Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Temat odnośnie kół do Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

245/35 jest w ori. Pozatym weź który kolwiek kalkulator do przeliczania rozmiaru opony. Do 225/55/16 idealny zamiennik to właśnie 245/35/19.

Opublikowano

Znajomy oponiarz odpisał mi, że katalogowo dla b8 jest 245/40r18 i 255/35r19.

Czy miał ktoś z was felgi z mat-sport?

Poboba mi się bardzo ten zamiennik:

http://www.mat-sport.pl/nowe-felgi-550-basel-pasujace-audi-a5-a6-a7-19-p-234.html

no jak chcesz...

zamienniki.jpg

Opublikowano (edytowane)

OK, wychodzi na to, że faktycznie 245 najlepiej, choć tu na forum widziałem też sporo 255.

No i widzę, że jakbym kupował ori jak Ty to potrzebne będą jeszcze dystanse..

Edytowane przez Vins
Opublikowano

Kalkulator kalkulatorem... ale w instrukcji i na aucie mam 255/35zr19... później jest w tabelce 245/40r18.

Tapniete z SGS7

Opublikowano

Ori jest 245/40/18 tak wychodziły z fabryki

Opublikowano (edytowane)

Kalkulator kalkulatorem... ale w instrukcji i na aucie mam 255/35zr19... później jest w tabelce 245/40r18.

Tapniete z SGS7

No właśnie w katalogu oponiarskim tak jest.

Ori jest 245/40/18 tak wychodziły z fabryki

Te 18 ORI to na feldze 8,5J?

Co myślicie o tych felgach mat-sport? Ktoś coś gdzieś słyszał?

Edytowane przez Vins
Opublikowano

W a4 18 cali standardowe kola to chyba 8j... 8.5j mam z s5 kola ale to juz inne et.

Tapniete z SGS7

Opublikowano

Mam seryjne 18 z oponami 245/40 i felga jest 8j .

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam aktualnie felgi 8 x 18 ET47, opona 245/40-18 i chciałbym kupić dystanse. Jakie będą dobre żeby nic nie tarło? Mam zawias 1BV + ADS


ref

Edytowane przez mateusz16
Opublikowano

17mm spokojnie, a nawet więcej przy twojej szerokości felgi. Mi wychodzi na szybko jak policzyłem, że możesz dodać jeszcze 6mm przez 8J koła. Czyli w teorii 22-23mm powinno być w linii z nadkolem. Zmierz odległość do nadkola i zobacz czy moje obliczenia się zgadzają.

Opublikowano (edytowane)

Jak będe w domu to zmierze. Pamiętaj kolego że opona wystaje ponad felge bo ma rant ochronny.

Jestem po pomiarach. Przód wychodzi do zewnętrznej strony błotnika 18mm, a tył 22mm, przykładałem suwmiarkę do opony w miejscu w którym wystawała najwięcej. Teraz jakie dobrać żeby nic nie tarło przy załadowanym aucie? Na tył 20mm a na przód 17 czy 15mm?

Edytowane przez mateusz16
Opublikowano

Stałem się szczęśliwym posiadaczem A4B8 :banan:

Nieszczęśliwie ma chyba najbrzydsze felgi (7,5Jx16 ET 45):

https://drive.google.com/file/d/0B37apSwFv6VUZ1VqZkdVcDRKUHM/view?usp=sharing

Jako że opony się kończą rozglądam się za 18".

Czy te z poniższej aukcji nie będą sprawiały problemów?

http://allegro.pl/oryginalne-felgi-audi-a6-c7-q5-a4-a7-a8-18-4g0-i6317069941.html#thumb/4

Do tego opona 245/40 Dunlop Sport Maxx RT 2

Poczytałem trochę ale czym więcej czytam tym mniej wiem :decayed:

Zawieszenie mam 1BA-standard (zastanawiam się nad wymianą na 1BV), poruszam się głównie po autostradach, na drogi krajowe wjeżdżam z bólem serca.

Ktoś wcześniej pisał że montował ET39 i śmiga, ale zalecane są ET47 przy 18".

Nie chciał bym nic kombinować z dystansami i innymi ustrojstwami.

Opublikowano (edytowane)

Felgi 16 to nieporozumienie to juz wiesz :). Jeśli chcesz wydac 4kpln to kupuj 19'. W tej cenie spokojnie znajdziesz zestaw pelnych kół. Jeżeli jednak jesteś zdecydowany na 18' to et 39 jak najbardziej sa wskazane.

Sam przerabialem wymiane 16 na 18 i w tym poście wcześniej mozesz o tym przeczytac. Mam OEM 18' ET47 i wyglądały jakb za krorkie rekawki :). Ratowałem sytuacje dystnsami. Ale jesli mialbym wybrac dystanse i et39 to bierz taka felge.

Zawieszenie 1bv... Mam takie w B7 i jest dosyć uciazliwe w użytkowaniu w miescie gdzie drogi pozostawiaja wiele do życzenia np: Wrocław :/. Nie wiem jak w B8 z 1bv, ale w moim b8 mam 1be i jestem zadowolony z tego zawieszenia.

Edytowane przez ArkadiuS
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za szybką odpowiedź :hi:

Te grubasy niby mają swoje zalety, balon trzyma felgę daleko od polskiej drogi, sama felga wydaje się dość wytrzymała, ale wygląda to to jak od ruskiego czołgu...

4k + opony to już trochę boli, ale felga podobno audi OEM.

Co do zawieszenia jeśli na 18" przestanie pływać tak bardzo to zostanę przy tym co mam, bezstresowe pokonywanie progów w centrach handlowych to spory plus. :wink:

Szukam zdjęcia jak to wygląda, nie chcę żeby mi koła wyszły bokiem, czy biły po błotnikach w razie wjechania w jakieś kretowisko.

Może faktycznie te 19" to nie jest zły pomysł, na zdjęciach wyglądają całkiem spoko, ale OEM to 5-6k...

Przed zakupem ruszę dupsko na jakiś zlot zobaczę jak to w realu się prezentuje.

Edit:

Są i tańsze 19" OEM w dodatku ET43, mogły by całkiem nieźle się prezentować:

http://allegro.pl/oryginalne-felgi-19-audi-allroad-i6273858262.html#thumb/1

Edytowane przez KrPiachu
Opublikowano (edytowane)

zapytaj sprzedawcę o rok tych opon bo jakoś dziwnie się nie chwali. Zwykle się okazuje że opony mają +/-10 lat i nadają się jedynie do śmietnika.

Cudów nie ma za 19tki z oponami do jazdy trzeba zapłacić.

U handlarzy na alledrogo to częsta praktyka, trzeba być czujnym.

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Opublikowano

Ten komplet to tylko przykład jeden z pierwszych jaki znalazlem. Jak kolega będzie szukał to znajdzie dobra okazję. OEM 18' z dobrymi oponamu znajdziesz już od 2500, a 19' no cóż szukać szukać dobrej okazji :)

Opublikowano

Ja tam z doświadczenia wiem że okazji nie ma w tym kraju.

Opublikowano

Szukalem do mnie 18' i mialem 3 dobre okazje i z jednej skorzystałem. Wiec są :-)

Ale kazda obejrzałem :)

Osobiście

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...