Problem z ciśnieniem oleju. Potrzebna pilna pomoc.
0

    16 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

    Odrazu pisze że auto mam na gwincie i jest maksymalnie skręcone na doł. Po bliskim spotkaniu auta z asfaltem. Po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka oleju. Zatrzymałem się i odrazu kontrola miski - okazało się że jest cała. Po wyjęciu bagnetu nie zauważyłem żeby olej wyciekł. Silnik chodzi normalnie. Dodam że kontrolka zapaliła się przy stałej prędkości obrotowej około 1500 obr/min. Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc - nie długo święta a auto będzie potrzebne. Z góry dziękuję.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    miska podgieta??? jak uderzy ostro miska to może samam w sobie być cała ale jesli udeżyła w smog to pozamiatane :kwasny: stan oleju bedzie ale nie bedzie pompować oliwy do silnika do sprawdzenia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli wystarczy wymienić smok i będzie działać?? A jeżdząc tak uszkodzę góre silnika?

    P.S miska wygląda na podgiętą.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak bedziesz miał urwany smok to ci sie kontrolka zaswieci od cisnienia od oleju. bo poziom bedzie miał ale jak urwany smok to niemasz cisnienia oleju i niecisnie go na gorne czesci silnika to wtedy turbina niema smarowani i wałek rozrzadu...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rozumiem. Ale nie słychać żeby silnik "klepał", działa normalnie. Jutro to będę musiał rozebrać i dokładnie obadać. Czy zdejmując miskę olejową wymienie smok od oleju?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jak bedziesz miał urwany smok to ci sie kontrolka zaswieci od cisnienia od oleju. bo poziom bedzie miał ale jak urwany smok to niemasz cisnienia oleju i niecisnie go na gorne czesci silnika to wtedy turbina niema smarowani i wałek rozrzadu...

    każdego tak powtarzasz ?

    ---------- Post dopisany at 00:39 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ----------

    miska do zwalenia i raczej smog do wymiany albo dno miski dogieło do pompy i nie zasysa oleju do silnika to jedyna opcja po tym jak mowisz że przyje...ałeś miska o spąg :kwasny: silnik nie nadaje sie nawet do odpalenia bez cisnienia a o jezdzie nie mam mowy! ale to tylko przypuszczenia wszystko trzeba sprawdzić

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki chłopaki za wszystkie rady. Dzisiaj już zamówiłem części - będą na poniedziałek. Uszczelka Victor - 80 zł, olej Mobil 1 5W-30 - 150zł i filtr oleju MAN około 20 zł, i najważniejsze smok pompy oleju - 50 zł z silnika SDI :D

    Jedna wycieczka na gwincie szybciej i 300 zł poszło się kochać :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zamówiłeś części a zrzuciłeś najpierw miskę żeby obczaić co tam się podziało :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja tez bym najpierw miske zwalił i zobaczył co się stało ale ok oby szybko gładko poszła naprawa powodzenia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W sumie to i tak jak bym zdjął miskę to uszczelkę trzeba dać nową a starego oleju nie wleje czyli to musiałem zamówić. Smok to nie taki duży wydatek - w garażu może leżeć oddam kolejnemu właścicielowi auta :).

    Zabawę z miską zaczynam od poniedziałku, postaram się porobić foty i wrzucić do nas na forum bo chyba jeszcze tematu takiego nie było a może komuś się przydać.

    P.S zastanawiam się który ze sposobów wyjęcia miski wybrać - odkręcać od spodu kołyske, zawieszenie itp. czy może lepiej unieść silnik do góry?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie trzeba wymieniac smoka.Miska do odklepania.Mialem auto po miesiecznej jezdzie na takiej misce.Silnik poprzycierany na cylindrach 7 popychaczy miekkich na 8 mozliwych.Panewki i wal pocharatane.Kontrolka zapala sie sporadycznie.Pech chcial ze idealnie gosc uderzyl ze miska sie wgiela i docisnela do smoka ze ledwo co krople oleju pobieral.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie nie było wcześniej problemu z zapalającą się kontrolką. Przejechałem w takim stanie może 10 km maksymalnie tak więc myślę że strat nie będzie.

    Dzisiaj dopiero zacząłem całą zabawę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    sie ciesz ze masz miske stalową a nie alu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cały czas się z tego cieszę bo dawno by było po niej. :)

    Od 16 siedzę w garażu i powili rozkręcam staram się też robić fotki :) tak więc wrzucę i opiszę co i jak :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak smok ci sie zrypał to wymiana prosta i tania ,pasuje z wiekszosci vw nawet chyba od zwyklego 1.9d ( przynajmniej wizualnie tak samo wyglada )

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zaraz bede wszystko wiedział jestem na etapie wyjmowania miski.

    Miska wyjęta. Smok wygląda na cały, nie wygięty do góry. Próbowałem go nagiąć w dół ale jest strasznie sztywny. wydaje mi się że wina leży po stronie miski chyba dobiła do smoka i go przytkało.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy