Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadki obrotów silnika


ks1954

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem występuje od kilku dni. Najbardziej widoczny jest na biegu jałowym (czasami nawet gaśnie silnik). W czasie jazdy też jest odczuwalne dławienie silnika, a przy ruszaniu obroty spadają zamiast rosnąć. Zjawisko występuje 1-3 razy na min. lub rzadziej. Myślałem, że ma to związek z pękniętą rurką odmy (w pokrywie zaworów), ale po naprawie nic się nie zmieniło. Z postów na ten temat wyczytałem, że powodem może być uszkodzenie odmy dolnej (pod kolektorem dolotowym), ale w moim ADP takiej odmy nie widziałem. Cyklicznie wyświetlany w VAGu jest błąd 16486 (masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - niskie wejście). Konserwowałem złącze przepływomierza bez efektów. Moje pytania:

- czy faktycznie w ADP nie ma odmy pod kolektorem dolotowym?

- jakie testy VAG przeprowadzić w celu zdiagnozowania niesprawności?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale zanim zrobię log dynamiczny przedstawię log, który zrobiłem na postoju - może w czym będzie pomocny.

Grupy: 002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec w Mass Flow masz dziwne wartości - same zera?

Czy to nie jakaś przerwa w obwodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z przepływomierzem będzie, może nie koniecznie w kablach tylko w samym przepływomierzu, możesz spróbować go odłączyć, pewnie po tym wywali błąd przepływki ale zobaczysz czy problem będzie czy ustąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pox, też mnie to zdziwiło, ale nie byłem przygotowany na szukanie przyczyny.

xdanielx, odłączylem na dwa dni i spadki wystąpiły tylko 2-3 razy. Zamierzam wyczyścić przepływomierz i zobaczę co to da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadki wystąpiły 2-3 razy mówisz, ale nie zgasł i szybko wrócił do normy?

Po odpięciu powinien normalnie jeździć (wzrost spalania, podwyższone obroty na jałowym to norma przy odpiętym przepływomierzu). Jeśli będziesz czyścił to chyba tylko przez przepłukanie go w czymś, a broń Boże nie dotykaj tego platynowego drucika w przepływomierzu bo go szlag trafi- u siebie tak zepsułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jedyną zmianą było kiepskie przyspieszenie szczególnie przy ruszaniu, ale to chyba normalne przy odłączonym przepływomierzu. Do czyszczenia kupiłem już spray CRC i mam świadomość zagrożeń, ale dzięki za ostrzeżenie.

---------- Post dopisany 15-12-2013 at 23:06 ---------- Poprzedni post napisany 20-11-2013 at 22:40 ----------

[/color]Czyszczenie nic nie dało.

Zrobiłem log dynamiczny grupy 002:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Niestety, prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz (zero wskazań). Przy opukiwaniu obudowy pojawiały się na moment odczyty. Wartości pokazywały się także po zwiększeniu obrotów, a na biegu jałowym odczyt był do momentu pierwszego spadku obrotów silnika.

Jestem w trakcie załatwiania używanego przepływomierza, który chciałbym od razu skontrolować VAGiem, ale nie mam pojęcia jakich wartości mam oczekiwać w czasie pomiaru, aby uznać przepływomierz za sprawny.

Dlatego proszę o wskazówki dotyczące procedury pomiarowej (silnik ADP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpowiem Ci dokładnie jakie wskazania powinny być na sprawnym przepływomierzu, widziałem tylko, że dawka powietrza (masa, g/s) zmienia się adekwatnie do obrotów, im większe obroty tym większa dawka- no ale to takie logiczne jest:decayed: na wolnych obrotach masa powietrza powinna się utrzymywać na jednym poziomie.

Jeśli interesują Cię konkretne wartości musisz poprosić kogoś aby podał Ci odczyty od siebie, ja nie pomogę nie dysponuję VAGiem:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki xdanielx.

Ponawiam prośbę o informację jakie wyniki pomiarów uznać za właściwe wykorzystując VAG przy wyborze używanego przepływomierza w moim silniku ADP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechaniora na kompie bo tam takie mniejsza o mnie, zerknąłem na wskazania przepływomierza i tuż po odpaleniu na wolnych obrotach wskazuje 4,5 g/s, to wskazanie wahało się między 4,2 a 4,5 g/s.

Po dodaniu gazu (tu brak oka z tyłu głowy spowodował, że nie zobaczyłem wskazań), ale wiem że wzrosło g/s a przy schodzeniu z obrotów zobaczyłem tylko jak spada z parunastu do 3,9 g/s żeby ustabilizować się w granicach 4,2 g/s. Tyle mogę pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś nie ten teges.

Na wolnych obrotach i po rozgrzaniu do 90stopni powinno być coś w okolicach 3g/s.

Norma da R4 wolnossących jest od 2 do 4 g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Postanowiłem kupić tani, używany i podobno sprawny przepływomierz, aby się upewnić, że te problemy to jego wina a nie np. sterownika.

Na Forum fachowcy radzą zakup używanego przepływomierza oryginalnego niż nowego zamiennika. Słyszałem, że firma Denso przejęła produkcję od Hitachi (mam AFH60-10B Hitachi). Czy ma ktoś doświadczenia z przepływomierzami tej firmy?

@pox

I taki pomiar wystarczy do wstępnej oceny jakości przepływomierza?

---------- Post dopisany at 14:18 ---------- Poprzedni post napisany at 11:11 ----------

Właśnie jestem po pierwszej jeździe próbnej z kupionym używanym przepływomierzem, który okazał się całkowicie sprawnym. Wszystko wróciło do normy.

Z ciekawości zrobię później test VAGiem.

Dziękuję za pomoc i dobre rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechaniora na kompie bo tam takie mniejsza o mnie, zerknąłem na wskazania przepływomierza i tuż po odpaleniu na wolnych obrotach wskazuje 4,5 g/s, to wskazanie wahało się między 4,2 a 4,5 g/s.

Po dodaniu gazu (tu brak oka z tyłu głowy spowodował, że nie zobaczyłem wskazań), ale wiem że wzrosło g/s a przy schodzeniu z obrotów zobaczyłem tylko jak spada z parunastu do 3,9 g/s żeby ustabilizować się w granicach 4,2 g/s. Tyle mogę pomóc.

Zapomniałem dodać, że to było na zimnym silniku, tuż po przełączeniu na gaz czyli temp. powyżej 30*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...