Murdzi Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Mam możliwość zakupu springów Eibacha o numerze katalogowym 15.31.002.HA, nr 1531 oraz 15.31.001.VA nr 1531. Z tego co wyczytałem na stronie Eibacha, dedykowane są pod silniki 1.6 alle, 1.8, 1.8 T ohne Automatik, ohne Klimaanlage. I teraz rodzi się moje pytanie - czy jest możliwość wrzucenia tych springów do mojego 1.9TDI AFN w automacie i z klimą? Rozumiem, że sprężyny są dedykowane dla lżejszego silnika, w związku z tym przód siądzie niżej niż deklarowane przez producenta 30mm, ale czy poza tym będzie jakiś odczuwalny wpływ na zachowanie samochodu? Czy ma ktoś podobne doświadczenia z takimi kombinacjami?
twincam Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Oczywiście, że będzie wpływ na prowadzenie samochodu! Jak Ci przód usiądzie niżej, a tak się stanie na pewno przednie zawieszenie będzie miało mniejszy skok, a co za tym idzie znacząco mniejszą sprawność amortyzacji. Nie polecam takich kombinacji. Jeśli chcesz troszkę obniżyć samochód sprężyny eibach są naprawde OK, ale tylko dedykowane do konkretnego modelu.
fafnasty Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Oczywiście, że będzie wpływ na prowadzenie samochodu!Jak Ci przód usiądzie niżej, a tak się stanie na pewno przednie zawieszenie będzie miało mniejszy skok, a co za tym idzie znacząco mniejszą sprawność amortyzacji. Nie polecam takich kombinacji. Jeśli chcesz troszkę obniżyć samochód sprężyny eibach są naprawde OK, ale tylko dedykowane do konkretnego modelu. zbyt politycznie podchodzisz do sprawy o tym zachowaniu przedniego zawieszenia na springach z 1.6 do 1.9 sprawdz sobie jaka jest różnica pomiędzy waga 1.6 1.8 1.9 jest nieznaczna i smiało bez wachania wkładaj te springi i ciesz sie z jazdy ale pod warunkiem że amorki są w bdb stanie. nalezy głownie zwracać uwage na zawieszenia np. z V6 do r4 i odwrotnie ale jesli zawias pochodzi z r4 to uno problemo testowałem wiele róznych zawieszeń i bez większej różnicy jest taka podmianka...
Murdzi Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Amortyzatory mam seryjne 1BA, sprawność na diagnostyce ok. 78% i 76%, zawieszenie bez żadnych luzów, cały komplet wahaczy prawie nowy. Nie chciałbym się zrazić do gleby na tych springach, różnica wagowa to ok. 150kg, więc nie jest to mało wg. mnie. Chyba trzeba będzie sobie odpuścić.
cocoo24 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Amortyzatory mam seryjne 1BA, sprawność na diagnostyce ok. 78% i 76%, zawieszenie bez żadnych luzów, cały komplet wahaczy prawie nowy. Nie chciałbym się zrazić do gleby na tych springach, różnica wagowa to ok. 150kg, więc nie jest to mało wg. mnie. Chyba trzeba będzie sobie odpuścić. 1ba szybko pójdą, ja miałem eibachy -30 na 1be i było ok
fafnasty Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 1ba do springów max -45 daja spokojnie rade jesli cena jest kuszaca to bym sie nie zastanawiał ale to Twoja decyzja:decayed:
damian111 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 ja latam na eibacha spreżynach i jest gitt:)
KOval81 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 1ba do springów max -45 daja spokojnie rade jesli cena jest kuszaca to bym sie nie zastanawiał ale to Twoja decyzja:decayed: a świstak siedzi i zawija w te sreberka ... Radę to może i dają, ale raczej nie są do tego przystosowane
Kowi87 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 1ba do springów max -45 daja spokojnie rade jesli cena jest kuszaca to bym sie nie zastanawiał ale to Twoja decyzja:decayed: a świstak siedzi i zawija w te sreberka ... Radę to może i dają, ale raczej nie są do tego przystosowane +1 pół roku popracują jako tako, póxniej szlak je trafi, odczujesz to przy załadunku, przy pokonywaniu krótkich progow zwalniajacych jak amortyzator dobije, auto jest zwyczajnie miękkie na takim setpupie, im dłuzej tak jeżdzisz tym bardziej Cie wkórfia:whistling: póki nie siadziesz do auta z dobrą zawiecha nie zrozumiesz w czym rzecz:grin: Druga sprawa jak używane to trzeba brać pod uwage do jakeigo nadwozia, jak wstawisz amortyzatory z sedana do avanta, to niedosc że siadzie nizej na starcie to jeszcze nie bedzie amortyzacji tylko pływanie:whistling:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się