Skocz do zawartości
IGNOROWANY

żółta kontrolka oil min. i błąd 17664 na vagu


snake160

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie kontrolka oil min. wyświetliła mi się już drugi raz a olej dopiero co wymieniony, na bagnecie stan max. Przy wymianie oleju wymieniłem czujnik poziomu oleju bo świecił się sensor. Po zmianie oleju z wszystkimi filtrami i czujnika wszystko było ok, pierwszy raz kontrolka oil min. zapaliła mi się około tygodnia temu nie miałem przy sobie kompa, sprawdziłem olej na bagnecie max, i zgasła po otworzeniu na parę minut maski nie wiem co to ma wspólnego, olałem sprawę i dziś ponownie się zapaliła, zbadałem vagiem wyświetlił się błąd 17664 odnośnie czujnika temperatury cieczy G62 zwarcie do plusa, skasowałem go vagiem nie powracał ale kontrolka nadal się paliła dopiero otwarcie maski na parę minut pomogło znowu o co chodzi :kox: zastanawiam się czy to ten czujnik G62 i go po prostu wymienić bo koszt jest nieduży ale dlaczego błąd nie pojawia się cały czas tylko przypadkowo okresowo i daje się skasować, czy to coś innego ? ale vag pokazuje jasno co jest uszkodzone, czujnik otwarcia maski wygląda na ok nie ma żadnych urwanych kabli, poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku na max, doradzcie czy pomoże ta wymiana czujnika czy macie jeszcze jakieś pomysły ?? pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego problem leży w liczniku. Jak zmieniałem wsad licznika to też przez jakiś czas miałem taki problem. Zakładam że wyświetla się co około 100km, nie?:naughty: Kiedyś z kolegą z forum gadaliśmy że najprawdopodobniej jest to wina tego że w liczniku jest wsad zgrywany chińskim kabelkiem ale ja problem rozwiązałem innym wsadem dawno temu więc nie jestem na bieżąco. Zapytaj w tym temacie, może w tej sprawie coś się ruszyło http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b5-efekt-wymiany-licznika-fis-6227/ :hi:

---------- Post dopisany at 18:37 ---------- Poprzedni post napisany at 18:33 ----------

A czujnik to osobna sprawa- do wymiany pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ale ten bład z czujnikiem G62 pojawił się z chwilą kiedy wyświetlił się komunikat olej min. więc czujnik nie jest osobną sprawą tylko jest z tym powiązany w jakiś sposób na pewno to nie przypadek bo dopóki nie wyświetlił się komunikat to błędu nie było na pewno bo sprawdzałem vagiem wszystko i nie było żadnych błędów w całym komputerze. Czytałem że też to może być wina czujnika otworzenia maski albo czujnika w bagnecie od oleju różne są wersje, zobaczę w poniedziałek będę u znajomego mechanika to wyjmie ten G62 i sprawdzi jak coś to wymienię trudno koszt 45 zł a może pomoże, jak nie to będę szukać dalej. Tak jak mówisz błąd wyświetla się co jakieś 100-200 km dziwna zbieżność. Powoli już zaczyna mnie denerwować ten samochód :facepalm: a co do wsadu to samochód kupiłem w kwietniu 2013 r. i z tego co wiem to licznik jest oryginalny z oryginalnym softem nawet region miał ustawiony na niemcy i język też bo sam zmieniałem na europę i język angielski więc raczej nic nie było grzebane licznik to VDO pełny fis z białym podświetleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego snake jeśli błąd czujnika pojawia ci się cały czas to po prostu go wymień. Ja miałem to u siebie i wymiana pomogła. Przeczytaj przede wszystkim temat o termostacie i czujniku cieczy bo już widzę że zabierasz się za kupno zamiennika i potem jak Ci wywali błędy znowu to będziesz myślał jak to możliwe na nowym czujniku- po prostu wszyscy zalecają żeby czujniki i termostat kupować oryginalny bo zamienniki akurat są bardzo awaryjne. ( koszt oryginału to około 100 zł ) więc kwota też nie jakaś powalająca. Według mnie twoja kontrolka i błąd to po prostu dwa odrębne problemy ( zbieg okoliczności ). Zniknięcie oil min po otwarciu i zamknięciu maski jest jak najbardziej poprawne ( u mnie też tak się dzieje ) ponieważ sygnał zadziałania krańcówki w masce kasuje błąd minimalnego poziomu oleju. Teraz nie denerwuj się mocno ale powiedz mi jak sprawdzasz olej to po jakim czasie po zgaszeniu silnika. Pytam dlatego że Twój objaw jest właśnie taki jak byś miał blisko minimalnego stanu- u mnie tak bywało że jak miałem niski poziom i wywalało mi kontrolkę oil min - kiedy działała mi na nerwy to zatrzymywałem się i otwierałem po czym zamykałem maskę i na kilka kilometrów miałem wewnętrzny spokój :) ( jak by od tego oleju przybywało )

aaa.. i jeśli jesteś pewny tego poziomu oleju to może ten czujnik w misce co wymieniałeś jakiś lipny ( porównywałeś stary i nowy - przede wszystkim długość sondy )

P.S przyczyną palenia się błędu Oil Sensor często jest brak kontaktu na łączeniu wtyczki z czujnikiem lub przetarty kabel a nie od razu uwalony czujnik ( u mnie wystąpił kiedyś ten problem i okazało się że ktoś lipnie naprawił poprzecierane kable )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...