Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ABS


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problem z ABS-em. Od czasu do czasu zapala się kontrolka od ABSu i dodatkowo mruga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w środku. Wtedy oczywiście ABS nie działa. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu na jakiś czas wszystko jest normalnie, kontrolki gasną i ABS działa.

Drugi problem z tym związany to przy zatrzymywaniu samochodu ( auto tylko już się toczy z prędkością ok 5 km/h) i wciśnięciu pedału hamulca to słychać chrobotanie ABS-u pomimo, że koła na 100% się nie blokują. Taka sytuacja występuje praktycznie za każdym razem przy zatrzymywaniu auta z minimalnej prędkości. Czy przyczyną mogą być kończące się klocki z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz vagiem wartosci predkosci koł czy sa takie same jak ktores odbiega mocno od normy to ten czujnik masz uwalony ..ale z tego co widze to raczej kabel masz uwalony gdzies skoro czasem sie pali czasem nie a co do maje predkosci i odpalania abs to to ze kabel jest uwalony moze to powodowac a jak nie kabel to czujnik a jak nie czujnik to odleglosc do koronki jest zle ustawiona..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odleglosc do koronki jest zle ustawiona..

To mogłoby się zgadzać bo problem się właściwie zaczął po wymianie łożyska lewego tylnego koła. Czyli trzeba by sprawdzić tę odległość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mialem przy hamowaniu z malej predkosci chrobotalo a dzien wczesni wymienialem wachacze. Walilem mlotem po nich by zeszly i tym samym czujnik sie wysunal :/ Lampka z recznego tez mi sie zaswiecała ale mialem malo płynu bo zaczol cieknac silownik w skrzyni :/:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki sam problem, koronka była uwalona syfem i czujnik chwilowo miał zamułe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy po sprawdzeniu VAGiem lewe tylne koło w ogóle nie reaguje na prędkość, czy to możliwe , że odłączył się czujnik ze złączką czy raczej sam czujnik jest uwalony? Jeśli okaże się , że wtyczka jest dobrze podpięta to czy warto inwestować w nowy zamiennik czujnika za ok. 50 zł czy lepiej poszukać używanego oryginału w tej samej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem dokladnie takie same objawy jak napisales w pierwszym poscie. byla zabrudzona koronka w prawym przednim kole i chyba czujnik nie byl w takim polozeniu jak powinien,na vagu pokazywalo podczas jazdy przeklamanie prawego przedniego kola ok 10km w porownaniu z innymi kolami po wyczyszczeniu i ponownym zmontowaniu problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chyba zacznę od wymontowania i wyczyszczenia koronki i czujnika oraz złączki , mi wyskoczył na VAGu błąd 00290 lewy czujnik tył. Wydaje mi się, że jak wymieniali mi łożysko w lewym tylnym kole to albo przybrudzili koronkę, albo źle złożyli bo problem się zaczął wkrótce po wymianie tego łożyska. Od tego czasu przejechałem 20 tys km i na początku kontrolka ABS zapalała się sporadycznie, a później coraz częściej, aż to teraz gdzie pali się stale. No chyba , że czujnik całkowicie padł bo lewe tylne koło cały czas wykazuje prędkość 1km/h w porównaniu z pozostałymi trzema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika na używany oryginał pomogła i ABS znowu działa. Ale tak się teraz zastanawiam bo okazało się, że lewe tyle koło miało tak duży luz na łożysku, że po złapaniu rękoma za koło można było nim poruszać w lewo i prawo. Dlatego dokręcili mi też łożysko, może ten luz właśnie było przyczyną , że czujnik nie łapał? Można jakoś sprawdzić multimetrem stary, wymieniony czujnik? Mam taki multimetr jak na zdjęciu.

multimetr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko to dokręcić możesz w rowerze. Nie rób jaj i je wymień zanim się rozpadnie. I moge cię zapewnić że luz na łożysku wcale nie miał prawa wybijać ABS-u, no chyba ze ci wyrwie koło razem z piastą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem w poprzednim poście, że łożysko wymieniłem dokładnie rok temu ( SKF ) i przejechałem na nim do tej pory tylko 20 tys km. Czy obecnie tylko tyle wytrzymują nowe łożyska czy był jakiś błąd w montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie robi luz na łożysku to nie ma co dyskutować niestety. Ja kiedys musialem po miesiącu wymieniać, co się okazało w fabryce do tych łożysk (nie pamiętam firmy) wogóle nie dali ani grama smaru. Więc żywotność jest pod znakiem zapytania ostatnio...:facepalm:

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 22:14 ----------

a dokręcając je tylko można je szybciej zabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...