Dajmon Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Witam. Audi A4 B6 ALT Avant 2001r. 130kM benzyna. Podczas codziennej jazdy, od strony kierownicy/poduszki powietrznej (trójramienna bez żadnych przycisków), dochodzą odgłosy brzęczenia jak by od jakiejś sprężyny lub tym podobnego elementu. Jak delikatnie podniosę palcami tą poduszkę w kierownicy, od klaksonu, to przestaje brzęczeć. Jak puszczę brzęczy. Może dałbym radę odkręcić tą poduszkę/klakson i sprawdzić co tam u mnie jest. Ogólnie jeszcze nie ruszałem kierownicy i nie wiem co tam jest w środku. Czy podczas demontażu muszę zwracać szczególną uwagę na cośśśś. Jeżdżę tak od 1.5 roku z tymi pobrzękaniami i wydaje się mi, że to już koniec i z tym czas zrobić porządek. Wiem, że szanowny kolega "evil_71" też się na tą przypadłość skarży. Proszę o wsparcie. Może jakieś fotosy z takiej trójramiennej kierownicy podrzucicie. Również dobre porady, które śruby odkręcić, czym i jakim śrubcysiem. Z góry dziękuję. ---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ---------- Podobno śrubcysia trza se dorobić/dorezać. Kupić z długą rękojęścią i ją zeszlifować aby otrzymać w ten sposób wydłuzona końcówkę.
jakubekk Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 zwykłym imbusem (chyba 6mm) odkrecsz 2 sruby z tyłu kierownicy i airbag masz w ręce jak chcesz ściągnąć całą kiere to klucz spline M12
jacek70 Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Zobacz temat Wymiana modułu kierownicy pod tempomat.
Dajmon Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Opublikowano 9 Marca 2014 Zrobione. Kolega "evil_71", który mieszka w moim zasięgu zrobił najpierw u siebie ten problem, później mi. Odkręcił poduszkę powietrzną na kierownicy. Jak się nie mylę dwie śruby patrząc od strony licznika. Po jej ściągnięciu z kierownicy było kilka elementów. Jakieś sprężynki i gumki. Poza tym jeszcze jakiś kawałek blaszanej ramy. Poodkręcał wszystkie te elementy, przesmarował smarem na "palcu" i poskręcał wszystko w odwrotnej kolejności. Jeżdżę już od listopada, więc idzie już piąty miesiąc i cisza. Możliwe, że przyczyna tkwiła w sprężynkach, które znajdują się (już nie pamiętam na 100%) ale chyba na metalowych główkach śrub, które wkręcone są w samą kierownicę. Może one hałasowały. Kolega "evil_71" wszystko przesmarował, każdy element, który mógłby powodować wibrację, oczywiście z umiarem, aby smar nie wyłaził między poduchą i kierownicą rzecz jasna. Kolega "evil_71" nie chciał się chwalić, ja również nie chciałem za w czasu pisać, że jest ok, aby nie spalić się ze wstydu. Poza tym wyeliminowanie tego brzęczenia przez przesmarowanie smarem z puszki od "dziadka" nie jest jakimś wydarzeniem na miarę sukcesu. Trzeba jednak stwierdzić, że smar pomógł. Po tej czynności jest cisza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się