Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem, szarpie, strzela na wolnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem mojej audiki jest taki - odpala właściwie od strzała z rozrusznika, pracuje 1s na ssaniu i gaśnie silnik (nie z winy immobilizara). Kolejne odpalenie też od strzała silnik pracuje na ssaniu, ale gdy próbuję ruszyć z miejsca, czy nawet wkręcić go lekko na obroty silnik strzela, prycha. Dopiero po 3-5min objawy się uspokajają. Dodam że występuje to tylko gdy silnik jest na maksa zimny (odpalanie po kilku godzinach).

Kolejny problem to falowanie obrotów na biegu, po prostu wypadają mu zapłony, jakby go też zalewało.

Od czego się zaczęło? Kilka awaryjnych uruchomień silnika na lpg w czasie wakacji, po tym silnik przy uruchamianiu gasł i odpalał dopiero za drugim razem. Od tamtej pory stan pracy na PB zaczął się pogarszać. Zresztą już kiedyś zakładał temat o przepustnicy która po prostu u mnie za każdym włączeniem zapłonu się adaptuje.

To teraz napiszę co zrobiłem:

- wyczyszczona przepustnica (właściwie nie było co czyścić bo była czyściutka).

- wymienione wężyki podciśnienia

- sprawdzona szczelność całego dolotu, wraz ze sprawdzeniem odmy która była calutka jak i jej pozostałe węże.

- sprawdziłem czujnik temp - niestety tylko gdy silnik miał temp 52*C - odczyt identyczny jak na klimie. Dziś wieczorem lub jutro rano sprawdzę wskazania czujników czy się pokryją z temp otoczenia.

- kilka dni temu zmieniona uszczelka pod pokrywą zaworów (zalewało pierwszą świecę)

- przy tej okazji zmienione świece na nowe.

- zawór N80 (EVAP) cyka podczas pracy silnika

Dodam że na gazie auto tez trochę kuleje, dlatego chcę najpierw ogarnąć PB a potem zrobić porządek z LPG. Teraz butla lpg jest zakręcona, gaz z instalacji wypalony, a wężyki podciśnienia wychodzące z mapsensora i reduktora odłączone od przepustnicy.

Teraz co mi vag pokazał (przed robieniem logów statystycznych):

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

17735 - Knock-Control Cylinder 3 Regulation Limit Exceeded

P1327 - 35-10 - - - Intermittent

17736 - Knock-Control Cylinder 4 Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

17734 - Knock-Control Cylinder 2 Regulation Limit Exceeded

P1326 - 35-10 - - - Intermittent

17733 - Knock-Control Cylinder 1 Regulation Limit Exceeded

P1325 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

Jeżeli chodzi o ostatni błąd to odpinałem wtyczkę przepływomierza podczas pracy silnika.

Błędy wykasowałem i wziąłem się za robienie logów statystycznych, efekt taki że po tym wyskoczył błąd:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Błąd usunąłem i zrobiłem logi dynamiczne w grupach 2,7,13:

Log (0 - 013)

Log (1 - 007)

Log (2 - 002)

i po tym sprawdziłem błędy:

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Statystycznych nie wrzucam bo pewnie połowa jest niepotrzebna. Także jak któryś się przyda to napiszcie który to wrzucę, a robiłem bloków 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,16

Mam nadzieję że przeczytaliście moje "wypociny" i mi pomożecie w postawieniu diagnozy :decayed:

Opublikowano

Miałem dokładnie takie same objawy.Wymiana sondy rozwiązała problem.A wcześniej robiłem mniej więcej to samo co ty.

Opublikowano

EDIT:

Dziś rano sprawdzałem czujnik temp - w garażu 15*, na czujniku dającym info do silnika tyle samo, czujniki od klimy potwierdzają temp.

Pierwsze odpalenie w tej temperaturze i silnik odpalił bez problemu, na ssaniu pracował ok. 2min i dopiero zszedł na 900obr/min.

Nie wiem co mam myśleć, jakie teorie snuć. Czy to była wina lpg które teraz odłączone, czy po prostu zbieg okoliczności bo temperatura otoczenia jest wysoka.

Proszę o sprawdzenie logów dynamicznych, może coś z nich wywnioskujecie. pzdr

Dziś jadę "w trase" 55km i się zastanawiam czy bujać na PB(mam 3/4 zbiornika) czy LPG,

---------- Post dopisany at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ----------

Auto przestało strzelać, ładnie się wkręca na obroty, jest naprawdę o wiele lepiej. Zrobiłem trasę 55km na samej benzynce, prędkości 80-100km/h spalanie wyszło 7,5l na 100km/h (ciężkie alu 18").

Co zaobserwowałem? Pokażę logi statyczne z wczoraj i z dziś po trasie. W głównej mierze chciałbym skupić się na wartościach wyuczonych przez sonde lambda, wczoraj strasznie wszystko po za tolerancję, dziś o wiele lepiej.

Wczorajsze:

Grupy: 006 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dzisiejsze:

Grupy: 006 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dodam że po tej trasie żadne błędy się nie wyświetliły, przy wrzucaniu auta na luz obroty szybko się stabilizują, wskazówka nie drgnie nawet. Jeżeli jutro rano auto odpali od strzała, nie będzie miało muła to moim zdaniem takiego problemu przysporzyła instalacja LPG.

Jeżeli nadal będzie z tym problem, będę szedł tokiem wymiany przepustnicy, sprawdzenia/podmiany pompy paliwowej/regulatora ciśnienia paliwa na listwie.

---------- Post dopisany 06-11-2013 at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany 27-10-2013 at 22:19 ----------

Już po problemie. Jak się okazało, przez niewyregulowaną instalacje lpg rozjechały się mapy pb. Pojeździłem ponad 250km na pb, korekty sondy zeszły do 0. Czas odwiedzić gazownika - wtryskiwacze lały, ciśnienie na reduktorze z 1,1atm schodziło podczas obciążenia do 0,4atm. W dodatku podczas jazdy działy się cyrki z temperaturą reduktora i temp gazu - wymiana ecu lpg i problem zniknął. Cóż, instalacja miała 7lat i najechane 140 000km tak więc musiało się coś "popsuć". Wtryski wpadły Rosso IG5, reduktor KME Silver a komputerek zamiast OMVL wpadł Elpigaz. Całość zamontowana, skalibrowana i wystrojona w firmie Elpigaz Koszalin. Mogę szczerze polecić tą firmę bo znają się na rzeczy, nie odwalają lipy i przede wszystkim stroją auto podczas jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...