Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zamiana silnika 1.9 90km na 110km


niziol13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem b5tki z 96r i chce zamienić silnik z 1.9tdi 90km na 1.9tdi tylko że 110km i tu moje pytanie, czy podejdzie on bez jakiś ważnych problemów czy trzeba coś przerabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu chcesz zmieniac caly silnik? Roznice sa tylko w osprzecie.

Wracajac do Twojego pytania - wszystko podchodzi bez problemow.

Widze, ze jestes z Tarnowa. Czesto bywam w Sikorzycach, gmina Wietrzychowice. Jakbys chcial to pokazalbym Ci jak moze jechac 90KM po przerobkach niewielkiego kosztu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna jestem posiadaczem b5tki z 96r i chce zamienić silnik z 1.9tdi 90km na 1.9tdi tylko że 110km i tu moje pytanie, czy podejdzie on bez jakiś ważnych problemów czy trzeba coś przerabiać?

jak masz dobry swoj silnik to sobie go zostaw ,nigdy nie wiesz co kupisz i w jakim bedzie stanie a z 90km 1z wsadzasz wtryski z afn ,lekki soft i masz lepszy silnik jak w afn( 2-masa i turbo vnt - awaryjne ) i wiecej koni koszt okolo 600zl to i tak mniej jak za wymiane silnika i grzebanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z wami w 100%- nigdy nie wiadomo co sie kupi, ale ten mój jest niecakawy leje z niego i jak podejrzewam jest po dużym przebiegu i nikt zabardzo nie dbał o niego, a jakby sie mi udało kupić taką 110 z całym osprzętem za max 1800zł to przełożył bym go odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to za te 1800zł zrobisz przyzwoity remont.Potem jak koledzy mówili lekki soft+wtryski i masz pewny i solidny silnik, na którym bezawaryjnie pośmigasz dobre ładnych lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naj lepszym rozwiązaniem jest zakup wtrysków i wymienić tłoczek w pompie na większy, potem ustawic dawke i wirusik komputera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to za te 1800zł zrobisz przyzwoity remont.Potem jak koledzy mówili lekki soft+wtryski i masz pewny i solidny silnik, na którym bezawaryjnie pośmigasz dobre ładnych lat :)

Zapomnij, ze za 1800 PLN zrobisz "przyzwoity remont"....:whistling:

Głowica+szlif wyjdzie lekko ponad te 1800 PLN.

Chyba ze pod tym pojeciem rozumiesz wymiane golych pierscieni i uszczelniaczy na trzonkach zaworow :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego chodziło mi o remont podzespołów,bo nie chce mi się wierzyć że kolega był w stanie zajechać sam silnik.Turbo+regeneracja pompy i wymiana uszczelek co by się nie lało i pośmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to pomiar kompresji. Jak wyjdzie słabo, to próba olejowa i wtedy można coś myśleć dalej. W ciemno to i wróżka szklaną kulą nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to za te 1800zł zrobisz przyzwoity remont.Potem jak koledzy mówili lekki soft+wtryski i masz pewny i solidny silnik, na którym bezawaryjnie pośmigasz dobre ładnych lat :)

Zapomnij, ze za 1800 PLN zrobisz "przyzwoity remont"....:whistling:

Głowica+szlif wyjdzie lekko ponad te 1800 PLN.

Chyba ze pod tym pojeciem rozumiesz wymiane golych pierscieni i uszczelniaczy na trzonkach zaworow :grin:

to tak samo niech zapomni że znajdzie i przeszczepi 110 z całym osprzętem i kompem za 1800 zł jeszcze jak ma to komuś zlecić .

Albo doprowadzić swój silnik do ładu albo jak piszą inni znaleźć słupek z jak najmłodszego 90km i jeszcze zostanie mu kaski , na wtryski i program , a będzie lepiej śmigał jak fabryczna 110.

Atak w ogóle to zależy skąd mu cieknie , i w jakiej kondycji jest silnik bo może tylko cieknąć , a nie być zajechany , trzeba to wszystko zweryfikować i przemyśleć , bo może lepszym rozwiązaniem będzie sprzedać furke dołożyć 1800 zł i kupić druga jeśli faktycznie ktoś wcześniej o nią nie dbał i w tak złej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanie czy jak kupisz tą 110-tkę to myślisz że będzie w idealnym stanie? Za jakiś czas i tak coś padnie a jak zrobisz tak jak koledzy Ci podpowiadają że remont + zwiększenie mocy to będziesz miał na LATA, inna opcja to sprzedanie i dołożenie na nowszą no ale to znów zatoczy koło bo zawsze będzie trzeba coś dłubnąć żeby później nie narzekać że coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobry słupek z afn-a sprzedalem za 500zł czasami żaluje bo przy -15 odpalał bez swiec ,kompreche mial jak nowy ,glowica cicha.

znam goscia co ma tez dobre silniki slupki i kompletne ,wszystko z niemiec lub belgii ,za taka kase kupil bys od niego dobry kompletny silnik,ze mna pojedziesz to nawet rabat dostaniesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie ze w tych pieniądzach zakupisz i przeszczepisz silnik 110km (1z ahu-turbo z zaworem upustowym na nadciśnieniu a afn ma Vtg na podcisnieniu) koszt silnika komputer przerobienie ukladu na podcisnienie itp. Raczej nie oplacalne lepiej kupić dobry slupek 90 pompa 11mm wtryski 216 soft i żadna fabryczna 110 nie ma polotu do Twej fury :)

Wysłane z telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zorientowałem sie w temacie 110 i za pewny silnik z przebiegiem do 200tyś km trzeba dać dobrze ponad 2 tyś zł i do tego komputer i inne pierdoły i doszedłem do wniosku, że zostawie sobie ten co mam i zrobie koło niego, wszystkie uszczelnik z których wycieka olej, regeneracje turba, regeneracje pompy i będe miał pewny silnik bo nigdy nie wiadomo co sie trafi :) i gdy bede miał czas i pieniądze zrobie te wtryski AFNa i te rzeczy o których pisaliście. Wielkie dzięki Panowie za porade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasuje, silnik nie jest z prawej strony.

ta .... serio poważnie ? :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym zamienił na 115km PD najlepszy silnik do B5 i najmocniejszy pod względem mocy , turbo wstaje od 1500 obr. przy 1800 szarpie a 2000 obr. wciska w fotel. 160 km osiaga bardzo szybko 180 troche myśli a póżniej to już ukazuje sie oczom 200:slina: dalej to już Anioł Pański:shock3: . Audi b5 to lekka buda a z tym silnikiem odpycha sie piorunem . :naughty:

Jesli nic nie wznosze do wątku to :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...