Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6 ADP] Jaki pasek rozrządu??? 121 czy 138 ząbków??


BeNi2482

Rekomendowane odpowiedzi

Książkę można pobrać z forum "DVHK". W dziale "motoryzacja" jest temat "tu pytamy o książki". Obowiązkowa rejestracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy troche wiary w NASZE forum poszperajcie troche i będziecie mieli książkę sam naprawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem pasek i rolke i teraz juz jest wsio OK:) jednak to byl ten pasek 121 zabkow:) koszt czesci i wymiany razem wyniosl mnie 230zl oczywiscie po znajomosci :) bo podejrzewam ze normalnie to troche drozej by bylo. Pasek kosztowal mnie 38zl firmy Bosch, a rolka napinacza 125zl oczywiscie tez firmy Bosch. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie kupuje pasek to wystarczy tylko podac numer nadwozia i to wszystko albo za drzwiami gdzie ten słpek jest i jest przyklejona naklejka i tam taki numer ale to chyba nadwozia nie pamietam i to się poda i pasek bez problemu sie kupi chyba ze jest inny silnik czyli wymieniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam takie pytanko co ile wymienia sie rozrzad w silniku ADP?? ostatnio byl wymieniany przy 118tys teraz mam wymienic przy 180 tys czy przy 240 tys??bo niby w ksiazce pisze co 120 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wczoraj rozrząd w 1.6 ADP.

rolka paska rozrządu - 134zł

pasek rozrządu - 38,40

simering wałka rozrządu - 12,20zł

Robocizna: 240zł

==============

RAZEM: 424,60zł

Zajęło to mojemu mechanikowi 5h razem z wymianą klocków hamulcowych, sprawdzeniem i uzupełnieniem płynów.

Piszę, bo sam szukałem informacji o kosztach i nie mogłem jej znaleźć.

Aha, w ADP nie trzeba wymieniać pompy. Tylko pasek i rolka napinacza. Ja mam założony rozrząd firmy Continental (CONTITECH).

[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 19:41_________________________________________________

panowie mam takie pytanko co ile wymienia sie rozrzad w silniku ADP?? ostatnio byl wymieniany przy 118tys teraz mam wymienic przy 180 tys czy przy 240 tys??bo niby w ksiazce pisze co 120 tys

Ja jestem za zmianą co 60k.

Fakt, że w instrukcji piszą co 120k, ale polskie aso zaleca 90k, więc nie jest to jednoznaczne.

Mechanicy zalecają co 60k lub 4 lata - pewnie głównie dlatego, żeby częściej wymieniać, ale skoro tak jest - nie będę z tym walczył.

Jeśli chcesz trzymać swoje auto - wymień przy 180, będziesz miał pewny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zrobione na pasku ok 19000 km w przyszłym roku na jesieni będę miał ok 33000 km i będę wymieniał (4 lata minie ) na nowy.

Ale tylko pasek , bo rolki nie ma sensu wymieniać po tym przebiegu .Na fordzie kiedyś po 40000 (5 lat stary ) pasek mi poszedł i 12oo zł byłem w plecy i nie zamierzam popełniać jeszcze raz tego samego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 złotych i po problemie w serwisie Bosch wymiana kompletnego rozrządu i wszystkich pasków w ADP ! A ponadto to co wiem o częściach do tego motoru to fakt problemów kopa części francuskie - niemieckie itd... niby te same a inne i nie pasujące!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach o pojemności 1.6 pasek rozrządu ma 121 ząbków gdy nie mamy na nim pompy wody, a to chyba łatwo stwierdzić.

138 ząbków ma pasek na którym jest pompa wody

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Chce w przybliżeniu określić koszt wymiany rozrządu w A4 1.6 AHL 1998r. może komuś się to przyda.

Pasek rozrządu 138 ząbków ( Continental ) - 72.00 zł

Napinacz rozrz. - 155.00 zł

Pompa wodna ( DOLZ ) - 122.00 zł

Do tego doszło:

Termostat ( autko miało straszne wahania temp.) - 21.00 zł

Łożysko prawy przód ( SKF ) - 150.00 zł

Za wymianę rozrządu, łożyska i termostatu mechanik skasował 200.00 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AHL ma właśni ten szerszy pasek z większą ilością zębów.

Wymiana rozrządu u mnie to koszt części i zero za robociznę, bo sam to zrobiłem.

Wymiana w AHL prosta jak nic , nie trzeba demontować przodu autka tak jak piszą, tylko oby dwa napinacze pasów klinowych i trochę gimnastyki przy odkręcaniu koła pasowego z wału i już gotowe.

Robiąc to sam 3h pracy z przerwami na papieroska.

Myślę ze w innych 1,6 jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...