Jump to content
0
przemciotorun

Zmiana z ABS na ABS-EDS 1995-1997

Recommended Posts

Caly material jest od kolegi f16mysliwiec ktory montowal to u siebie, ja tylko zlozylem cale info do kupy i zrobilem tutka :) sam jestem w trakcie kompletowania gratow takze napewno dojdzie pare fotek wiecej....




Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97 !!!





Wiec tak.... co to jes wogole EDS i jak to dziala tlumaczy chyba najlepiej ten filmik:



nalezy zmienic sterownik abs-u znajdujacy sie pod tylna kanapa na sterownik abs-eds o nr. 4D0 907 379 G
foto sterownika
komp2_zps5e3b177a.jpg

oraz pompe na taka o nr. 4D0 614 111 F
Foto pompy:
KGrHqNo8FYCc5HBQN8lqspQ60_57_zpsb7b56529

w pompie ABS-EDS roznica jest taka ze wszystkie rurki od hydrauliki przychoda z boku a nie jak w pompie ABS ze dwie rurki sa przykrecone od gory..... dobrze jest tez zaopatrzyc sie w te dwie rurki z auta z ktorego jest pompa, poniewaz maja one wieksza srednice sruby ktora wkreca sie w pompe (w pompieABS-EDS sa wieksze dziury)

toczy sie to tylko do tych dwoch rurek z gory, reszta pasuje p&p

dalej musimy dolozyc 5 kabli i jeden przepiac

schemat i opis dla aut z ABS
OpiselABS_zps856bfeca.jpg

HydraulikaABS_zps43038469.jpg

SchematABS_zps440d0af1.jpg

schemat i opis dla aut z ABS-EDS
OpiselABS-EDS_zpsfa77b301.jpg

HydraulikaABS-EDS_zps6a5809c2.jpg

SchematABS-EDS_zpscdfac590.jpg

czyli po nalozeniu schematow na siebie wychodzi jakich przewodow brakuje i ktory trzeba przepiac
SchematABS-EDSGotowy_zpsca63db3e.jpg

czyli:
podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2
przekladamy pin 36 na pin 9

tu jeszcze fotki ze zmieniona juz pompa na pompe z EDS
91f566d87decbd86_zps26d96361.jpg

rozlozenie pinow we etyczce sterownika
CAM00279_zps42aa9c85.jpg


i na koncu pozostaje nam odpowietrzyc uklad i cieszyc sie z ruszania w zime

Share this post


Link to post
Share on other sites

No brawo :whistling: Jaki mniej więcej koszt takiej operacji? Myślę, że temat będzie wykorzystywany :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli chodzi o allegro to ceny pompy i sterownika sa naprawde rozne... sterownik kupilem za 60zl juz z kw a pompy szukam a ceny od 100-450zl


Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukając na allegro pompy o takich numerach znajduje pompy ABS z A8 D2, numery się zgadzają, wygląd mniej więcej też, ale w żadnej aukcji nie było słowa że jest to pompa ABS-EDS, są tylko że ABS, więc mam pytanie, będą się one nadawały?:wink:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a4 a6 a8 niweazne byle sie nr zgadzal, f16 ma z a8 i ja tez bede prawdopodobnie bral z a8


Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomniało mi się że w kodach wyposażenia swojego auta widziałem coś takiego jak EDS i sprawdziłem to :wink:

1AJ = anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)
:kox: czekam na śnieg żeby przetestować. BTW Czy to jakaś rzadka opcja w b5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr ma grać, wszystkie A8-ki w ośce i w Q miały EDS.

Graty pomysłu i wykonania.

Musisz teraz dokładnie odpowietrzyc cały układ lacznie z tylnymi hamulcami.

EDS dobra rzecz, TorSen jeszcze lepsza :wink:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info Panowie :decayed: Przemek, graty dla Ciebie:wink: Btw, dev, ładna liczba postów, taka równa:decayed:

---------- Post dopisany 02-11-2013 at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 10:08 ----------

dev a wiesz może jaki numer mają te przewody które są na górze pompy i idą do serwa? Tzn chodzi mi o te tylko 2 A8. Te od A8 D2 bedą pasowały przy serwie?


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej wytoczyc dystans z M12x1 na M10x1


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek jestes w stanie takie cos ogarnac? wtedy wszystkie przewody zostaly by stare? a te dwa z gory zalozone byly by tylko przez te adaptery

---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:22 ----------

dobra nie zawracam d*py :)

Złączka M10X1/zew.M12X1 dł.30,5mm :: złączki :: Baryłki, śruby, złączki :: Elementy montażowe :: Dla serwisów :: Nagaz24.pl - Specjalistyczny sklep LPG/CNG


Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie dobra opcja z tymi adapterami, dołożyć trzeba tylko kawałek przewodu i po robocie:wink:

Mam jeszcze pytanie tylko odnośnie "przekladamy pin 36 na pin 9" ten pin przekładamy w kostce sterownika?


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i git, wszystko już jasne jest:wink: Zayebisty czytelny opis, wytłumaczone łopatologicznie:grin: Skrzynka browarów się należy autorowi:decayed:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze raz napisze ze ja to tylko zlozylem do kupy i wrzucilem..... ogolnie tamat ogarnal f16 :)


Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna mała uwaga.

Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97,

tam gdzie sterownik EDS byl osobno od ABS, na duzym bloku. Auta po małym lifcie mają te dwa systemy zintegrowane w jednym sterowniku.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie:decayed:

Cały opis podłączenia to jest to:

podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2

przekladamy pin 36 na pin 9

A na zdjęciu zaznaczonych jest dużo więcej pinów, czemu?:decayed:

---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 18:10 ----------

Teraz się przyjrzałem trochę i na zdjęciu zaznaczone są tylko zajęte sloty, tak?:facepalm:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłbys powiedzieć jak rozwiązałeś "problem" z tymi przewodami które idą od serwa do pompy abs? Tzn czy je dorabiałeś sam czy znalazłeś jakiegoś gotowca?:wink:

Wiesz jeszcze może czy da radę zamontować jakiś włącznik od EDSu i kontrolkę na zegarach jak to jest na filmiku? Co prawda nie jest to A4 ale audi jest:grin:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

układu EDS nie wyłaczasz, zreszta po co ? to nie ASR/ESP


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o to, żeby było jak na tym filmiku, wcześniej zapomniałem dodać:facepalm:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nie zrobisz w A4ce


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tyle chciałem wiedzieć, dzięki:wink:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zrobić z wyłączaniem ja poprzeciągałem sobie przewody do tego na schematach jest rozpisane ;)

---------- Post dopisany at 21:46 ---------- Poprzedni post napisany at 21:45 ----------

Tylko wyłączenie będzie polegało na wyłączeniu calego abs-u z edl-em

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS od razu wyłączysz


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny bajer. Ale dla fanów palenia kapci odpada :) Swoją drogą to ja chętnie bym to do siebie założył i wszystko rozumiem po za helmutowskim językiem... tak więc kaplica

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajny bajer. Ale dla fanów palenia kapci odpada :) Swoją drogą to ja chętnie bym to do siebie założył i wszystko rozumiem po za helmutowskim językiem... tak więc kaplica

niewiem o co Ci chodzi, ale wydaje mi sie ze wszystko jest opisane po polsku i w miare jasno.....


Share this post


Link to post
Share on other sites

Są ładnie schematy wrzucone ale niżej też jest łopatologiczny opis Przemka co i jak podłączyć:

podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2

przekladamy pin 36 na pin 9

Także nie wiem czego tu nie rozumiesz:decayed:


1Z by ciahciah :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

na chwile obecna jestem na poziomie zamawiania pompy, i co do tych przejsciowek o ktorych pisal Tomek zamowile te ze strony ktora wrzucalem predzej, ale dzis tak sobie jeszcze grzebalem i wpadlem na taka strona

PRZEWODY HAMULCWE MIEDZIANE I STALOWE - www.autoprzewody.pl

i za 20zl juz z przesylka mozna u nich zamowic dwa takie przewodziki o dlugosci 15cm z koncowkami, ladnie to dogiac gitarka i mysle ze wszystko bedzie fajnie pasowalo, bo obawiam sie ze stosujac te adaptery stare przewody moga byc za krotkie.... ale niechce jeszcze nic pisac bo napewno do grudnia nie znajde czasu zeby nawet maske uniesc i zerknac co i jak.... ale jak cos sie ruszy w temacie to zaras bede pisal


Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko bierz stalowe zadnej miedzi


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...