Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana z ABS na ABS-EDS 1995-1997


przemciotorun

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem pompę o podanych numerach ale wygląda inaczej niż ta z pierwszego postu, pytanie, czy taka może być czy coś nie tak. W pompie z pierwszego postu jest taki jakby filtr- zaznaczony czerwonym kółkiem, w mojej tego nie ma jest gwintowany otwór, czy ze swojej to mogę przełożyć(zwykła pompa bez EDS) Pytanie drugi po co te "przejściówki" znaczone zielonymi kółkami? Czy te prostokątne mogę wykręcić żeby pasowały przewody?

fot1 z forum:

7kkrt49bwiln_t.jpg

Pompa kupiona:

o5v8q0j4ipir.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzyłem u siebie to te otwory które zaznaczyłeś na czerwono to są otwory montażowe pompy, pod nią jest taki stelaż metalowy i właśnie w te otwory wkręca się śruby aby pompy się trzymała :wink: Pozostaje tylko kwestia tych "redukcji" Też właśnie kupiłem pompę ABS/EDS i wychodzi na to, że mam taką samą jak Ty, też z tymi redukcjami i myślę, że spokojnie można je wykręcić, chociaż zobaczę jeszcze u siebie przy montażu czy jest to konieczne :) Może okaże się, że można je po prostu zostawić dla świętego spokoju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co przegladam po jakis fotkach co znalazlem to f16 jak zakladal to wlasnie nie bylo tych redukcji ja znalazlem swoje fotki i tez mam te przejsciowki i z tego co pamietam to one zostaly i do nich dokrecilem tylko redukcje i do redukcji stare weze...


potem wrzuce jeszcze foto mojej pompy przed montazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzyłem u siebie to te otwory które zaznaczyłeś na czerwono to są otwory montażowe pompy. Pozostaje tylko kwestia tych "redukcji" Też właśnie kupiłem pompę ABS/EDS i wychodzi na to, że mam taką samą jak Ty, też z tymi redukcjami i myślę, że spokojnie można je wykręcić, chociaż zobaczę jeszcze u siebie przy montażu czy jest to konieczne :) Może okaże się, że można je po prostu zostawić dla świętego spokoju :D

Dokładnie, potwierdzam, w mojej ABS nie ma tego "filterka" tylko śruby montażowe, kompletowania ciąg dalszy :P

Edytowane przez MichalBurnout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku modelowego 97 nie ma sterowników abs abs/eds pod tylna kanapą tylko są zintegrowane z pompą abs lub abs/eds. W tych autach wystarcza sama wymiana pompy abs na abs/eds i nie trzeba nic przerabiać w elektryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku modelowego 97 nie ma sterowników abs abs/eds pod tylna kanapą tylko są zintegrowane z pompą abs lub abs/eds. W tych autach wystarcza sama wymiana pompy abs na abs/eds i nie trzeba nic przerabiać w elektryce.

przerabiałeś u siebie? daj wiecej info z nr pompy to dopisze do pierwszego posta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek u siebie w końcu zakładałeś stalowe czy miedziane przewody? Chodzi mi o te kawałki od pompy/redukcji w pompie do starych węży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalowe


ogolnie jak mam takie przejsciowki w domu bo najpierw je kupilem a potem zamowilem krotkie przewody i je zalozylem, niie wiem jak bylo by z tymi redukcjami ale jak by ktos chcial to moge odsprzedac

http://nagaz24.pl/zlaczka-m10x1-zew-m12x1-dl-30-5mm,s,4223,p,pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zamiar zamontować pompę z eds ale na zamiarach się skończyło bo zmieniłem auto.

Co do pompy to miałem 8E0614111 i według informacji uzyskanych od kolegi Dev to miały pasować pompy 8E0614111B oraz 8E0614111F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek wrzucisz fotki jak to u Ciebie wygląda? Tzn zamontowana pompa, przewody etc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro bede mial dostep do auto ro pstrykne jakies foto


mam fotki ale aparat zostal w aucie :/ jutro podrzuce


DSCF3499_zps3bbaa8a1.jpg


ten trzeci wezyk to od spryskow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wracam do tematu EDS zgodnie z tym co napisal Damian u mnie nie ma sterownika pod kanapa to jak mam 8E0614111 AB to jaki numer bedzie pasowal do mojej aby maila EDS bo 8E0614111 B nie ma EDSu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. ETKA 8E0614111 B i 8E0614111 F posiadają EDS i można je stosować zamiennie i powinny pasować do twojego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z taka zamontowana pompa kupilem i poprzedni wlasciciel byl przekonany ze edsu napewno nie bylo tylko abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po montażu pompy ABS/EDS. Przemek dzięki wielkie za wiązkę i pomoc :thumbup1: Te adaptery czy jak to się zwie u siebie musiałem wyrzucić, zakładałem u siebie takie złączki co Przemek wyżej linka wrzucał i przez nie nie mieścił mi się przewód przy zbiorniczku wyrównawczym. Układ bezproblemowo się odpowietrzył. Przemek jeździłeś już pewnie z EDSem po śniegu, błocie etc, jak wrażenia? Ja wczoraj wszystko zmontowałem i nie było jeszcze okazji :wink:


Zakupiłem pompę o podanych numerach ale wygląda inaczej niż ta z pierwszego postu, pytanie, czy taka może być czy coś nie tak. W pompie z pierwszego postu jest taki jakby filtr- zaznaczony czerwonym kółkiem, w mojej tego nie ma jest gwintowany otwór, czy ze swojej to mogę przełożyć(zwykła pompa bez EDS) Pytanie drugi po co te "przejściówki" znaczone zielonymi kółkami? Czy te prostokątne mogę wykręcić żeby pasowały przewody?

fot1 z forum:

7kkrt49bwiln_t.jpg

Pompa kupiona:

o5v8q0j4ipir.jpg

To zaznaczone na zielono można wywalić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zbiorniczkiem jest naprawde bardzo ciasno, ale idzie upchnac, mi sie udalo, co do jezdzenia to w sumie nie zakopalem sie jeszcze nigdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mówię, ja u siebie wywaliłem te adaptery zaznaczone na zielono na zdjęciu wyżej :)

Panowie, od jakiegoś czasu wywala mi błąd widoczny na zdjęciu. zauważyłem że błąd wywala jak jest wilgoć, po deszczu czy (czasami) tak jak teraz jak w nocy jest chłodno a z rana rosa. Po deszczu wywala błąd za każdym razem po odpaleniu samochodu a przy chłodnych nocach różnie - tutaj jakiejś reguły nie zauważyłem. Jak już wywali błąd to czasami da się go skasować od razu a czasami po kilku dniach. Próbowałem odpinać wtyczki (przy świecącym się błędzie) przy sterowniku pod pod kanapą i nic to nie daje, po odpięciu sterownika przy pompie błąd od razu znika a po podpięciu wraca. Wie ktoś co może być? Sterownik przy pompie trzeba zawieźć do magika ew do wymiany? Vag za każdym razem łączy się bez problemów z ABSem

1af8c6ada41dd114d446ddd58745e4f3.jpg

Ktoś coś?

Edytowane przez fanthomas18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2013 o 19:00, przemciotorun napisał:

Caly material jest od kolegi f16mysliwiec ktory montowal to u siebie, ja tylko zlozylem cale info do kupy i zrobilem tutka :) sam jestem w trakcie kompletowania gratow takze napewno dojdzie pare fotek wiecej....




Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97 !!!





Wiec tak.... co to jes wogole EDS i jak to dziala tlumaczy chyba najlepiej ten filmik:

 


nalezy zmienic sterownik abs-u znajdujacy sie pod tylna kanapa na sterownik abs-eds o nr. 4D0 907 379 G
foto sterownika
komp2_zps5e3b177a.jpg

oraz pompe na taka o nr. 4D0 614 111 F
Foto pompy:
KGrHqNo8FYCc5HBQN8lqspQ60_57_zpsb7b56529

w pompie ABS-EDS roznica jest taka ze wszystkie rurki od hydrauliki przychoda z boku a nie jak w pompie ABS ze dwie rurki sa przykrecone od gory..... dobrze jest tez zaopatrzyc sie w te dwie rurki z auta z ktorego jest pompa, poniewaz maja one wieksza srednice sruby ktora wkreca sie w pompe (w pompieABS-EDS sa wieksze dziury)

toczy sie to tylko do tych dwoch rurek z gory, reszta pasuje p&p

dalej musimy dolozyc 5 kabli i jeden przepiac

schemat i opis dla aut z ABS
OpiselABS_zps856bfeca.jpg

HydraulikaABS_zps43038469.jpg

SchematABS_zps440d0af1.jpg

schemat i opis dla aut z ABS-EDS
OpiselABS-EDS_zpsfa77b301.jpg

HydraulikaABS-EDS_zps6a5809c2.jpg

SchematABS-EDS_zpscdfac590.jpg

czyli po nalozeniu schematow na siebie wychodzi jakich przewodow brakuje i ktory trzeba przepiac
SchematABS-EDSGotowy_zpsca63db3e.jpg

czyli:
podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2
przekladamy pin 36 na pin 9

tu jeszcze fotki ze zmieniona juz pompa na pompe z EDS
91f566d87decbd86_zps26d96361.jpg

rozlozenie pinow we etyczce sterownika
CAM00279_zps42aa9c85.jpg


i na koncu pozostaje nam odpowietrzyc uklad i cieszyc sie z ruszania w zime

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...