aut będzie pasował mi ten silniczek???

    Na szrot mam trochę km i chciałbym od razu to nabyć :)

    W golfie 3 w który miejscu znajduje się ta pompka??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i ja dołączyłem do grona osób, którym padł centralny....

    Muszę udać sie na szrot...

    Powiedzcie mi z jakich aut będzie pasował mi ten silniczek???

    Na szrot mam trochę km i chciałbym od razu to nabyć :)

    W golfie 3 w który miejscu znajduje się ta pompka??

    widziałeś moją wypowiedz powyżej, mam całą pompkę ze sprawnym silnikiem i całym wirnikiem za 80 z przesyłką oddam :good:

    Jak coś to się odezwij na PW :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witajcie, a co gdy przy otwieraniu autka slychac swist w pompce (dosyc wysoki ton) tylko przy otwieraniu auta, przy zamykaniu jest ok - gdzies jest nieszczelnosc czy co...

    dodam dla autora postu, przy zmianie pompki nie trzeba przeprogramować kluczyków, wymieniasz na inna odpowiadajaca i wszystko dziala.

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przy zmianie pompki trzeba przekodowac kluczyki (w rozumieniu calej pompki jako elementu), w przypadku przekladania samych podzespolow typu wirnik itp nic nie kodujemy (bo to przeciez tylko el. wykonawcze mechaniczne).

    jak slychac swist to znaczy że masz gdzies nieszczelność (moze spadl przewod z pompki).

    Pompka ze zdrowym wirnikiem jest praktycznie nie slyszalna (ryglowanie zamkow jest podobnie glosne). Wraz z zużyciem jej glosnosc rosnie (coraz wiecej musi pompowac jak wirnik już wyrobiony).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wielkie dzięki za tego posta :notworthy: . Uratował nie tylko moją niunię ale także portfel. Przeszczep kompresorka z golfa 3 kosztem 50 zł udany. Ja kupiłem pompkę o numerach " Hella 1H0 962 257 ". Najgorsza z tego wszystkiego była zabawa z wyjęciem kompresorka, te gumeczki ostro mnie wkurzały. Jeszcze raz dzięki i polecam takie rozwiązanie jest o wiele tańsze ( na szrocie za pompkę do A4 zawołali 150 zł :shocked: ) a tą na allegro kupiłem za 50 zł z przesyłka ( tanio jak barszcz). Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego ja mam pompkę z dwoma krućcami. Jeżeli przełożę cały silnik od golfa III który ma jeden krucieć to będzie chodziło?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego ja mam pompkę z dwoma krućcami. Jeżeli przełożę cały silnik od golfa III który ma jeden krucieć to będzie chodziło?

    przełóż tylko te grafitowe elementy i będzie chodziło bez problemu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie chcę tu zaśmiecać ale chcę się tylko upewnić. To wychodzi na to, że grafitowe wirniki w A4 i Golf III są takie same? Jeśli będzie różna grubość i średnica to przecież to nie będzie chodziło. Chcę mieć pewność zanim kupię pompkę bo nie chcę kupować dwa razy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przerzucasz cały silniczek i robisz jak na zdjęciach za pomoca przewodu gumowego i lata jak trza. Cztery takie pompki zrobilem i wszystkie lataja :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy