golgonc Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Witam, od pewnego czasu zmagam się z szarpaniem podczas gwałtownego przyspieszania lub zwalniania, poszukałem na forum trochę na ten temat i okazało się że prawdopodobnie winna jest przepustnica ponieważ po jej wyczyszczeniu i zaadaptowaniu poprawiło się może na jakieś 30km. Po świętach wyczyściłem ja po raz drugi(tym razem sumiennie) i przeczyściłem dodatkowo potencjometr przepustnicy, zaadaptowałem vag'iem i również poprawiło się na parę km. Problem ciągle powraca wiec chyba czas na jej wymianę. Chciałem się zapytać jakiej marki przepustnice wybrać?? (żeby wytrzymała chociaż 100tys) nr oryginału: 058133063H
Labiel Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Szarpanie podczas przyśpieszania i zwalniania to nie zawsze wina przepustnic. Zresztą najczęściej to nie jest jej wina. Problemy z przepustnicą to falowanie obrotów, brak reakcji na pedał itp. Sama przepustnica raczej się nie psuje tylko potencjometr który nią steruje. Odpowiada on za utrzymanie wolnych obrotów oraz za odczyt położenia przepustnica co sprawia że silnik wie czy ma przyśpieszać czy zwalniać itp. Jak działa potencjometr można dość łatwo sprawdzić VAGiem. Można się przejechać i też zobaczyć co się dzieje z wychyleniem przepustnicy w danym położeniu, z butem w podłodze, czy z odjętym gazem. Świece, układ WN w jakim stanie?
Gutterman Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przerywanie przy przyspieszaniu to również wina przepływomierza (przynajmniej w moim wypadku)
golgonc Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przerywanie przy przyspieszaniu to również wina przepływomierza (przynajmniej w moim wypadku) Ale po adaptacji przepustnicy jest dużo lepiej, nie szarpie ale to tylko przez parę km(około 30). Później problem powraca no i szarpanie jest również przy puszczaniu gazu, głównie gdy gwałtownie dodaje lub puszczam gaz:kox: Świece wymieniałem jakieś 5tys km temu na denso K20TT (nic nie pomogło), ogólnie samochodem o zakupie zrobiłem już ponad 10 tys i chyba kupiłem już go z tym problemem, wiem tylko ze przewody zapłonowe mam oryginalne beru z logiem audi co do reszty to nie mam pojęcia. Moim zdaniem wina przepustnicy (a konkretnie potencjometru) ponieważ po adaptacji i czyszczeniu była znaczna poprawa. Można sprawdzić jej działanie jakoś na vag-u?? Czy tak samo jak przy adaptacji blok 098 i tylko obserwować napięcie czy rośnie jakoś płynnie czy "skacze" podczas dodawania, puszczania gazu?? No i jeszcze pojawia się co jakiś czas błąd sondy lambda o nr. 16514, spalanie myślę ze jest w miarę rozsądne bo pali do 9l gazu. pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się