pieckinn Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Witam. Po raz kolejny potrzebuję pomocy doświadczonych klubowiczów, a dokładniej mam problem z dymieniem na biało, pacjent to 1.9 tdi AFN pompa 11mm, wtryski 0.210, turbo AVF, EGR zaślepiony, brak katalizatora + robiony soft. Dymienie występuje cały czas, na zimnym i na ciepłym silniku, z tym że na ciepłym znacznie mniej dymi, płynu chłodniczego nie ubywa, jedynie olej co jest normalne, niestety nie sprawdzałem jaka ilość, dawka na ciepłym silniku 3.8-4.0 mg, po zmniejszeniu dawki zero poprawy. Stąd pytanie czy próbować obniżyć dawkę nastawnikiem jeszcze bardziej ? Jeszcze taka ciekawostka, normalnie jadąc nie widać w lusterku tak bardzo tego białego dymka, ale w przedziale 120 - 200 km/h przy pełnym bucie było dosyć sporo. Dodam że nie mogę zrobić logów ponieważ nie mam łączności vag-comem do silnika , jedynie vw-tool łączy się z silnikiem i polski vag który raczej nie przyda się.
Bartollo Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Spróbuj połaczyć się VCDS'em w wersji 1.0 lite
goldi Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Musisz zejść dawką do 5-6 mg i powinno być ok o ile auto ci nie osłabnie za mocno generalnie zadymianiem powinień zająć sie tuner który robił ci program ja mam 216 plus program i dawkę ustawiłem na wartośc miedzy 5-6mg chociaż to dziwne bo większosc z czipowanych aut śmiga na dawce takiej jak masz teraz i nie zadymiają wszystko zależy od tunera co czipował
pieckinn Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 niestety, próbowałem również VCDS w wersji lite, bawiłem się w ustawieniach jak było opisane na forum i nic, vag-com odpada tak jak i vcds lite, tylko vw-tool zostaje a o polskim vagu nie wspomnę ;] vag-comem mogę połączyć się do wszystkiego tylko nie do silnika, ale mniejsza z tym.
goldi Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 to dziwne u mnie każdy rodzaj vaga sie łączy \czy to wersja 3.11 pełna czy 4.9
pieckinn Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 Musisz zejść dawką do 5-6 mg i powinno być ok o ile auto ci nie osłabnie za mocno generalnie zadymianiem powinień zająć sie tuner który robił ci program ja mam 216 plus program i dawkę ustawiłem na wartośc miedzy 5-6mg chociaż to dziwne bo większosc z czipowanych aut śmiga na dawce takiej jak masz teraz i nie zadymiają wszystko zależy od tunera co czipował o ile pamiętam to po wstawieniu pompy 11mm i wtryskach 0.210, zaczęło się dymienie, obniżałem dawkę do 5-6 mg i tak samo, na postoju widać biały dymek, może należało by wtryski sprawdzić ? jak wstawiałem je to były ok, po zmianie softu bez zmian ---------- Post dopisany at 17:08 ---------- Poprzedni post napisany at 17:05 ---------- to dziwne u mnie każdy rodzaj vaga sie łączy \czy to wersja 3.11 pełna czy 4.9 próbowałem również podłączać się interfejsem OBD II port COM i to samo, zostawiłem już ten temat i korzystam tylko z vw-tool, nikt nie miał takiego przypadku więc zostanie jak jest
goldi Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 jeżeli korekcje na wtryskach masz względne to bez odwiedzin tunera sie nie obędzie ja mam nowe wtryski od Muszki i jak ustawie 3.5 mg pukając w pompę to zadymia takzę wszystko w rękach tunera
pieckinn Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 jeżeli korekcje na wtryskach masz względne to bez odwiedzin tunera sie nie obędzie ja mam nowe wtryski od Muszki i jak ustawie 3.5 mg pukając w pompę to zadymia takzę wszystko w rękach tunera jutro sprawdzę korekcje i któregoś dnia zaniosę wtryski do sprawdzenia na maszynie żeby mieć 100% pewności, jak te będą wadliwe to za parę miesięcy kupię 0.216, szkoda tylko że dwumas daje się we znaki na 4 biegu na tym sofcie ;d
goldi Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 No niestety powyźej 150 KM i ponad 350 Nm trza sie z tym liczyć dlatego ja mam nowe sprzęgło i więcej nie planuje niż to co mam bo najpierw padnie sprzęgło a po pewnym czasie skrzynia da znać o sobie
pieckinn Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Witam. Dawno nie było mnie na forum, sprawa z dymieniem na biało rozwiązana. Winowajcą był soft, a dokładniej soft robiony na ,, kolanie " niuton raz większy raz mniejszy .. Teraz na nowym sofcie jest 163km 398nm i dymi na czarno aż miło, robi lekką zadymę ale taki był plan . No niestety powyźej 150 KM i ponad 350 Nm trza sie z tym liczyć dlatego ja mam nowe sprzęgło i więcej nie planuje niż to co mam bo najpierw padnie sprzęgło a po pewnym czasie skrzynia da znać o sobie kiedyś znajdą się fundusze i na to, w dalekiej przyszłości ... na razie muszę rozwiązać tą zagadkę z wodzem białą chmurą Sprawdziłem grupę 13 vw-toolem i wyszło tak : na 1 było 0.50 // na 2 -0.60 // na 3 0.60 // a 4 nie wyświetlało ;/ sprawdzałem na biegu jałowym na wolnych obrotach, niestety ale na zimnym silniku bo nie miałem czasu żeby rozgrzać go No niestety powyźej 150 KM i ponad 350 Nm trza sie z tym liczyć dlatego ja mam nowe sprzęgło i więcej nie planuje niż to co mam bo najpierw padnie sprzęgło a po pewnym czasie skrzynia da znać o sobie kiedyś znajdą się fundusze i na to, w dalekiej przyszłości ... na razie muszę rozwiązać tą zagadkę z wodzem białą chmurąSprawdziłem grupę 13 vw-toolem i wyszło tak : na 1 było 0.50 // na 2 -0.60 // na 3 0.60 // a 4 nie wyświetlało ;/ sprawdzałem na biegu jałowym na wolnych obrotach, niestety ale na zimnym silniku bo nie miałem czasu żeby rozgrzać go Sprawa rozwiązana, 1 i 4 wtrysk podlewa ( wręcz sika ) , 2 i 3 idealnie rozpylają, wszystkie otwierały się przy około 190 bar . Edytowane 5 Listopada 2014 przez pieckinn
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się