Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 Automat Tip, 1,8T 150 km AWT Prosze o POMOC !!!


LustForPower

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Prosze o pomoc, co prawda nie audi, ale z tego co wiem chyba jest to samo wkladane... VW Passatb5 fl 2001, 1,8T 150km, Skrzynia Automatyczna Tip Tronic 5 biegowa oznaczenie skrzyni to FEV, numer 1060030096, logi bledow sa na dole w zdjeciu, wystepuja one na bloku elektronika jak i na bloku skrzyni biegow... po skasowaniu znow sie pokazuja... Objawy to wlaczanie sie trybu awaryjnego i jazda na 4 biegu... po zgaszeniu silnika po chwili jazdy znow bledy wyskakuja i wlacza sie tryb awaryjny... do dadatkowo czasami sie slizga na wstecznym, smieszna sprawa bo kupilem auto 4 dni temu, przejechalem nim 400 km bez problemu, w po drugim dniu zaczely sie ostre sytuacje... poczytalem troche na ten temat, i sa dwie mozliwosci Sterownik, albo regeneracja..... prosze o pomoc i komentarze.... wiadomo mechanicy chca regenerowac... ale co dla mnie dziwne w trybie awaryjnym w skrzyni dziala normalnie wsteczyny i driva.... co mi sugeruje sterownik... mechanior uwaza ze kosz i konwerter do wymiany.... zabawa warta 4 tys zl lub glupiego sterownika za moze 100 zl....

Dzieki z gory za pomoc i pozdrawiam.

http://img34.imageshack.us/img34/130/sq7.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam wiarę w mechaników. Ty już się wpakowałeś kupując minę. Sory ale prawda jest bolesna i kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz sprawa wyglada tak ze takie same objawy sa przy awarii sterownikow... wiec nie dziwota ze w powątpiewam w ich intencje :) roznica zostawic 100 zl a 4100 zl... jesli chodzi o mine, to moge sobie spokojnie odstapic od umowy kupna-sprzedazy.

Pozdrawiam i czekam na jakies pomysly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 zł przy 4100 zł to mała kwota a co dopiero przy kupnie auto - warto zaryzykować myślę i nawet stracić tą stówę

Sprawdzałeś co oznaczają te błędy - ten drugi P0721 sugeruje czujnik prędkości G195 w skrzyni , co z kolei może powodować ten pierwszy.

Co możesz zrobić samemu tak myślę , koszty zerowe praktycznie -

- sprawdzić poziom oleju w skrzyni ( przy okazji skontrolować barwę jeśli będzie cokolwiek kapać - jeśli sprawdzisz procedurę to domyślisz się o co chodzi ) - na A6klub jest całkiem niezły poradnik

- sterownik skrzyni znajduje się pod wykładziną przed siedzeniem pasażera - warto zajrzeć czy nie jest zalany wodą , wyczyścić styki itd. psiknąć kontaktem

- do skrzyni wchodzi wiązka kabli , okrągła wtyczka - narażona na czynniki środowiskowe , sprawdzić oczyścić itd.

- jeśli wymieniałbyś olej i filtr to po zrzuceniu miski jest dostęp do wiązki elektrycznej która jest podłączona do zaworów i tego czujnika - można posprawdzać

Opcja którą przedstawiają mechanicy jest jak najbardziej możliwa - sterownik elektryczny porównuje prędkość obrotów na wejściu skrzyni i z tym na wyjściu i jeśli nie są one zgodne z tym co powinno być to wtedy pojawia się błąd - a ta różnica może być spowodowana ślizganiem się sprzęgieł z tarczkami wewnątrz skrzyni lub nawet samego konwertera

A rozmawiałeś z poprzednim właścicielem co on robił przy skrzyni - wymiana olejów itd. jaki mniej więcej przebieg autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie oleju i inne sprawy, ktore mozna samemu zrobic to tutaj znajdziesz poradnik z A6 Klubu - Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [all] TIPTRONIC ZF zbir wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzieki ci Bardzo, jesli chodzi o slizaganie, to sprawdzalismy dynamicznie jesli chodzi o in i out to sa male roznice... po wywaleniu bledu jest tylko jedna wartosc a drugiej nie ma... i oczywiscie zapina 4 bieg:) z tego co widzialem w aucie juz byl ocos robione

mianowicie jest pomaranczowy/czerwony sylikon wokol skrzyni, to raz, dwa z tej tyczki ktora wchodzi do skrzyni... jest pozrywana ochronna warstwa i widac kable, nastepna sprawa kto tak ku*** mac to skonstruowal ze wtyczka od automatu wystaje z pod powozia no chyba ze ja mam taka lipe tylko???

Koles upiera sie i sie mu nie dziwie ze byla sprawna, nic nie szarpalo itp sprawach... sam tez nia cisnolem w tracie i tez spoko.... sprawa wyglada tak ze na poczatku byl ten jeden blad z ratio nastepnie 2 dni pozniej zeby wlasnie cos sprawdzic pojechalem i przy dodaniu gazu na rozgrzanym wjebnol mi sam -2 biegi szarnelo ostro i wlaczyl sie tryb poczym ten drugi blad.... wiec sprawa dosc dziwna... gosc od automatow sie upiera ze jak otworzy to bedzie metalowe czesci od skrzyni w oleju... sam mi nawet pokazywal jak wyglada rozwalona, i niby ten kawalek metalu u mnie sie jakos trzyma i jeszcze dziala.... cos mi sie nie to nie wydaje... ze tak moze byc i ze skrzynia by dzialal mimo takiego defektu.

Co do bledow, to pierw byl ten pierwszy PO730 dalo sie go kasowac... i wystepowal on tylko w skrzyni, po skasowaniu w czasie jazdy znikala mi kontrolka na bladzie auta ale wciaz byl zapiety awaryjny i na vagu tez bylo widac znow blad, pozniej po tej sytuacji jak jechalem drugi raz autem z tym szarpnieciem przy 80 km... to pokazal sie ten drugi i juz sie ich nie da skosowac i jak pisalem wczeosnie teraz wystepuja one w skrzyni i bloku elektryki...

tyle na ten temat, jesli ktos moze mi poradzic albo pomoc w tym zeby to ogarnac z tym sterownikiem to prosze o kontakt, jestem ze slaska wiec pewnie podjade i cos razem wymyslimy oczywiscie za oplata.

244 tys aktualnie poski salon, w 2008 mial 140 tys, w 2010 mial 170 wiec ogolnie mnie sie wydaje ze mogla sie juz tak poprostu rozleciec bez zadnych innych wczesniejszych problemow, jesli chodzi o wymiane to za czasow tego goscia czyli 2 lata nie bylo nic wymieniane "byl w serwisie i jak nic sie nie dzieje to nie ma potrzeby".

Pozdrawiam

Michał

tel 513 012 560

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod miska olejpwa powinna byc uszczelka papierowa zielona ( oryginał ) lub korkowa ( zamiennik mahle/knecht ) co za druciarz kleił to na sylikon. Co do wtyczki to u mnie jest nietkięta więc to też jakaś rzeźba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto tam grzebali po co . Jaki olej wlał. hmm moze zrob najpierw sam typu kup uszczelke jak nalezy bez silikonow dojdz czy z ta wtyczka wszystko jest ok i zalej go takim olejem jakim powinno sie wlac do tej skrzyni wtdy zobaczysz czy cos sie pomoze . Podalem w poscie o mechaniku jednego goscia powiedz mu ze jestes z polecenia od Dawida ,adres tez tam masz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiazana w połowie, mianowicie wymiana czujnika w skrzyni ten w misce olejowej, taka akcja powodowala uszkodzenia na skrzyni i co sie z tym wiarze ze skrzynia bedzie do naprawy... ;/

Wiec taka rada :) jak sie wam bedzie dzialo cos takiego to nawet pozyczcie od kolegi czujnik z innej skrzyni i zamontujcie dzialajacy, jesli wam nie pomoze to jest LIPA :)

co do oleju widocznie ktos nie wymienial od 240 tys oleju.... caly czarny i przypalony... i na bank ktos grzebal i to ostro, bo prowizora jak CHU.....

Pozdrawiam i Polecam Piotrka Z Żor na śląsku "Synchro..." kolega naprawde ma w jednym Palcu diagnostyke i naprawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przeczucia były słuszne - napisz potem jakie koszty mniej więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...