Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b5 tdi nie grzeje w środku


kamilp

Rekomendowane odpowiedzi

Tematów na temat ogrzewania, przegrzewania i niedogrzewania masz z ostatnich 2 tygodni ze 150... Wszystko jest tam ładnie opisane, poczytaj troszkę i dopiero zadaj pytanie jeśli czegoś nie zrozumiesz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podłącze się do tematu

niedawno kupiłem a4 i dopiero je poznaje.

zaczęły się mrozy i wskaźnik temp przestał się podnosić, więc wymieniłem termostat. Po wymianie- pomóżcie bo nie wiem co jest grane. W 1 przejeździe ok 20km wszystko było ok auto się nagrzało do 90st. i trzymało temperaturę. Dziś jechałem ok 120 km auto nie chciało się zagrzać wskaźnik przemieszczał się od 60 do 80 st pod koniec trasy spadł na 60 i ani drgnął ( tak jak przed wymianą) . Postał ok 1h na parkingu i gdy wracałem od razu ładnie się zagrzał do 90 st i 3/4 trasy było wszystko ok . 20km przed domem wskazówka temp nagle opadła na 60 i już ani drgnęła. Dodam że gdy spadała temp silnika ogrzewanie słabło. co jest grane? termostat jest nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do słabego grzania to stawiam na zatkaną nagrzewnice. Miałem dokładnie to samo. Jest gdzies w internecie wątek jak przepłukać nagrzewnice. Ja zrobilem to bez żadnych odkamieniaczy i innych specyfików żeby jej nie uszkodzic, bo nie wiem czy wiesz ale z wymianą jest Apokalipsa...

W skrócie:

Spuść płyn chłodniczy i złap go do jakiegos czystego wiaderka, chyba ze kupisz nowy i zalejesz potem nowym. Ja płyn miałem prawie nowy wiec był czysty wiec złapałem. Zdejmij 2 węże z nagrzewnicy na lewego nałóż węża ogrodowego podłączonego do kranu, na prawego też węża ale uciętego i wypuszczonego obok auta tak że jak bedziesz płukał to żeby ci woda nie chlapała po silniku. Przepłukaj na poczatku słabym cisnieniem. Zamien miejscami szlaufy i płukaj w 2gą strone. Zrób tak kilka razy stopniowo zwiekszajac cisnienie z kranu. Dobry efekt daje tzw uderzenie hydrauliczne. Polega to na tym że odkrecasz kran na maksa a potem zakrecasz. Odkrecasz i szybko zakrecasz. Jeśli masz duże cisnienie w kranie to nie odkrecaj całego zeby nie uszkodzic nagrzewnicy. Po operacji załóż węże na nagrzewnice, zalej układ płynem chłodniczym i sie przejedz. U mnie było gorąco z nawiewów, podczas gdy wczesniej w ogóle nie grzało prawie, a z nagrzewnicy wyleciało sporo brązowego syfu.

Możesz mieć także problem z klapą ciepłego powietrza w klimatroniku. Sprawdz to tak, że najpierw ustaw na minimalna temperature a nawiewy na najmniejszy bieg, a potem szybko ustawiaj na najwiekszą. Powinienes słyszeć ruch klapek od nawiewów. Jesli slychac to raczej klapa ok. Gdyby tak nie bylo to bylaby cisza i na VAGu tez by bodajze byl blad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podłącze się do tematu

niedawno kupiłem a4 i dopiero je poznaje.

zaczęły się mrozy i wskaźnik temp przestał się podnosić, więc wymieniłem termostat. Po wymianie- pomóżcie bo nie wiem co jest grane. W 1 przejeździe ok 20km wszystko było ok auto się nagrzało do 90st. i trzymało temperaturę. Dziś jechałem ok 120 km auto nie chciało się zagrzać wskaźnik przemieszczał się od 60 do 80 st pod koniec trasy spadł na 60 i ani drgnął ( tak jak przed wymianą) . Postał ok 1h na parkingu i gdy wracałem od razu ładnie się zagrzał do 90 st i 3/4 trasy było wszystko ok . 20km przed domem wskazówka temp nagle opadła na 60 i już ani drgnęła. Dodam że gdy spadała temp silnika ogrzewanie słabło. co jest grane? termostat jest nowy.

Podepnij VAG-a gdyż wszystko wskazuje, że możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij VAG-a gdyż wszystko wskazuje, że możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury.

Dokładnie tak jak kolega pisze, najpierw Vag. Z doświadczenia powiem, że u mnie pomimo uszkodzenia czujnika vag nic nie pokazywał. Zdaje się, że w przypadku przekłamania właśnie nic nie pokazuje, tylko w przypadku uszkodzenia całkowitego czyli zwarcia lub przepalenia.

Pozatym skoro spada temperatura a wraz z nią słabnie ogrzewanie, to ja jednak stawiałbym na termostat. Być może się przycina, albo w układnie chłodzenia jest jakiś syf który go blokuje. Jakiej firmy termostat kolega ma? Ja jestem po wymianie trzech i polecam tylko Wahlera czyli oryginał. Wczesniej miałem toprana i wiecej osobiscie go nie kupie. Po 50km od wymiany było po nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, przejechałem się autem aż złapał temp ok 90*C , sprawdziłem te dwa węże, jeden jak by był chłodniejszy, to jest raz a dwa to nie czułem w nich wody, jedynie jak nacisnąłem na węże to takie 'pluskanie' wody słychać, jak by było trochę w nagrzewnicy a nie w wężach- może się myle, i dodam że jak dam większe obroty to delikatniej cieplejsze powietrze leciało. Pompa ? Zapowietrzony układ czy zagrzybiała nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz taki objaw? Nagle, czy juz wczesniej słabo grzało. Skoro ci trzyma 90 stopni na zegarach na silniku to nie jest to ani termostat ani pompa. Gdyby to byla ona to silnik by ci sie przegrzewał.

Przeczytaj mój post wyżej o płukaniu nagrzewnicy i zrób jak ci mowie. Moim zdaniem nagrzewnica jest zasyfiona i jest w niej za słaby obieg, żeby grzała. Skoro 1 węża masz chłodnego a 2 gorący to znaczy ze nie przeciska płynu przez nagrzewnice. U mnie oba sa gorące.

Tutaj masz jak na tacy jak to zrobić PoSwojemu: Naprawa nagrzewnicy Audi A4- climatronic.

Tylko tak jak mówie, lepiej nie wlewaj żadnych specyfików, tylko zrób to samą wodą, żeby nie rozpuścić aluminiowych połączeń i żeby nie zaczęła ci cieknąć. U mnie jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale woda w wężu doprowadzającym do nagrzewnicy woda być powinna, no nic jutro wypłukam ją wodą pod ciśnieniem, doleję płynu, pytanie jak mam odpowietrzyć układ bo teraz widać jak by tam woda nie dochodziła. Mam tak od dawna. Termostat nie jest bo wymieniłem w tamtym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nagrzewnica jest zatkana od dawna, to kiedys przy wymianie płynu i zalaniu nowym juz nie była w stanie sie odpowietrzyć. Możesz ewentualnie zdjąć ten wąż który wchodzi do nagrzewnicy (ale wtedy moze leciec z niego troche płynu i z samej nagrzewnicy również) nałożyć na niego albo w niego ciasno jakiegos węża i jego końcówkę włożyć do zbiorniczka wyrównawczego albo do jakiegos pojemnija. Potem 2ga osoba niech zakręci silnikiem/ zapali go a ty zobacz czy sika płynem. Jesli sika to obieg jest ok i zatkana na 100% nagrzewnica.

Jesli uda ci sie ja przepłukac i udrożnić, układ powinien odpowietrzyć się sam. Zalej po wszystkim płynem chłodniczym, niech pochodzi troche na wolnych obrotach. Jak płynu ubedzie w zbiorniczku to dolej az przestanie ubywac. Zakrec i sie przejedz, a potem opisz efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Więc tak, dziś płukałem nagrzewnice, strumień bardzo dobry więc nie wyglądało mi na zatkaną nagrzewnice, czysta woda.Uzupełniłem płynem układ bo miał minimum jeździłem ,gazowałem auto ,odkręconym obiegiem(korek odkręcony)trochę ubywało płynu, Co dodam jak zdjąłem wąż ten który pompuję ciecz do nagrzewnicy na chodzącym silniku to bez rewelacji szła ciecz tak bardziej bym powiedział plum,plum.Węże są puste, nawet te co wchodzą w blok itd. Naciskając na nie w do zbiornika troszkę powraca...

Co mam robić, co do dmuchania to dmucha ciepłym i chłodniejszym zależy od obrotów silnika, Jak zgaszę auto słychać syczenie-chyba się odpowietrza przy nagrzewnicy.

Moim zdaniem to ta ciecz słabo wpływa do nagrzewnicy i tak samo z niej wypływa-ciurkiem.

Dodam że gdy auto już się nagrzeje itp odkręcam korek w zbiorniczku i praktycznie zero ciśnienia.

Przy dawaniu obrotów ok 2500obr/min słyszę taki bulkot itp w nagrzewnicy jak by woda coś się ruszała i tej wody tam maleńko było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam przypadek. Wymiana pompy pomogła. ktoś kiedyś gdzieś mi powiedział ze objawy typowe dla zmęczonej pompy że niby nie ma siły wypchnąć płynu żeby do nagrzewnicy poszedł, podkręcenie obrotów skutkowało że pompa stawała się wydajniejsza a co za tym idzie płyn szedł do nagrzewnicy i leciało cieplejsze powietrze z nawiewów, obroty jałowe już chłodniejsze. Z uwagi iż pompy nigdy od zakupu auta nie wymieniałem to to zrobiłem koszt nie duży samemu można to zrobić bez problemu do tego płukanie nagrzewnicy jak opisano wyżej. temperatura 90 stopni przy -20 stopni na zewnątrz klimatronick chodzi ustawiony na 27-28 bo na HI wytrzymać nie można jak w piekarniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...