Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja wałka rozrządu - brakuje mocy na wysokich obrotach


mateoskr1

Rekomendowane odpowiedzi

Dziekuje. W przyszłym tygodniu oddaje auto żeby to rozebrał i zobaczył pierwsze na uszczelnienia i mam nadzieje, ze obejdzie się bez wymiany koła. A powiedzcie mi mogę z takim cieknącym olejem na pasek jeździć jeszcze przez kilka dni? Czy raczej auto odstawić do garażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy ile ci cieknie

---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ----------

no i dowiedz się co ci się tam przytkało ze się słabo wkręcał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nie wiem ile, bo nie widziałem, ale mam mokrą trochę osłone od rozrządu od spodu, ale nie aż tak że się leje po niej

postaram się dowiedzieć, bo teraz zawiozę auto do innego mechanika, poprzedni za dużo sobie zażyczył za robociznę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja to robiłem to zapłaciłem 400zł ale wymieniałem uszczelkę metalową i oringi z symeringami

---------- Post dopisany at 18:34 ---------- Poprzedni post napisany at 18:33 ----------

wszystko co jest możliwe pod wariatorami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniałeś pasek? Bo mi poprzedni mechanik powiedział, że pasek musze wymienić, bo jest obrzygany olejem, ale nie wiem czy nie wystarczy go po prostu umyć? A przy okazji: mam najechane na rozrządzie 40 tys. km, ktoś mi powiedział żebym sobie paski od rozrządu wymienił od razu bo po 50 tyś. się wymienia.. Pasków się nie wymienia po prostu razem z rozrządem?

---------- Post dopisany at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ----------

400 zapłaciłeś z częściami czy za robociznę? Ile Cie wyszło za te uszczelki wszystkie? W ASO kupowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek powinieneś wymienić, bo olej rozpuszcza gumę. Jak długo był zaolejony, to na pewno jest mocno osłabiony :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd kompletny to około 1100zł do tego te uszczelki i symeringi to około 80zł a robocizna 400zł

---------- Post dopisany at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany at 19:09 ----------

uszczelki w aso a rozrząd w sklepie rolki i napinacze firmy INNA pasek GATES a pompa wody HEPU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławek85 - jak znajdziesz chwilę to sprawdź proszę grupę 93, bo wymieniałeś uszczelki na wałkach i chciałbym zobaczyć jak to poprawiło wartości w grupie 93. Wszyscy, którzy wymieniają rozrząd nie wymieniają uszczelnień i później w grupie 93 są duże odchylenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wytłumaczy ktoś o co chodzi z tymi wartościami i grupie 93?? Chodzi o uszczelnienia kół zmiennych faz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartościw grupie 93 pokazują na ile są odchylone wałki od ustawienia bazowego (powinno być 0,0,0,0), odchylenie może być spowodowane "kiepskim" ustawieniem rozrządu lub problemami z fazatorem, nastawnikiem, przepływem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lmarrio - dzięki za wyjaśnienie, szukałem informacji na ten temat , ale nie mogłem znaleźć, teraz już wszystko jasne ;)

Autko idzie do mechanika, ale dopiero po nowym roku, bo terminy, a potem święta itd. Wymieniam od razu rozrząd. Jak na razie to jezdze tylko 3 km do pracy do 2 tys. obrotów, powolutku, bo pasek cały w oleju. Mam nadzieje, że nic się nie stanie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o rozrząd to koniecznie pasek jak masz przejechane 40tys to na nowym pasku drugie tle przejedziesz nie ma sensu moim zdaniem całego rozrządu zmieniać co najwyżej jeszcze tłumik drgań ale to już tak zapobiegawczo najlepiej niech mechanik rozbierze i zobaczy rolki czy mają luzy na łożyskach czy szumią ale z mojego doświadczenia rolki po 40tys sa jeszcze ok. zaolejony pasek koniecznie wymiana!!! zazwyczaj rozrząd wymienia się 60-80 tysięcy i to też głównie z powodu paska a nie napinaczy więc jak chcesz robić oszczędniej to niech mechanik sprzwdzi rolki i ci powie czy należy je wymieniać jak nie to pamiętaj że potem na nowym pasku maksymalnie 40tys i będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz ktoś napisze że sam pasek to trzeba wymieniać co druga wymiane oleju:decayed:W naszej rodzimej produkcji polonezie nawet paska nie wymienia się przy przebiegu 60-80 tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj contitech daje gwarancje chyba na 60 lub 80 tys producenci podaja przebiegi rzedu 100 120 tysiecy ale pamietaj ze nie tylko rolki w calym mechanizmie silnika sie starzeja wiec silnik chodzi innaczej i nie dalbym gwarancji na pasek dluzej w silniku z przebiegiem np 400 tysiecy wiec w autach kulkunasto letnich rozrzad zachowawczo sie zmienia co 80 tysiecy pozaty pamietaj ze wszystko zalezy od jazdy jak katujesz auto to rozrzad nawet nowego auta nie wytrzyma tyle co mowi producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat,niedawno mechanik zmieniał mi rozrząd i niby auto jeździ normalnie ale co jakiś czas zapala się check i wywala błąd 16408 o przestawieniu wałka wydechowego jak na foto poniżej (błąd hamulca już jest ok)

Jak go wykasuje to kilka dni sie nie pojawia i potem znowu. Dzisiaj dodatkowo zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu około godziny kontrolka zgasła i teraz już się nie zapala. Poziom oleju jest ok,niedawno wymieniony. Mechanik twierdzi,że rozrząd na 100% dobrze ustawił przy użyciu blokady,ale zrobiłem odczyt vagiem i na kanale 93 wyszły takie cuda jak poniżej,to chyba nie tak ma wyglądać prawda?

IMG_1091.jpg

IMG_1093.jpg

IMG_1094.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w grupie 93 wartości powinny być bliskie 0, jeśli nie są, to przyczyną może być źle ustawiony rozrząd, lub problemy z przepływem oleju, nie widziałem tego, ale czytałem, że na wałku są uszczelniacze i po ich uszkodzeniu mogą dziać się cuda, może być również zatkany kanał olejowy, albo uszkodzony fazator.

Ty masz w miarę równo przestawione wałki wydechowe na R1 i R2 a błąd masz od wałka wydechowego na 2 rzędzie.

Czy czujesz jakąś różnicę w jeździe?

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem, zmiana rozrzdu na blokadach była w lipcu a w listopadzie dopiero pojawił się u mnie błąd:

16399 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - nieprawidłowa funkcja

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY

grupa 93 4 - 4 - 11 - 12 i po mocniejszym gazowaniu 4 - 5 - 12 - 12

Podczas zmiany rozrządu wymienialiśmy wszystko co nadawało się lub można było wymienić żeby było porządnie zrobione i masz ... ręce opadają.

Po wymianie autko odczuwalnie chodziło lepiej, od dołu b. dobrze się zbierał i w pełnym zakresie obrotów było dobrze. Po pojawieniu się tego błędu zbiera się coś tam słabiej z dołu ale i tak wszystkich daję radę wyprzedzić ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w grupie 93 wartości powinny być bliskie 0, jeśli nie są, to przyczyną może być źle ustawiony rozrząd, lub problemy z przepływem oleju, nie widziałem tego, ale czytałem, że na wałku są uszczelniacze i po ich uszkodzeniu mogą dziać się cuda, może być również zatkany kanał olejowy, albo uszkodzony fazator.

Ty masz w miarę równo przestawione wałki wydechowe na R1 i R2 a błąd masz od wałka wydechowego na 2 rzędzie.

Czy czujesz jakąś różnicę w jeździe?

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

Tak myślałem,że coś jest nie tak,ale mechanik twierdzi,że jest na 100% ok.Co do różnicy w jedzie to wydaje mi się,że jeździ normalnie,ale chyba więcej pali teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak załączyć na tym forum plik, ale mam opis jak działają fazatory.

Mam dokładnie to samo jak wy. Po wymianie rozrządu w gr. 93 miałem 2-4-6-3, więc postanowiłem poprawić i po poprawce wyszło 6-6-12-4, i zaczął pojawiać się błąd 16399, kupiłem fazator wydechowy i go wymieniłem, i po wymianie mam 10-9-18-8. Rozebrałem fazator stary i środku wszystko jest OK. Ze szczątków informacji na necie i rozmów z mechanikami jestem przekonany, że problem leży po stronie przepływu oleju. Dodam jeszcze, że blokady miałem pożyczone z Audi wraz z oryginalnym opisem.

Na necie spotkałem się wielokrotnie z tym problemem, ale nigdy z rozwiązaniem. Wszyscy piszą "źle ustawiony rozrząd" a w moim przypadku na pewno ustawiony jest OK.

Co do mocy to jest bez zmiany, tylko w momencie zapalenia kontrolki nieznacznie spada, puszczenie i ponowne dodanie gazu rozwiązuje problem. Spalanie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...