Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne drgania


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od paru dni zaobserwowałem że w moim autku w zakresie od 1900 do niecałych 2000 obrotów zaczyna coś drgać , dźwięk ten przypomina jakby jakaś blacha wpadała w rezonans lub tłumik (delikatnie przenosi sie na inne części auto np czuć delikatne mrowienie na fotelach po plecach) czy może być winna temu plecionka? , słychać to zarówno przy dodawaniu gazu na biegu jalowym jak i przy przyspieszaniu. Na nizszych i wyzchych obrotach nic nie slychać. Troche poczytałem i z tego co wyczytalem wyszlo ze moze byc to dwumasa ale zrobiłem kilka testow i nic na to nie wskazuje: przy odpalaniu i gaszeniu auta nie telepie, podczas przyspieszania od ok 1000 obrotow na 5 czy 6 biegu nic dziwnego się nie dzieje ani nic dziwnego nie slychac auto plynnie przyspiesza, przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla tez nic nie slychac Co to może być? Mial ktos taki przypadek?Dodamjeszcze ze dzisiaj moj mechanik stwierdzil ze jego passat tylko ,ze z 2002 r nie cchodzil tak twardo i glosno jak moj silnik, a przynajmniej tak mu sie wydaje. Co o tym myslicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy olej z EGR nie kapie Tobie na plecionke, u mnie już przepaliło dziurkę i mechanik mi doradził na wiosnę zmienić. Mam takie same objawy a sprzęgło nowe, wtryski w normie itp itd :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem drgan rozwiązany , okazało się że poluzowala się jedna z 3 śrub mocujacych osłonę termiczną przegubu wewnętrznego z prawej strony pod tlumikem co powodowało że blacha ta wpadala w rezonans. Lecz dalej pozostał nazwe to dziwny terkot kolega stwierdził ze tak głośno chodza wtryski w tych silnikach, czy w waszych avf -ach tez je słychać? I jeszcze 1 pytanie czy przy przegazowce np do 2300obr. i po puszczęniu gazu słuchać jakis dziwny dźwięk jakies takie buczenie czy cos do tego podobne nie wiem czy tak odcina turbine czy co to może byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od jakiegoś czasu na biegu jałowym (obr. 900/min) odczuwam lekkie drgania auta. Po dodaniu gazu drgania ustają. Silnik chodzi równo, bez spadku tudzież wzrostu obrotów. Sprawdzałem poduszki pod silnikiem i są ok. Czy orientujecię się co może być powodem tych drgań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co poczytalem to moze byc dwumasa ale nie wiem, dzisiaj troszeczke bardziej wsluchałem i skupilem sie na ty terkocie dochodzącym gdzies z komory silnika. Wywniaskowalem, ze na zimnym silniku slychac to najbardziej, i natęzenie tego dźwięku zwieksza sie gdy mocniej wcisne pedal gazu i chce szybko przyspieszyć, gdy silnik zlapie swoja T tj 90 stopni to terkot ten praktycznie calkowicie znika, wtedy wszystko sie wycisza i jest git tylko przy gwałtownym przyspieszaniu czasami sie pojawi na 3 i 4 biegu na innych cisza, ale jest on o wiele cichszy i praktycznie nie wychwytny dla kogos kto nie wie o co chodzi i sie nie wsłuc**je Dzisiaj przejechałem sie paskiem tylko że z silnikiem 2,0 i gościu ma to samo tylko że o wiele głosniej, mówi że jak minie zima to wszystko bedzie ok. Czy Wy tez cos takiego macie? Co to moze byc, pompowtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podnośnik, auto up i jeden w samochodzie drugi na dole. Kontrola wszystkiego poduszek, mocowań wydechu, plecionka ... powodów może być wiele a jedna wizyta w warsztacie w 5 minut może wykazać gdzie tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tak jak napisalem wyżej problem drgan rozwiazalem pozostaje tylko problem dziwnego ja to nazywam terkotu, ktory jak to stwierdzil mechanik powodują pompowtryskiwacze, dzisiaj byla u mnie troche wyższa T na dworze niz ostatnio i dźwięk ten sie nie pojawil nawet na zimnym silniku a jak było zimniej to był słyszalny najbardziej na zimnym silniku a w miare jego rozgrzewania wszystko ucichało. Tez tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez cuda sie dzieją jak jest zimno i cieżko stwierdzić co jest przyczyna. dwumas tyle co zmieniony, a na zimnym słychac go bardziej niz starego. ostatnio poprawiłem osłone silnika i troszke sie sciszyło, ale dalej drży. zostaja jeszcze poduszki, ale ciezko cokolwiek stwierdzic, bo raz jest ok a raz drży, b uczy i nie wiadomo co, dodam, ze gdy drży to przy gaszeniu mocno zatelepie buda, a gdy jest cisza- to elegancko sie gasi. Ostatnio o zaslepiłem egr, bo na nim silnik buczał i tez nie wiadomo od czego- ale zaslepiony egr w zime to tragedia z dogrzaniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy buczał? ogólnie ? czy podczas przyspieszania? czy jak? U mnie teraz nic nie drży tylko czsami cos słychać przy przyspieszaniu tak jak pisałem wcześniej, moze wypowiedział by sie ktoś czy ma tak samo w avf? Może one poprostu tak pracują a ja sie doszukuje dziuryu w całym. Cały czas osnosze sie do wcześniejszego autka tj. audi b5 a,9 afn tam silnik pracowal jakos całkiem inaczej, dopiero po zaślepieniu zaczął pracować bardziej twardo podonie do tego co mam teraz. W pracy jezdżę mascottem z 2006 i też cuda się robią przy niskich T i rózne dziwne dźwięki dochodzą więc chyba temperatura robi swoje. Trzeba czekać do wiosny;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dziwny dźwięk (trochę metaliczny) w zakresie 1800-2500 obr tylko podczas gwałtownego przyśpieszania. Gdy naciskam na gaz w tym zakresie łagodniej a później do końca to nic nie słychać. Na 95% dwumas powoli się kończy.

Sony Xperia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...