Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Nieprawidłowa wartość temperatury na zegarach


rosinexus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym opisać mój problem z którym nie bardzo wiem jak sobie poradzić

przeszukiwałem forum w tym temacie jednak odnoszę wrażenie że każdy temat różni się jakimś szczegółem, bądź zaobserwowaną zmienną, dlatego

postanowiłem założyć nowy temat:

Od pewnego czasu (zauważyłem to gdy temperatury spadły poniżej 10 stopni ale być może to wina bardziej wilgotnego powierza?)

wskaźnik temperatury pokazuje wartość między 80-87stopni oraz bardzo wolno do tej temperatury dochodzi, po jakiś 5km w ruchu miejskim. Jest praktycznie niemożliwym by temperatura ustabilizowała się na poziomie 90 stopni, a nawet jeśli to podczas jazdy spadnie do około 86.

Obserwacja 1:

Gdy zgaszę nagrzany silnik (wskazówka pokazuje ok. 85stopni) odpalę go po powiedzmy 5minutach wówczas wskazówka stoi sztywno na 90*, ale po szybszej jeździe spadnie znów do owych 85.

Obserwacja 2:

Na kodach w klimatroniku KOD 51 - pokazuje pięknie idealnie 90 stopni bez najmniejszego zawahania- obserwowałem podczas jazdy po mieście.

Kilka istotnych informacji (z mojego punktu widzenia):

-Klimatronik działa sprawnie i po paru minutach od startu na zimnym zaczyna coraz mocniej pracować by osiągnąć ustawioną temperaturę.

-Auto mam zagazowane i czujnik temperatury w parowniku też wskazuje odpowiednią temperaturę 89-90*.

-Płyn chłodniczy wymieniałem w tamtym roku.

-Termostat wymieniałem w tamtym roku na Wahlera.

-Czujnik temperatury wymieniał mi mechanik w marcu br. - tutaj pojawia się pytanie- który czujnik wymienił, bo słyszałem że są 2,

ten co "idzie" na zegary i ten co na komputer.

-Latem nie było problemu z utrzymaniem temperatury na wskaźniku choć nie ukrywam że dość wolno rósł ale to może być subiektywne odczucie.

Obserwowałem też Kanał 49 na klimatroniku i oto wyniki:

1. Czasami na zimnym silniku (około 3h stania w temp 9*) startuje od wartości 30, tego samego dnia 2 razy to zaobserwowałem,

ale również zdarzyło się tuż po odpaleniu (na ciepłym silniku) naliczać stopnie od zera bądź coś poniżej 10- nie pamiętam dokładnie.

2. Wskazówka na zegarach w stosunku do wyświetlacza klimatronika rusza się przy 64* na wyświetlaczu.

3. Wartość na kanale 49 zatrzymuje się/waha się na temperaturze 71-75 stopni bez względu czy auto jest piłowane na drodze czy jadę nim wolno osiedlową uliczką.

4. Podczas postoju ok.5min temperatura raczej stała 74*

5. Włączenie nawiewu na HI nie zmienia nic.

6. Podczas gdy na klimatroniku temperatura waha się między 71 a 75 stopni, wskazówka przy zegarach informuje o temp. 80-82.

7. Po zgaszeniu nagrzanego samochodu do 75* klimatronik, 80* licznik, i odczekaniu około 2,3,4 minut a następnie

włączeniu zapłonu wskazówka na liczniku trzyma sztywno 90 a klimatronik wyświetla 81* rosnąc od zera.

Po odpaleniu auta niemal natychmiast wskazówka opada do ok. 85* a klimatronik wskazuje uparcie 75*.

8. Ostatnia informacja być może istotna- GAZ LPG ustawiony jest na 45* a przełącza się przy 40* patrząc na wyświetlacz klimy.

Moje pytania:

- czy to może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej czy zegary?

- czy układ chłodzenia sam się odpowietrza w Audi czy źle przeczytałem?

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 13:15 ----------

Dziś pomierzyłem oporność czujnika i wygląda ona tak:

Zmierzyłem oporność między wszystkimi pinami bo nie wiedziałem między którymi należy:

Temperatura: 64* Styk 1;3 2,84MΩ

Temperatura: 60* Styk 4;3 1,15kΩ

Temperatura: 59* Styk 2;4 2,5MΩ

Temperatura: 59* Styk 2;1 0,406kΩ/406Ω

Temperatura mierzona na bloku silnika przy króćcu czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

Numery styków względem wtyczki.

Witam, chciałbym opisać mój problem z którym nie bardzo wiem jak sobie poradzić

przeszukiwałem forum w tym temacie jednak odnoszę wrażenie że każdy temat różni się jakimś szczegółem, bądź zaobserwowaną zmienną, dlatego

postanowiłem założyć nowy temat:

Od pewnego czasu (zauważyłem to gdy temperatury spadły poniżej 10 stopni ale być może to wina bardziej wilgotnego powierza?)

wskaźnik temperatury pokazuje wartość między 80-87stopni oraz bardzo wolno do tej temperatury dochodzi, po jakiś 5km w ruchu miejskim. Jest praktycznie niemożliwym by temperatura ustabilizowała się na poziomie 90 stopni, a nawet jeśli to podczas jazdy spadnie do około 86.

Obserwacja 1:

Gdy zgaszę nagrzany silnik (wskazówka pokazuje ok. 85stopni) odpalę go po powiedzmy 5minutach wówczas wskazówka stoi sztywno na 90*, ale po szybszej jeździe spadnie znów do owych 85.

Obserwacja 2:

Na kodach w klimatroniku KOD 51 - pokazuje pięknie idealnie 90 stopni bez najmniejszego zawahania- obserwowałem podczas jazdy po mieście.

Kilka istotnych informacji (z mojego punktu widzenia):

-Klimatronik działa sprawnie i po paru minutach od startu na zimnym zaczyna coraz mocniej pracować by osiągnąć ustawioną temperaturę.

-Auto mam zagazowane i czujnik temperatury w parowniku też wskazuje odpowiednią temperaturę 89-90*.

-Płyn chłodniczy wymieniałem w tamtym roku.

-Termostat wymieniałem w tamtym roku na Wahlera.

-Czujnik temperatury wymieniał mi mechanik w marcu br. - tutaj pojawia się pytanie- który czujnik wymienił, bo słyszałem że są 2,

ten co "idzie" na zegary i ten co na komputer.

-Latem nie było problemu z utrzymaniem temperatury na wskaźniku choć nie ukrywam że dość wolno rósł ale to może być subiektywne odczucie.

Obserwowałem też Kanał 49 na klimatroniku i oto wyniki:

1. Czasami na zimnym silniku (około 3h stania w temp 9*) startuje od wartości 30, tego samego dnia 2 razy to zaobserwowałem,

ale również zdarzyło się tuż po odpaleniu (na ciepłym silniku) naliczać stopnie od zera bądź coś poniżej 10- nie pamiętam dokładnie.

2. Wskazówka na zegarach w stosunku do wyświetlacza klimatronika rusza się przy 64* na wyświetlaczu.

3. Wartość na kanale 49 zatrzymuje się/waha się na temperaturze 71-75 stopni bez względu czy auto jest piłowane na drodze czy jadę nim wolno osiedlową uliczką.

4. Podczas postoju ok.5min temperatura raczej stała 74*

5. Włączenie nawiewu na HI nie zmienia nic.

6. Podczas gdy na klimatroniku temperatura waha się między 71 a 75 stopni, wskazówka przy zegarach informuje o temp. 80-82.

7. Po zgaszeniu nagrzanego samochodu do 75* klimatronik, 80* licznik, i odczekaniu około 2,3,4 minut a następnie

włączeniu zapłonu wskazówka na liczniku trzyma sztywno 90 a klimatronik wyświetla 81* rosnąc od zera.

Po odpaleniu auta niemal natychmiast wskazówka opada do ok. 85* a klimatronik wskazuje uparcie 75*.

8. Ostatnia informacja być może istotna- GAZ LPG ustawiony jest na 45* a przełącza się przy 40* patrząc na wyświetlacz klimy.

Moje pytania:

- czy to może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej czy zegary?

- czy układ chłodzenia sam się odpowietrza w Audi czy źle przeczytałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak temperaturę na klimatroniku pokazywało na kanale 49 poniżej 30 winowajcą okazał się czujnik, po wymianie wróciło do normy. Na marginesie zegary nie pokazują dokładnej temperatury. Tak w audi układ chłodzenia sam się odpowietrza, tylko czasem to trochę dłużej trwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego.

Dla potomnych:

UWAGA!

Trochę poczytałem na temat czujników za sprawą mojego problemu i szczerze doradzam wszystkim zakup oryginalnego

czujnika (najlepiej w ASO- pewność źródła) ja kupiłem w salonie VW za 99zł (czujnik: ELTH 059 919 501 A - Zielony) + oring 3zł, popieram to też własnym doświadczeniem, otóż

szanowny "mECHANIK" wymienił mi owy czujnik w marcu tego roku, po demontażu okazało się że to prawdopodobnie jakieś chińskie badziewie- nawet najmniejszego napisu/oznaczenia/numeru na nim nie ma, pochodził pół roku...sami oceńcie.

Porada odnośnie wymiany- nie trzeba spuszczać płynu chłodniczego (wspominam o tym bo w wielu postach czytałem że trzeba, pewnie to też zależy od silnika- u mnie ARG 1.8, czujnik z tyłu silnika miedzy ścianą grodziową a silnikiem pod rurą powietrza, zamontowany w plastikowym krućcu)

Wystarczy odkręcić korek zbiornika wyrównawczego do końca i ponownie dokręcić, ja jeszcze odkręciłem zbiorniczek i opuściłem go jak najniżej się dało a przy wymianie czujnika nie uroniłem ani kropli płynu- szybko, czysto, i wygodnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...