kkkk1 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam , Mam problem ze zmiana kodowania licznika a mianowicie chce zmienic rodzaj paliwa i cylindry licznik z 2.5v6tdi a obecnie 1.8t aeb Robilem juz kodowanie gdzie trzeba wyliczyc kod ale po zmianie nie ma zadnego rezultatu znaczy zle pokazuje obroty silnika bardzo prosze o pomoc jest to bardzi uciazliwe bo gdy mam na silniku ok 3tys to na liczniku blisko 5tys
pieciajek Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Jakim kablem próbujesz zrobić to kodowanie? w lifcie nie miałem problemu ze zmianą. Licznik 17 / kodowanie i jak masz vcds to pojawi się po chwili chmurka z opisem jak ustawić kodowanie na prawidłowe. Jak chcesz to sprawdze i Ci podam.
kkkk1 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 kabel z alledrogo jakiś chińczyk a licznik chyba polift bo z roku 99 ale zegarek analogowy firmy bodajże jeager ale nie jestem pewny ponieważ nie mam jak sprawdzić bo jestem w praca a wracam dopiero w sobotę wiem że to się sumowalo wyposażenie później kraj rodzaj paliwa i cylindry a program vag com
Tom A4 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Kodowanie jest takie : Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie : AA to liczba oznaczajaca (aktywujaca) dodatkowe wyposazenie i tak : 00 - brak dodatkowego wyposazenia 01 - aktywny wskaznik zuzytych okladzin (dla Autocheck'a) 02 - aktywna kontrolka ostrzegajaca o niezapietych pasach bezp. 04 - aktywny system ostrzegjacy o niskim poziome plynu spryskiwacza 16 - nawigacja (nie wiem dokladnie o co tutaj chodzi bo nie mam nawigacji ) B - liczba oznaczajaca jezyk (kraj) 0 - niemiecki 1 - europa (angielski) 2 - USA (angielski - licznik w milach) 3 - kanada 4 - Wielka brytania 5 - Japonia 6 - Arabia saudyjska 7 - Australia C - liczba oznaczaja liczbe cylindrow (4,5,6,8) nie musze chyba wyjasniac D wersja silnika 0 - TDI 2 - benzyna Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje sie poszczegolne liczby chcac uaktywnic wiecej niz jedna funkcje (np. aby uruchomic ostrzezenie o plynie sprysk. i wskaznik zuzytych okladzin wpisuje sie 01 + 04 = 05)
kkkk1 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 No dokładnie tak robiłem jak kolega napisał i wszystko ładnie się zmieniło ale obroty dalej swoje i tu jest mój problem oczywiście tarczka obrotów zmieniona na ta bezyny i jak pisałem jak mam na ok 5tys to vag ok 3tys na to wychodzi że nie zmienić kodowania
pieciajek Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Jaki masz nr licznika? Piszesz że liftowa a4 ale jaki kolor podswietlania tablicy jest, czerwony czy biały? Jak na czerwono i do tego jaeger to są w nim 3 pamięci i po kablu nie zamienisz eeproma a raczej on jest posadzony przez wcześniejsze grzebania.
kkkk1 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 podświetlanie jest koloru czerwonego numery jutro podam no to chyba szykuje się wydatek wymiana licznika a tak nawiasem to czy z polifta zegarek cyfrowy i podświetlanie białe podejdzie do mnie bo ja mam trzy kostki jedną chyba do pełnego fisa ?
pieciajek Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Robi się coraz ciekawiej. To jeśli masz 3 kostki tj. zielona,niebieska,czerwona miniejsza niż te 2 poprzednie to miałeś licznik z fisem tj z komputerem pokładowym i pewnie fis był padnięty i ktoś wymienił na taki bez. Wymiana na białe podświetlenie z cyfrowym zegarkiem to już większa robota bo się sygnały nie zgadzają co niektóre i trzeba przejściówkę robić.
kkkk1 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 nie wiem może masz rację ale licznik mam z fisem tylko mało co widać no a masz jakiś temat jak to wygląda że zmiana na ten polift myślę że bym sobie poradził bo ogarnolem nie chwaląc się wymianę silnika z diesla 2.5tdi na 1.8t i zgrać elektronikę tylko się zastanawiam jak nie poradzę sobie z tym kodowaniem to będę zmuszony wymianic licznika ale chciałbym na polift jak już wymieniać jutro dostarcze te numery licznika bo teraz to tak nie jestem pewien No dzięki za pomoc ---------- Post dopisany 14-12-2013 at 11:10 ---------- Poprzedni post napisany 13-12-2013 at 21:09 ---------- no dostalem sie do licznika i jest innej firmy wprowadzilem w blad za co przepraszam numer licznika 8D0 919 881H VDO i podaje soft coding 21140 i prosze o pomoc z tymi danymi
mo2 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Tak na szybko to kodowanie masz chyba ustawione na navi+spryskiwacz+okładziny, Europa, 4cyl, TDI. A masz benzyniaka. Zmień 0 na 2 Naciapane z ciupagi
kkkk1 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 zmienilem i brak reakcji to samo co przed zmiana na liczniku prawie 4 a vag pokazuje ledwo 3,2 tys
pieciajek Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Masz inny licznik to podmień i się okaże co jest nie halo.
kkkk1 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 no niestety nie posiadam innego ale bede sie staral od kogos pozyczyc
Tom A4 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 po zmianie silnika wystąpił problem z kodowaniem ? Kodowanie zapisywane jest w zegarach czy nie ?
Magicbattle Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 zrob cale kodowanie na 00000 i potem jeszcze raz zakoduj. ale wywal te navi spryski itp samo kodowanie 4 cyl i bena 2 ---------- Post dopisany at 11:17 ---------- Poprzedni post napisany at 11:16 ---------- kur i nie zauwazylem. zmien kraj na niemcy a nie europa
kkkk1 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 zakodowalem na 00000 ale sie nie dalo nie chcialo zakodowac i pozniej zakodowalem 00042 i dalej bez zmian a nie wiem czy przed zmiana byl problem bo tego nie robilem dopiero po zmianie bylem zmuszony i takie cyrki
Tom A4 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 może coś kiedyś było dłubane w liczniku i temu masz takie cyrki. Nr licznika masz z softu czy z obudowy na liczniku może masz jakiś mix. Bardzo możliwe że masz uszkodzoną pamięć w liczniku i dlatego nie idzie kodowanie.
kkkk1 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 no moze i masz racje wiec pozostaje wymiana licznika a nie orienyjecie sie jak by wygladala wymiana na polifta (biale podswietlanie i cyfrowy zegarek?? duza to rzezba ??
pieciajek Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Sporo pinów do przełożenia bo sygnaly inaczej przychodzą, sporo roboty. Zrobiłem taki myk u szwagra bo chciał białe liftowe a ma lifta ale 99 z czerwonym jeszcze. Po przekładce wsio działa tyle tylko że jak więcej jest niż 1/2 baku paliwa to wskaźnik szaleje i to nie jest napewno licznik bo już VDO mu założyłem i zamieniałem na inny i dalej to samo.
Tom A4 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 ja zamontowałem u siebie z s4 i nie jest aż tak wiele roboty a co szalejącego wskaźnika to obstawiam uszkodzony pływak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się