groszek27 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Witam, Od jakiegoś czasu jeżdzę Octavią 2005r 1.9tdi 105km. Początkowo brakowało doładowania momentami , tak jakby coś nie łączyło (nie było przeładowania i notlauf). Komputer pokazał błąd 16621 P0237 Manifold pressure Boost sensor G31 Signal too low. Kupiłem nowy czujnik i wymieniłem. Niestety nadal było to samo - raz odpalałem auto i jechał i przyspieszał poprawnie a raz odpalałem i w ogóle nie było doładowania od samego początku. Często się zdarzało że podczas przyspieszania przerywał doładowanie i nagle wracało. Wygląda to na jakieś przerwy w działaniu czujnika (może jakiś przetarty kabel.) Dzisiaj wracałem z pracy i oczywiście od początku nie było od początku doładowania po jakimś czasie jadąc za innym autem (padał deszcz) wróciło doładowanie i już było do samego dojazdu do domu z niewielkimi przerwami. Możecie mnie naprowadzić gdzie zacząć szukać, co sprawdzać? Może jest jeszcze jakiś inny czujnik niż ten co wymieniłem (wymieniłem czujnik o numerach 038906051B. Z góry dzięki za wskazówki
SotoM Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 na poczatek sprawdz podcisnienia pod wzgledem szczelnosci, moze to byc równiez uszkodzona instalacja elektryczna od innego czujnika przez co nastepuje nieprawidłowy sygnał do ecu a ecu oznajmia to błedm innego elementu... moze byc np inastalacja elektryczna gdzies przygnieciona peknieta itp i raz łaczy raz nie... trzeba na spokojnie pokopac pomierzyc popatrzec podotykac itp...nie wbijaj sie czasem odrazu w regeneracje turbo itp bo to bez sensu i nie bedzie tego wina... kiedys czytałem ze w jakims VAG był taki bład i była uszkodzona instalacja elektryczna jakiegos czujnika temperatury bodajże... wiec albo czujnika temp płynu chłodzącego lub czujnika temperatury zewnętrznej...
groszek27 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 Dzięki za odpowiedzi. Węże od podciśnienia to raczej nie bo jak już załapie to ładuje jak trzeba ale na pewno warto popatrzeć. Z tym czujnikiem to w sumie Ciekawe bo dodatkowo zauważyłem ze temperatura płynu chłodzącego nie osiąga 85 stopni nawet po dłuższej jeżdzie.
scuzz Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Kolego sprawdź przewody od tego czujnika czy nie złapały gdzieś wilgoci, lub czy nie są gdzieś rozizolowane. Błędu o przeładowaniu bądź niedoładowaniu nie wpisuje bo sterownik wyłapuje wadliwe działanie bądź niedziałanie G31. Sprawdź też wtyczkę czy gdzieś tam pin z niej się nie cofnął.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się