Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu czy coś więcej w 2.5TDI?? by krzysiekgoz


KrzysiekA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak pisałem w innych wątkach,wystartowałem z rozrządem o to wstępne fotki.Może to komuś pomoże w przyszłości i ja liczę na waszą pomoc.

DSCN1184.jpg

Tutaj jest pies zakopany,pasek spadał z rolki więc łapa do wymiany nie wiem co z amortyzatorem(czy to zestaw czy oddzielnie łapa i amortyzator??)

DSCN1185.jpg

DSCN1186.jpg

DSCN1187.jpg

DSCN1188.jpg

Tak na wstępie,wymienić termostat bez zdejmowania pasa przedniego uważam za nierealne lub wysoce niebezpieczne heh.Jest tak schowany że przy dojsciu jak na zdjęciach wyżej odginanie paska(naprężonego) też nie jest dobrym pomysłem.

Więc tak pas poszedł na bok i wyszło:uszczelniacze do wymiany(mokry),praktycznie wszystkie rolki szuuuuumią masakrycznie,nie zdążyłem dojść wczoraj do samego rozrządu(zdjęcia póżniej,chłodnica dziurawa,sprężarka klimy rozszczelniona,turbawka ma luzy horyzontalne i mokra na dolocie(chyba będzie kupiony gotowiec i zamontowane bez luzu),vacu pompa działa i jest sprawna ale gdzieś gubi ciśnienie(wymiana wszystkich przewodów(będą takie jak na przelewach),dekle w górę(uszczelki pod wtryskami do wymiany)też się pocą(lewy bardziej).

Puszka pandory otwarta.Miał być zrobiony rozrząd i termostat a tu takie jaja

W poniedziałek dalszy ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak mówisz ale nie ma żle większość części już miałem,można powiedzieć że jak otwierasz ten silnik to już praktycznie go trzeba zrobić jak wychodzi bo widać że był lepiony,jeden pasek taki drugi taki.Ogólnie trochę się załamałem jak go otworzyliśmy,musiałem się przespać co robić.Jednak decyzja reanimacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej głowicy zębatka od grodzi(lewa strona) druga strona od przodu jak je zablokować i ustawić względem rozrządu pomocy.Masakra hehe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował,zablokowane jutro wałki do montażu kurier przybędzie.Dalej prace w toku......

---------- Post dopisany 24-12-2013 at 07:20 ---------- Poprzedni post napisany 23-12-2013 at 17:35 ----------

Wymieniony termostat i pompa wody,turbo na stole.

Mycie silnika

DSCN1189.jpg

DSCN1190.jpg

Po myciu,zbiorniczek wyrównawczy będzie nowy

DSCN1192.jpg

Wałki :( połowa kosztów naprawy,będą nowe i kute hydro INA

DSCN1193.jpg

DSCN1194.jpg

DSCN1195.jpg

Blokady

DSCN1196.jpg

W końcu rozrząd na wierzchu

DSCN1197.jpg

Problem z amortyzatorkiem drgań,na rolce jest luz,konkretnie na tulejce co trzyma rolkę.Do końca nie wiem jak to wymienić może ktoś pomoże ??:)

DSCN1198.jpg

Tak to można wymieniać termostat heh :)

DSCN1199.jpg

Oto i on (behr-a miałem ciekawe jak długo tam siedział)

DSCN1200.jpg

DSCN1202.jpg

Nowy zamontowany

DSCN1205.jpg

Musiało to zniknąć na stół

DSCN1204.jpg

Turbina,rozbiórka i czyszczenie w trakcie

DSCN1206.jpg

DSCN1207.jpg

DSCN1208.jpg

DSCN1209.jpg

DSCN1210.jpg

DSCN1211.jpg

DSCN1212.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że blokady masz,.

wiesz jak zamontowac pasek z uzyciem blokad, robisz to sam czy z pomocą mechanika co ma pojecie o tym silniku???

co z tymi wałkami na zdjeciach nie wygladają na najgorsze???

---------- Post dopisany at 21:18 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

ten cały amortyzator razem z dźwignią to z podstawą chłodnicy oleju trzeba wyciągac,

jak znajdziesz cenę całości daj znać, bo u mnie sie kończy,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją też mam jeszcze 10-20 k spokoju ....

---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ----------

Na wiosnę....hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że blokady masz,.

wiesz jak zamontowac pasek z uzyciem blokad, robisz to sam czy z pomocą mechanika co ma pojecie o tym silniku???

co z tymi wałkami na zdjeciach nie wygladają na najgorsze???

---------- Post dopisany at 21:18 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

ten cały amortyzator razem z dźwignią to z podstawą chłodnicy oleju trzeba wyciągac,

jak znajdziesz cenę całości daj znać, bo u mnie sie kończy,.

Cześć,wałki są wytarte,nie wszystkie krzywki ale rowki ma,na lewej głowicy od grodzi a na prawej od koła,rys jakiś wielkich nie ma bo hydro siedzi jak siedziało.Dekle poszły w górę bo dziwne dzwięki szły z silnika po odpaleniu dłużej niż pare sekund(myślałem że hydro gdzieś nie domaga).

Robert mam problem z amortyzatorkiem drgań miałem tak samo jak Ty prawie spadł pasek osprzętu.Mam luz na tulei mocującej rolkę nie wiem jak to mądrze odkręcić od frontu śruba poszła na początku myśleliśmy że pękła bo była ścięta,okazuje się że tam są dwie śruby po dwóch stronach krótkie ktoś dorobił tą od frontu nie wiem czy miał ten sam problem z odkręceniem i coś kąbinował.Powiedz czy to odkręcałeś??bo wiem że też to robiłeś

---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ----------

Tą tuleje można wyjąć Panowie na etka jest to odzielny element.Sam się boje jeśli to z chłodniczką oleju trza walczyć,choć z drugiej strony zdejme cały dół i zwrotne zrobie przy okazji wystarczą mi zaworki i uszczelka do górnej miski

---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ----------

Ogólnie Wesołych Świąt:wink:

---------- Post dopisany at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ----------

Co do blokad to wiem że trzeba pasek pare razy(3 razy) przekręcić żeby się ułożył odpowiednio do naciągu.Martwię się bardziej tą tuleją bo ma luz i mi drze osłone rozrządu(tą aluminiową)jak i tą całą co jest amortyzator zamontowany :( lipa bo wspomaganie klima itd do zdejmowania masakra :(.Powoli nie mam co demontować hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator drgań robiłem klientowi ostatnio, jest na tulei montowany fabrycznie na dwóch śrubach, z tyłu i z przodu. Wiem, że demontowałem kompresor klimy i całą podstawę magistrali olejowo wodnej. A tuleje wraz z mosiężnymi prowadnicami tokarz mi dorobił za 30zł, koleś zrobił już 15 tyś i wszystko okej. Według mnie nawet lepiej jak fabrycznie bo tuleje są mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i to jest sposób, dorobic nową tuleje,

a wyciągac trzeba jak kolega pisze z całą chłodniczką oleju,.

ja gwintowałem mocowanie rolki napinajacej rozrzad, przewiercałem tuleje od napinacza i takie tam,.

z zaworkami zwrotnymi powodzenia życze, ale dobrze że je zmianiasz, bedziesz pewny,.

masz już kosztorys??? 4K pęknie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator drgań robiłem klientowi ostatnio, jest na tulei montowany fabrycznie na dwóch śrubach, z tyłu i z przodu. Wiem, że demontowałem kompresor klimy i całą podstawę magistrali olejowo wodnej. A tuleje wraz z mosiężnymi prowadnicami tokarz mi dorobił za 30zł, koleś zrobił już 15 tyś i wszystko okej. Według mnie nawet lepiej jak fabrycznie bo tuleje są mocniejsze.

No i mnie zasmuciłeś :)ale muszę to zrobić bo bez sensu cała robota bo drzeć będzie i osprzęt spadnie i masakra.

Czyli trza rwać klimę,wspomaganie,magistrale olejowo wodną??jakie uszczelki mi będą potrzebne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klime zdejmiesz bez wyciągania czynnika, kompresor leci na bok. Magistrala wodno olejowa ma jedną metalową uszczelkę jak pamiętam. No i to tyle z uszczelek jakie tam wymieniłem. Bo pompa wspomagania też zawiśnie swobodnie bez odpinania. Jedynie odkręcałem jeszcze koło pompy wspomagania, bo chyba było trzeba. Najciężej mi było osobiście zdjąć przewód wodny z magistrali na tej opasce samozaciskowej :decayed: Wbrew pozorom nie ma z tym dużo roboty jakby się wydawało. Ale faktem jest to, że inżynierowie audi nie pomysleli tak to konstruując, do jednej śrubki m6 czy tam m8 rozbierać cały korpus :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i to jest sposób, dorobic nową tuleje,

a wyciągac trzeba jak kolega pisze z całą chłodniczką oleju,.

ja gwintowałem mocowanie rolki napinajacej rozrzad, przewiercałem tuleje od napinacza i takie tam,.

z zaworkami zwrotnymi powodzenia życze, ale dobrze że je zmianiasz, bedziesz pewny,.

masz już kosztorys??? 4K pęknie???

Czemu powodzenia mi życzysz z zaworkami??będzie prawie wsio na wierzchu.Ta tulejka to jakaś porażka dodało mi jakiś dzien roboty :(

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ----------

Klime zdejmiesz bez wyciągania czynnika, kompresor leci na bok. Magistrala wodno olejowa ma jedną metalową uszczelkę jak pamiętam. No i to tyle z uszczelek jakie tam wymieniłem. Bo pompa wspomagania też zawiśnie swobodnie bez odpinania. Jedynie odkręcałem jeszcze koło pompy wspomagania, bo chyba było trzeba. Najciężej mi było osobiście zdjąć przewód wodny z magistrali na tej opasce samozaciskowej :decayed: Wbrew pozorom nie ma z tym dużo roboty jakby się wydawało. Ale faktem jest to, że inżynierowie audi nie pomysleli tak to konstruując, do jednej śrubki m6 czy tam m8 rozbierać cały korpus :facepalm:

Ta uszczelka dupna jest widziałem ją.Ciekawe czy samą tulejkę można kupić czy cały korpus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby na wierzchu, a głeboko i cieżki dostęp,.

na pocieszenie dodam że jak wymienisz uszczelki pod postawa chłodniczki oleju, wymien tez pomiedzy chłodniczką a podstawą, bedziesz pewny że tam jest sucho,.

czesto tam właśnie jest wyciek,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...