Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi na biało


pieckinn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po raz kolejny potrzebuję pomocy doświadczonych klubowiczów, a dokładniej mam problem z dymieniem na biało, pacjent to 1.9 tdi AFN pompa 11mm, wtryski 0.210, turbo AVF, EGR zaślepiony, brak katalizatora :whistling: + robiony soft. Dymienie występuje cały czas, na zimnym i na ciepłym silniku, z tym że na ciepłym znacznie mniej dymi, płynu chłodniczego nie ubywa, jedynie olej co jest normalne, niestety nie sprawdzałem jaka ilość, dawka na ciepłym silniku 3.8-4.0 mg, po zmniejszeniu dawki zero poprawy. Stąd pytanie czy próbować obniżyć dawkę nastawnikiem jeszcze bardziej ? Jeszcze taka ciekawostka, normalnie jadąc nie widać w lusterku tak bardzo tego białego dymka, ale w przedziale 120 - 200 km/h przy pełnym bucie było dosyć sporo. Dodam że nie mogę zrobić logów ponieważ nie mam łączności vag-comem do silnika , jedynie vw-tool łączy się z silnikiem i polski vag który raczej nie przyda się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zejść dawką do 5-6 mg i powinno być ok o ile auto ci nie osłabnie za mocno generalnie zadymianiem powinień zająć sie tuner który robił ci program ja mam 216 plus program i dawkę ustawiłem na wartośc miedzy 5-6mg chociaż to dziwne bo większosc z czipowanych aut śmiga na dawce takiej jak masz teraz i nie zadymiają wszystko zależy od tunera co czipował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, próbowałem również VCDS w wersji lite, bawiłem się w ustawieniach jak było opisane na forum i nic, vag-com odpada tak jak i vcds lite, tylko vw-tool zostaje a o polskim vagu nie wspomnę ;] vag-comem mogę połączyć się do wszystkiego tylko nie do silnika, ale mniejsza z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne u mnie każdy rodzaj vaga sie łączy \czy to wersja 3.11 pełna czy 4.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zejść dawką do 5-6 mg i powinno być ok o ile auto ci nie osłabnie za mocno generalnie zadymianiem powinień zająć sie tuner który robił ci program ja mam 216 plus program i dawkę ustawiłem na wartośc miedzy 5-6mg chociaż to dziwne bo większosc z czipowanych aut śmiga na dawce takiej jak masz teraz i nie zadymiają wszystko zależy od tunera co czipował

o ile pamiętam to po wstawieniu pompy 11mm i wtryskach 0.210, zaczęło się dymienie, obniżałem dawkę do 5-6 mg i tak samo, na postoju widać biały dymek, może należało by wtryski sprawdzić ? jak wstawiałem je to były ok, po zmianie softu bez zmian

---------- Post dopisany at 17:08 ---------- Poprzedni post napisany at 17:05 ----------

to dziwne u mnie każdy rodzaj vaga sie łączy \czy to wersja 3.11 pełna czy 4.9

próbowałem również podłączać się interfejsem OBD II port COM i to samo, zostawiłem już ten temat i korzystam tylko z vw-tool, nikt nie miał takiego przypadku więc zostanie jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli korekcje na wtryskach masz względne to bez odwiedzin tunera sie nie obędzie ja mam nowe wtryski od Muszki i jak ustawie 3.5 mg pukając w pompę to zadymia takzę wszystko w rękach tunera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli korekcje na wtryskach masz względne to bez odwiedzin tunera sie nie obędzie ja mam nowe wtryski od Muszki i jak ustawie 3.5 mg pukając w pompę to zadymia takzę wszystko w rękach tunera

jutro sprawdzę korekcje i któregoś dnia zaniosę wtryski do sprawdzenia na maszynie żeby mieć 100% pewności, jak te będą wadliwe to za parę miesięcy kupię 0.216, szkoda tylko że dwumas daje się we znaki na 4 biegu na tym sofcie ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety powyźej 150 KM i ponad 350 Nm trza sie z tym liczyć dlatego ja mam nowe sprzęgło i więcej nie planuje niż to co mam bo najpierw padnie sprzęgło a po pewnym czasie skrzynia da znać o sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dawno nie było mnie na forum, sprawa z dymieniem na biało rozwiązana. Winowajcą był soft, a dokładniej soft robiony na ,, kolanie " niuton raz większy raz mniejszy .. Teraz na nowym sofcie jest 163km 398nm i dymi na czarno aż miło, robi lekką zadymę ale taki był plan :whistling: .

No niestety powyźej 150 KM i ponad 350 Nm trza sie z tym liczyć dlatego ja mam nowe sprzęgło i więcej nie planuje niż to co mam bo najpierw padnie sprzęgło a po pewnym czasie skrzynia da znać o sobie


kiedyś znajdą się fundusze i na to, w dalekiej przyszłości ... na razie muszę rozwiązać tą zagadkę z wodzem białą chmurą


Sprawdziłem grupę 13 vw-toolem i wyszło tak : na 1 było 0.50 // na 2 -0.60 // na 3 0.60 // a 4 nie wyświetlało ;/ sprawdzałem na biegu jałowym na wolnych obrotach, niestety ale na zimnym silniku bo nie miałem czasu żeby rozgrzać go

No niestety powyźej 150 KM i ponad 350 Nm trza sie z tym liczyć dlatego ja mam nowe sprzęgło i więcej nie planuje niż to co mam bo najpierw padnie sprzęgło a po pewnym czasie skrzynia da znać o sobie


kiedyś znajdą się fundusze i na to, w dalekiej przyszłości ... na razie muszę rozwiązać tą zagadkę z wodzem białą chmurą

Sprawdziłem grupę 13 vw-toolem i wyszło tak : na 1 było 0.50 // na 2 -0.60 // na 3 0.60 // a 4 nie wyświetlało ;/ sprawdzałem na biegu jałowym na wolnych obrotach, niestety ale na zimnym silniku bo nie miałem czasu żeby rozgrzać go


Sprawa rozwiązana, 1 i 4 wtrysk podlewa ( wręcz sika ) , 2 i 3 idealnie rozpylają, wszystkie otwierały się przy około 190 bar .
Edytowane przez pieckinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...