Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania podczas przyspieszania w przedziale 1800-3000obr/min


manqm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Vag pokazał następujący błąd:

17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded

P1270 - 35-10 - - - Intermittent

Zrobiłem logi na 013 - mieszczą się w normie,

018 - wszystko na 0,

Natomiast w grupie 023 wyszło tak:

[TABLE=width: 72]

[TD=width: 72][TABLE=width: 313]

Group A:

'023

[/TD]

(no units)

(no units)

(no units)

(no units)

TIME

STAMP

0.00

-5.0

38.0

-4.0

61.0

0.40

-5.0

40.0

-2.0

64.0

0.80

-5.0

40.0

-2.0

61.0

1.20

-8.0

39.0

-3.0

61.0

1.60

-6.0

38.0

-2.0

63.0

2.00

-4.0

39.0

0.0

65.0

2.40

-4.0

42.0

0.0

66.0

2.80

-4.0

40.0

-2.0

63.0

3.20

-3.0

40.0

-2.0

63.0

3.60

-5.0

39.0

-1.0

64.0

4.00

-6.0

42.0

-2.0

63.0

4.38

-3.0

41.0

-1.0

62.0

4.78

-1.0

39.0

-2.0

62.0

5.18

-1.0

41.0

-4.0

64.0

5.57

-5.0

42.0

-4.0

64.0

5.97

-3.0

41.0

-3.0

66.0

6.37

-3.0

38.0

-3.0

67.0

6.75

-6.0

38.0

-3.0

67.0

7.15

-4.0

39.0

0.0

67.0

7.55

-3.0

38.0

-2.0

64.0

7.95

-4.0

41.0

0.0

66.0

8.35

-5.0

39.0

-1.0

67.0

8.73

-5.0

40.0

-3.0

67.0

9.13

-6.0

43.0

-3.0

63.0

9.53

-6.0

42.0

-3.0

63.0

9.93

-7.0

38.0

-3.0

62.0

10.33

-6.0

38.0

-3.0

66.0

10.73

-5.0

37.0

-4.0

62.0

11.12

-3.0

36.0

-5.0

59.0

11.52

-2.0

33.0

-2.0

60.0

11.90

-4.0

36.0

1.0

64.0

12.30

-3.0

35.0

-1.0

62.0

12.70

-7.0

35.0

-4.0

62.0

13.09

-8.0

33.0

-5.0

60.0

13.49

-4.0

36.0

-3.0

63.0

13.88

-4.0

31.0

-5.0

62.0

14.27

-5.0

34.0

-2.0

61.0

14.67

-6.0

33.0

-2.0

58.0

15.05

-9.0

34.0

-4.0

58.0

15.45

-8.0

36.0

-4.0

59.0

15.85

-7.0

35.0

-5.0

60.0

16.24

-6.0

36.0

-5.0

61.0

16.64

-6.0

37.0

-4.0

61.0

17.04

-8.0

39.0

-7.0

62.0

17.44

-5.0

37.0

-4.0

66.0

17.85

-8.0

37.0

-3.0

66.0

18.25

-8.0

36.0

-5.0

64.0

18.65

-3.0

35.0

-2.0

61.0

[/TABLE]

[/TABLE]

Objawy są takie, że wciskając gaz w przedziale od ok 1700 do 3000 obr/min strasznie trzęsie (występują drgania na kierownicy, drążku od biegów, ogólnie trzęsie całą budą).

Jest to wyczuwalne na 2,3,4 i 5 biegu. Puszczając gaz drżenie znika. Również, jeśli delikatnie wciskam gaz to drżenie nie występuje w żadnym zakresie obrotów. Auto normalnie przyspiesza tylko wolniej. odpala normalnie na zimnym i ciepłym, nie dymi na biało.

Wykluczam:

-poduszki silnika i skrzyni (manualna) - nie telepie jak zapalam i gaszę silnik - wyglądają ok

-nie wiem jak z dwumasem (ale robiąc test tzn. wbijam 5 bieg przy ok.60 km/h i daję gazu - nic nie telepie), nie słychać nic, żadnych stuków, szumów itd.

-plecionka ok

-turbo ok

-przeguby zewnętrzne ok.

- przegub wewnętrzne - z lewej strony wyczuwam niewielki (ok.2 mm) luz poprzeczny.

Czy macie jakieś pomysły co jest powodem tych drgań - czy może to być jednak przegub wew. czy może pompowtryskiwacz na 4 cylindrze kończy się bo bipy są na poziomie ok. + 60?

Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam

Dodam, że logi robiłem na ciepłym silniku - drgania występują na zimnym i na ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję za odpowiedź. Czytałem na innych forach, że to może być też wina złego łączenia elektrycznego na złączkach do pompowtrysku i gdzieś jeszcze w okolicy bloku silnika gdzie jest złącze - może warto spróbować to przeczyścić itd.? Bo akurat taki błąd pokazało na vagu (17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded)

Czy brak takiego połączenia na pompowtr. 4 może pokazywać na vagu w bloku 023 takie wysokie wartości/bipy?

Jeśli to nie pomoże to:

1. może pomocny byłby jakiś środek czyszczący (wina przytkanego pompowtrysku-ale chyba nie ma się co łudzić) - jaki środek polecacie?

2. czy wymienić tylko ten 4 pompowtrysk czy wszystkie (bo widać po logach że chyba i drugi już nie domaga)?

3. czwarty pompowtrysk to ten co jest najbliżej przegrody silnika?

4. czy wstawiać takie same jak były czy może coś innego - jak się wstawi coś innego to czy potrzebna jest zmiana mapy komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kontakt na czwartej pompce. Najblizej grodzi silnika. Popraw wtyczke i psiknij jakims kontak sprayem. Po tym powtorz logi. Jesli bedzie dalej to samo pompka do wymiany. Wystarczy wymienic tą jedną uwaloną.

O nowych uszczelnieniach do pompki nie wspominam bo to elemenatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Zrobię jeszcze logi dynamiczne i wrzucę tu.

Jak już zdejmę pokrywę zaworów i posprawdzam połączenia PD to czy podczas skręcania pokrywy potrzebna będzie nowa uszczelka pod pokrywę oraz jakiś środek uszczelniający (np.silikon), czy wystarczy sama uszczelka?

---------- Post dopisany 15-11-2013 at 19:34 ---------- Poprzedni post napisany 12-11-2013 at 21:43 ----------

Witam ponownie.

Poniżej logi dynamiczne bloku 023

Co o tym myślicie, czy przeczyszczenie kostki coś da, czy już PD do wymiany?

[TABLE=width: 336]

Group A:

'023

[/TD]

(no units)

(no units)

(no units)

(no units)

TIME

STAMP

[TD]

0.01

17.0

50.0

30.0

104.0

0.40

11.0

50.0

23.0

94.0

0.78

13.0

45.0

14.0

93.0

1.19

12.0

39.0

6.0

93.0

1.58

9.0

47.0

6.0

101.0

1.98

20.0

55.0

5.0

106.0

2.38

24.0

51.0

4.0

104.0

2.78

21.0

51.0

13.0

103.0

3.18

32.0

53.0

28.0

109.0

3.58

33.0

58.0

39.0

111.0

3.98

34.0

64.0

33.0

116.0

4.38

33.0

63.0

43.0

118.0

4.77

35.0

65.0

44.0

115.0

5.17

32.0

68.0

41.0

110.0

5.57

37.0

66.0

33.0

115.0

5.97

35.0

60.0

25.0

109.0

6.37

33.0

59.0

18.0

102.0

6.75

30.0

55.0

16.0

101.0

7.15

27.0

52.0

12.0

88.0

7.53

16.0

39.0

4.0

83.0

7.93

25.0

44.0

-2.0

87.0

8.33

17.0

41.0

1.0

89.0

8.74

18.0

40.0

0.0

85.0

9.13

19.0

38.0

-1.0

83.0

9.52

3.0

42.0

1.0

80.0

9.92

2.0

39.0

-2.0

81.0

10.32

10.0

37.0

4.0

89.0

10.72

18.0

34.0

6.0

82.0

11.12

21.0

34.0

2.0

86.0

11.52

22.0

29.0

2.0

87.0

11.92

27.0

24.0

1.0

88.0

12.32

20.0

22.0

4.0

92.0

12.73

12.0

38.0

16.0

91.0

13.13

8.0

44.0

17.0

87.0

13.52

12.0

45.0

15.0

91.0

13.92

21.0

51.0

18.0

90.0

14.32

14.0

50.0

14.0

89.0

14.72

15.0

47.0

7.0

84.0

15.12

17.0

38.0

1.0

78.0

15.50

8.0

32.0

4.0

82.0

15.90

4.0

31.0

4.0

74.0

16.30

1.0

23.0

1.0

71.0

16.70

-3.0

26.0

-5.0

68.0

17.10

-8.0

24.0

-6.0

68.0

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść, ale jeśli się nie poprawi to tak jak koledzy wyżej napisali: pompka do wymiany/regeneracji.

Jeżeli chcesz mieć pewność w jakim stanie są poduszki skrzyni biegów to musisz je wymontować.

ws_serve_pic_php.jpg

Tak jak zaznaczyłem kolorami na zdjęciu; dwie tuleje miałem pęknięte(czerwony), natomiast wszystkie miały powycierane gumy w górnej części (niebieski). Przy zapalaniu i gaszeniu czasem zatelepało, ale od spodu nie widziałem żeby coś się działo, jedynie podczas pracy na biegu jałowym bujało fotelem na boki i to konkretnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyścic nie zaszkodzi, ale efektu w tym przypadku nie będzie. Szukaj pompki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za odpowiedzi.

Przeczyściłem styki na pompkach i błędu na vagu już nie pokazuje (17678) ale objawy drżenia przy dodawaniu gazu nadal są. W bloku 023 bipy na 4cyl. nadal wahają się w granicach ok. 65.

Nie wymieniłem uszczelek bo nie mogłem odkręcić tego bloczku, który trzyma PD, podejrzewam, że to też nie pomoże, ale jeszcze spróbuję. Teraz 3 pytanka:

1. Jaki jest tam potrzebny konkretnie klucz (rozmiar, typ) bo śruba jest to taka gwiazdka chyba z dwunastoma nacięciami (coś jak torx, ale torx ma mniej nacięć),

2. Jaki konkretny symbol pompki idzie do mojego modelu - 1,9tdi, 115KM, rocznik 2001 - wyczytałem, że jak się wstawi inny symbol to konieczna będzie zmiana mapy w kompie

3. Czy warto regenerować PD czy szukać używki (nówka w ASO-2600zł)

---------- Post dopisany 05-12-2013 at 09:08 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2013 at 11:11 ----------

Panowie.

Dziękuję za Waszą pomoc. Wymieniłem tą jedną pompkę (kupiłem używkę z passata), dałem nowe uszczelki i problem rozwiązany.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...