Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 2.5 Tdi 150 KM Quattro a Audi A6 - Opinie


lukasz1813

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuję zakupić Audi A6 C5 z silnikiem 2.5 V6 Tdi Quattro o mocy 150 Km. Samochód jest z 1999 roku. Przebieg na liczniku wynosi obecnie 306 tyś km.

Czytałem opinie o nim i są różne, jedni go polecają drudzy mówią że to szrot. Jaka jest naprawdę prawda o tym silniku. Mój sąsiad ma właśnie takie Audi z tym silnikiem i raczej na niego nie narzeka. Właściciel mówi że wałki są wymienione i nie ma z nim problemu.

Na co zwrócić uwagę przy oględzinach tego samochodu? Głównie chodzi mi o wasze opinie odnośnie silnika.

Proszę o odpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest kosztowny,ceny są dość duże bo jest to jednak V6 a nie rzędówka.Tematów jest wiele o tym silniku,bardziej bym proponował kupić jednostkę 180km silnik AKE(lepsze wtryski,turbo,odma plastik).Mam auto od 2 lat przejechane ponad 50k.Poczytaj o bolączkach tego silnika będziesz wiedział czego szukać przy zakupie.Vag z kabelkiem z pewnością pomoże Ci wstępnie ocenić stan silnika.Głównie problem z hydro,wałki i VP44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Planuję zakupić Audi A6 C5 z silnikiem 2.5 V6 Tdi Quattro o mocy 150 Km. Samochód jest z 1999 roku. Przebieg na liczniku wynosi obecnie 306 tyś km.

Czytałem opinie o nim i są różne, jedni go polecają drudzy mówią że to szrot. Jaka jest naprawdę prawda o tym silniku. Mój sąsiad ma właśnie takie Audi z tym silnikiem i raczej na niego nie narzeka. Właściciel mówi że wałki są wymienione i nie ma z nim problemu.

Na co zwrócić uwagę przy oględzinach tego samochodu? Głównie chodzi mi o wasze opinie odnośnie silnika.

Proszę o odpowiedzi

Pozdrawiam

:decayed::wink:

raczej też pewnie mało co jeździ...........

te silniki to taka bomba z opóźnionym zapłonem....:wink:

---------- Post dopisany at 18:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:06 ----------

bez znaczenia ,czy afb ,akn ,ake :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie że jeździ :P

Ciekawe czy osoby wypowiadające się na temat tego silnika mieli lub mają z nim styczność a nie tylko że od kogoś coś tam usłyszeli + reszta dopowiedziane od siebie.... ehh...

To też prawda,ludzie coś usłyszeli i gadają.Trzeba czytać konkrety(na innych forach również) a nie że babka ma wąsy bo sąsiad powiedział:polew:.W tym temacie jak na razie sami użytkownicy się wypowiadają oprócz Ciebie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już kilka forów we wszystkich to samo :facepalm: wyczytałem że gdy się dba o ten silnik tzn dobry olej, odma to wszystko z nim jest ok. Że to nie jest silnik dla przeciętnego ludka. Teraz w A4 mam silnik AJM i powiem szczerze że nie mam z nim najmniejszego problemu a przejechane ma prawie 400 tyś km. Ciekawe jak będzie z tym 2.5 o ile kupię tą A6. Na zdjęciach ładnie wygląda.

Po czym poznać że z silnikiem wszystko ok jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpala(na zimnym jak i na ciepłym),jak pracuje(na zimnym i na ciepłym).Logi silnika,najlepiej z dynamicznymi.Bierz sąsiada i niech z Tobą loguje auto,jak??masz na forum,co powinno być w logach jest na forum.Co wyjdzie będziesz wiedział resztę to już na miejscu z czujnikiem lakieru itp przy zakupie.Logi możesz wrzucić w odpowiednim dziale,chłopaki z pewnością Ci pomogą z ustaleniem stanu.

---------- Post dopisany at 19:55 ---------- Poprzedni post napisany at 19:52 ----------

Zaznaczam że nie namawiam do tego silnika i uprzedzam nie jest to zakup na sezon lub dwa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]Zaznaczam że nie namawiam do tego silnika i uprzedzam nie jest to zakup na sezon lub dwa :wink:

Jak rozumieć sezon lub dwa? Co masz na myśli?

Sąsiad z chęcią ze mną pojedzie oglądnąć ten samochód. Tylko gość też ma przyjechać w umówione miejsce i silnik będzie już ciepły :/

Z tego co mi mówił to silnik jak jest zimny ciężej pali. Czego to są oznaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony to dobrze że ciepły logi można robić i od razu termostat wyeliminowany(wymiana wiąże się z odsłonięciem rozrządu) jak i z odpalaniem na ciepłym(myślę że to gorsze niż na zimnym).Jak zimny to olej gęsty:polew:,aku słabe,pompa VP nie domaga z (czyt. dalej) lub kąt wtrysku żle ustawiony.Mój na zimny pali dobrze :)ale troche czasu mnie to kosztowało(nie kasy).Logi Panie to podstawa,gdybać można wiele,sedno sprawy ecu pokaże.Dodatkowo wycieki oleju(porób foty),na jakim oleju chłop jeździ i co ile zmieniał takie drobne sprawy ale będziesz wiedział jak o niego dbał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik podobno jest bez wycieków. Olej zalany jest teraz taki : Castrolem EDGW 5w30 VW 505.01 - czy to dobry wybór z jego strony?

---------- Post dopisany at 22:12 ---------- Poprzedni post napisany at 22:10 ----------

Na zimnym pali Ci dobrze to powiedz co zrobiłeś że osiągnąłeś taki efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Po czym poznać że z silnikiem wszystko ok jest?

Po prawidłowych logach....zrób komplet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj dostałem taką wiadomość od właściciela : chyba musi Pan szukać dalej... Hydropopychacze poszły w jednej głowicy... Koszt remontu 3000zł...

Szczęście w nieszczęściu że nie zdążyłem kupić tego samochodu :wink: a zapewniał że silnik super chodzi... Czy to możliwe żeby taka usterka pojawiła się z dnia na dzień? Musiały być chyba tego jakieś oznaki. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy ma samochód z takim V6 180 PS. Powiem tak, na samym początku chodził pięknie, fajny dźwięk i moc też była. Teraz sypie się cały silnik, zrobi jedno pada drugie... Generalnie silnik dla bogatych :P Wałki rozrządu bardzo szybko padają, pompa paliwowa itp. Powiem tak, jest to fajna jednostka jeśli wszystko w niej jest sprawne, ale jeśli zacznie się sypać to tragedia dla kieszeni... wszystko bardzo drogie. W ogóle w Polsce z tego co zauważyłem jest niewielu mechaników znających się na tym silniku i większość z nich jak usłyszy że to 2,5 TDI V6 180 PS od razu rezygnuje. Ten silnik to zupełne przeciwieństwo 1,9 TDI więc radzę się poważnie zastanowić niż potem żałować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj dostałem taką wiadomość od właściciela : chyba musi Pan szukać dalej... Hydropopychacze poszły w jednej głowicy... Koszt remontu 3000zł...

Szczęście w nieszczęściu że nie zdążyłem kupić tego samochodu :wink: a zapewniał że silnik super chodzi... Czy to możliwe żeby taka usterka pojawiła się z dnia na dzień? Musiały być chyba tego jakieś oznaki. Jak myślicie?

Hydraulika pada przez słabe smarowanie..../zły olej/ nie często zmieniany ... .pewnie padła prawa głowica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie sprawa się sama rozwiązała. A szkoda bo fajne autko było. Podobno wałki z internetu były kupowane i przez to. Co do olej to twierdził że zmina była co ok 9 tyś km.

Jakiej firmy....rzuć linkiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja działała pół roku bez najmniejszej awarii, no może ułamał się podgrzewacz paliwa i się zapowietrzył i raz brakło paliwa przez pompe w baku. A dziś odpaliłem i pompa VP prawdopodobnie powiedziała mi idź Pan se pieszo do pracy, no i tak zrobiłem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...