Jump to content
0
piszczu

Problem z ciśnieniem oleju. Potrzebna pilna pomoc.

Recommended Posts

Witam.

Odrazu pisze że auto mam na gwincie i jest maksymalnie skręcone na doł. Po bliskim spotkaniu auta z asfaltem. Po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka oleju. Zatrzymałem się i odrazu kontrola miski - okazało się że jest cała. Po wyjęciu bagnetu nie zauważyłem żeby olej wyciekł. Silnik chodzi normalnie. Dodam że kontrolka zapaliła się przy stałej prędkości obrotowej około 1500 obr/min. Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc - nie długo święta a auto będzie potrzebne. Z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miska podgieta??? jak uderzy ostro miska to może samam w sobie być cała ale jesli udeżyła w smog to pozamiatane :kwasny: stan oleju bedzie ale nie bedzie pompować oliwy do silnika do sprawdzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wystarczy wymienić smok i będzie działać?? A jeżdząc tak uszkodzę góre silnika?

P.S miska wygląda na podgiętą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak bedziesz miał urwany smok to ci sie kontrolka zaswieci od cisnienia od oleju. bo poziom bedzie miał ale jak urwany smok to niemasz cisnienia oleju i niecisnie go na gorne czesci silnika to wtedy turbina niema smarowani i wałek rozrzadu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem. Ale nie słychać żeby silnik "klepał", działa normalnie. Jutro to będę musiał rozebrać i dokładnie obadać. Czy zdejmując miskę olejową wymienie smok od oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak bedziesz miał urwany smok to ci sie kontrolka zaswieci od cisnienia od oleju. bo poziom bedzie miał ale jak urwany smok to niemasz cisnienia oleju i niecisnie go na gorne czesci silnika to wtedy turbina niema smarowani i wałek rozrzadu...

każdego tak powtarzasz ?

---------- Post dopisany at 00:39 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ----------

miska do zwalenia i raczej smog do wymiany albo dno miski dogieło do pompy i nie zasysa oleju do silnika to jedyna opcja po tym jak mowisz że przyje...ałeś miska o spąg :kwasny: silnik nie nadaje sie nawet do odpalenia bez cisnienia a o jezdzie nie mam mowy! ale to tylko przypuszczenia wszystko trzeba sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopaki za wszystkie rady. Dzisiaj już zamówiłem części - będą na poniedziałek. Uszczelka Victor - 80 zł, olej Mobil 1 5W-30 - 150zł i filtr oleju MAN około 20 zł, i najważniejsze smok pompy oleju - 50 zł z silnika SDI :D

Jedna wycieczka na gwincie szybciej i 300 zł poszło się kochać :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez bym najpierw miske zwalił i zobaczył co się stało ale ok oby szybko gładko poszła naprawa powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to i tak jak bym zdjął miskę to uszczelkę trzeba dać nową a starego oleju nie wleje czyli to musiałem zamówić. Smok to nie taki duży wydatek - w garażu może leżeć oddam kolejnemu właścicielowi auta :).

Zabawę z miską zaczynam od poniedziałku, postaram się porobić foty i wrzucić do nas na forum bo chyba jeszcze tematu takiego nie było a może komuś się przydać.

P.S zastanawiam się który ze sposobów wyjęcia miski wybrać - odkręcać od spodu kołyske, zawieszenie itp. czy może lepiej unieść silnik do góry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba wymieniac smoka.Miska do odklepania.Mialem auto po miesiecznej jezdzie na takiej misce.Silnik poprzycierany na cylindrach 7 popychaczy miekkich na 8 mozliwych.Panewki i wal pocharatane.Kontrolka zapala sie sporadycznie.Pech chcial ze idealnie gosc uderzyl ze miska sie wgiela i docisnela do smoka ze ledwo co krople oleju pobieral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie nie było wcześniej problemu z zapalającą się kontrolką. Przejechałem w takim stanie może 10 km maksymalnie tak więc myślę że strat nie będzie.

Dzisiaj dopiero zacząłem całą zabawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sie ciesz ze masz miske stalową a nie alu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały czas się z tego cieszę bo dawno by było po niej. :)

Od 16 siedzę w garażu i powili rozkręcam staram się też robić fotki :) tak więc wrzucę i opiszę co i jak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak smok ci sie zrypał to wymiana prosta i tania ,pasuje z wiekszosci vw nawet chyba od zwyklego 1.9d ( przynajmniej wizualnie tak samo wyglada )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz bede wszystko wiedział jestem na etapie wyjmowania miski.

Miska wyjęta. Smok wygląda na cały, nie wygięty do góry. Próbowałem go nagiąć w dół ale jest strasznie sztywny. wydaje mi się że wina leży po stronie miski chyba dobiła do smoka i go przytkało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...