Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dodatek do oleju przekładniowego.


WaskiKR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów:) Mam pytanie stosował ktoś z was dodatki w skrzyni biegów typu ceratec firmy liqi moly albo inne ceramizery?? Nie mówię tu o żadnych doktorach.Nie mówię tu też o naprawie zajechanej skrzyni tylko wlaniu tego żeby poprawić właściwości pełno sprawnej skrzyni no może wyciszyć jakieś szumy jak są delikatne gdzieś na łożyskach.Wiem że jest też dodatek MoS2 do oleju przekładniowego który ma mieć podobne działanie też np firmy Liqui moly. Stosował ktoś z was takie rzeczy ??? Jaki był efekt? co lepsze taki dodatek MoS2 czy ceramizer, ceratec? Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam dwa przypadki tego zastosowania, numer LM to 1040, kolega zastosował i był wniebowzięty, pomogło a przede wszystkim wyciszyło. Ja zaś jutro jadę wymienić sobie oliwkę w skrzyni oraz dodatek dam i u mnie również jest wszystko ok, działa poprawnie nie huczy itp, po prostu czysto profilaktycznie. Pośmigam i mogę wrzucić opinię co i jak jakie są efekty :wink:

---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ----------

Tak dodam, że w/g mojej opinii warto to tak jak z płukanką przed wymianą oleju i dodaniu dodatku MoS2 polecam sprawdzone na własnym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z MoS2 z LM mam właśnie już w domku,Z tego co widziałem jest chyba zastąpiony numerem LM2652 z LM1040. Mam takie 2 tubki. A nie wiesz ile warto tego dodać do tego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to jedna tubka na 1 L oleju. Bo wiem że na jutro sobie przygotowałem dwie tubki. Co do zastąpienia numeru być może tak jest jak mówisz, mam u siebie go pod numerem 1040.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też jutro za aplikuje to u siebie :) Myślę że będzie ok i efekt będzie pozytywny tym bardziej że firma LM jest dość konkretna z wśród innych marek na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzone, nie jednokrotnie już sprawdzone kilka różnych dodatków. Jak zaaplikuje to opisze jakie są efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceramizery są dość stare technologicznie a ich skuteczność budzi obawy, do przekładni to być może i ok ale w silniku to samo zło.

Może lepiej WS2 zalać albo coś innego nowszego na nanokomponentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalewam je od dłuższego czasu, i nie mam na razie żadnego kłopotu, ale to tak jak ze wszystkim grunt by nie przesadzić bo owszem można. Przyjaciel ma 80 B4 od ponad 10 lat to stosuje auto prawie z 400 tysiącami i dalej śmiga bez remontu a też to stosuje. A więc coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy kto badał temat doskonale wie że ceramizer zabija obieg oleju w silniku, to że silnik chodzi nie znaczy że jest sprawny. Zrób pomiary, zwal głowicę zobacz jak wygląda w środku tak jak to zrobił użytkownik pro tec'a po 200 tyś eksploatacji na nanokomponencie. Nie bez powodu niektóre dodatki reklamują się "jest bezpieczny bo nie zawiera związków ceramicznych".

Warto też porównać parametry fizyczne (wielkość) danych substancji. Połowa się zatrzymuje na filtrze. Trzeba też pomyśleć czemu praktycznie jedyny test ceramizera to wylanie z silnika oleju w polonezie, czemu nie ma testów nacisków, ścieralności, ingerencji w metal itd.

porównywanie silników z b80 do nowszych jednostek to tak trochę nieporozumienie, ale pamiętam w 2001 roku na topie były ceramiczny i sam je testowałem na małych silnikach, teraz na topie jest nano.

Warto też wiedzieć oleje syntetyczne niezbyt dobrze mieszają się z innymi substancjami, więc warto inwestować w nowsze środki z lepszą chemią umożliwiającą mieszanie. Ceramizer jest dobry do kosiarki i tam był stosowny jako pierwszy.

Potwierdzone, nie jednokrotnie już sprawdzone kilka różnych dodatków. Jak zaaplikuje to opisze jakie są efekty
tylko pamiętaj że nie należy ich mieszać, przez co należy rozumieć płukanie silnika przy każdej wymianie.

nie można stosować dodatków w przypadku występowania mechanizmów limited slip czyli np torsen czy niektóre automaty (np multi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...