Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na niebiesko!


mPowErr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :wink: Mam kolejny problem. Ostatnio sobie zachciałem testować autko i po testowaniu na zimnym silniku przy odpaleniu kopci na taki niebieskawy kolor. Przy nagrzanym silniku i przy przyśpieszaniu już to ustępuje tylko na zimnym od razu po odpaleniu. Czy ktoś wie co albo gdzie szukać w tym wypadku! Pozdrawiam :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca jezeli zakopci doslownie na 2sekundy lekka mgla na niebiesko took le jezeli trwa to dluzej i dym jest mocny to zle.... pierwsze co to sprawdz czy nie ma zbyt duzego cisnienia w skrzyni korbowej czyli czy czasem nie masz zatkanej lub w inny sposob uszkodzonej odmy. A w miare prosty sposob podlaczenie manometra w miejsce bagnetu, cisnienie powinno wachac sie od -0.5 do 0.5bar ;-) jezeli to; okaze sie oks to bycmoze turbosprezarka juz ma jakies problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci , że przed testowaniem maszyny nie kopcił na niebieskawo. Po odpaleniu no około 15 sekund kopci, spaliny sa takie ciężkie i wgl. Turbo odpada bo ostatnio było czyszczone, oleju nie bierze ani nic. Wyczytałem gdzieś , że mogą to być uszczelniacze zaworów... z tą odmą to sprawdzę. Podziękował jutro to chyba ogarnę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci , że przed testowaniem maszyny nie kopcił na niebieskawo. Po odpaleniu no około 15 sekund kopci, spaliny sa takie ciężkie i wgl. Turbo odpada bo ostatnio było czyszczone, oleju nie bierze ani nic. Wyczytałem gdzieś , że mogą to być uszczelniacze zaworów... z tą odmą to sprawdzę. Podziękował jutro to chyba ogarnę :wink:

Sprawdz na korku wlewu oleju czy nie masz ciśnienia(otwieranie gazowanego napoju)Jeżeli po odpaleniu silnika zakopci chwile a póżniej jest ok nie martwiłbym się zbytnio.Jakie km robisz po odpaleniu nagrzewa się do 90C?? bo faktycznie tłumik też musi się wygrzać(para po chwili leci z wydechu).Zrób filmik jak to wygląda będzie lepsze spojrzenie co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co aktualnie moduje auto więc jutro jak będę wyjeżdżał ogarnę ten korek i ewentualnie filmik. U mnie samochód zazwyczaj chodzi od odpalenia do zgaszenia, nagrzewać się nagrzewa bo w sumie jeżeli nie ma potrzeby i nie kręci się nikt podejrzany to go nie gaszę. Dzisiaj w garażu odpalił bez dymka jak się to mówi... Najbardziej kopci jak stoi na dworze ale jak wiadomo temperatura itp. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co aktualnie moduje auto więc jutro jak będę wyjeżdżał ogarnę ten korek i ewentualnie filmik. U mnie samochód zazwyczaj chodzi od odpalenia do zgaszenia, nagrzewać się nagrzewa bo w sumie jeżeli nie ma potrzeby i nie kręci się nikt podejrzany to go nie gaszę. Dzisiaj w garażu odpalił bez dymka jak się to mówi... Najbardziej kopci jak stoi na dworze ale jak wiadomo temperatura itp. :wink:

Filmik możesz a nie musisz,bo jest ich wiele abyś nie otwierał gazowanego napoju(to Ci życze)to najważniejsze:)dawaj logi coś pomyślimy(darmowe musisz czekać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co! Na odpalonym nie było cola coli ani nie rzygał olejem ani nie dmuchał powietrzem :wink: , żadnego ciśnienia ani nic. Czyli odma odpada.

Powiem Ci , że cholerka na razie nie mam zakupionego interfejsu ale ogarnę to jak najszybciej. Auto postawiłem dzisiaj na dworze jutro po nocy nagram filmik i go podeśle Ci go zobaczysz może coś z tego wywnioskujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moim zdaniem jeśli odma jest wymieniona na nowy typ to uszczelniacze zaworów poszły ale odma ma znaczące działanie w tych silnikach więc jak masz starą to zmień na nową i silnik zacznie oddychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma jest starego typu, ale jest czyszczona co wymianę oleju także myślę że jest drożna. Najprawdopodobniej masz racje z tymi uszczelniaczami..

Czym ją czyścisz??:doh:Starej odmy się nie czyści.Jeśli co wymianę oleju zaglądasz do odmy,to zamień na nowy model zaoszczędzisz sobie czasu na odkręcaniu przewodów od pompy.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem w golfie - niestety w moim przypadku problemem okazały się uszczelniacze zaworowe. Kopcenie na niebiesko aż szczypało w oczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest poglądowy filmik na szybko, nie jest rewelacyjnie bo stał w garażu i kopcenie mniejsze.

Ja bym się tym nie przejmował... wiosną tego nie będzie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest cicho nawet po kilku dniach, nawet teraz na mrozie,.

To też zależy jakim olejem silnik zalany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o tym mówie, 2.5 nie powinien tak robić, a jeżeli tak jest to popychacze sa juz słabe, jak stuka jest ryzyko wypadniecia pestki z pod dźwigienki,.

u mnie edge 5/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...